Gå til innhold

Videosamtaler med Netcom. Når?


Anbefalte innlegg

Ja, jeg trodde videosamtale med Netcom skulle komme 1. september, jeg, men der tok jeg visst feil. Jeg og en kompis (Begge har satt opp til 3G) prøvde, men uten hell.

 

Snakket med en kundeservice-person i dag som visste heller lite (Som vanlig) og spurte om jeg ville ha GPRS-oppsett. (...) Så, er det noen som har hørt noe om dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette vil desverre ikke skje før ved juletider. Av den enkle grunn at NetCom ikke vil åpne for 3G, før det fungerer som det skal.

 

Telenor har åpnet for dette for lenge siden, men det betyr ikke at kundene er storfornøyde av den grunn, da det fortsatt ikke fungerer 100% som det skal.

 

Bedre å vente på det gode, enn å få smaken på kaka før den er ferdig stekt, eller hur? :yes:

Lenke til kommentar

er det ikke slik at netcom har det, men de vil ikke si det?. Leste det ett eller annet sted, vet ikke om man trenger instillinger til 3g, men om man gjør det så prøv å ring dem.

 

Tror de venter på flere telefoner før de skal "lansere" det med brask og bram

 

http://digi.no/php/art.php?id=262643

 

kanskje du kan få instillinger fra en av dem eller fra en demomobil ett sted.

Endret av Admin'c
Lenke til kommentar
er det ikke slik at netcom har det, men de vil ikke si det?. Leste det ett eller annet sted, vet ikke om man trenger instillinger til 3g, men om man gjør det så prøv å ring dem.

 

Tror de venter på flere telefoner før de skal "lansere" det med brask og bram

 

http://digi.no/php/art.php?id=262643

 

kanskje du kan få instillinger fra en av dem eller fra en demomobil ett sted.

Eh. Jeg vet jo at de har 3G, jeg har liksom hatt siden... juni? Ihvertfall den dagen det kom ut. Spørsmålet var om de hadde videosamtaler.

Lenke til kommentar

methiril: Nå må du slutte med det tullet der.

Netcom ligger etter Telenor - så enkelt er det. At de er tregere skyldes nok ikke at de "kvalitetssikrer" det mer enn Telenor.

 

Å skylde på at de "har valgt" å vente på at det blir "100%" (i motsetning til Telenor liksom) er garantert sprøyt. Hvis det hadde vært tilfelle hadde de åpnet for gratis bruk slik som Telenor - uten å markedsføre det (slik at kun de som er interessert og vet om begrensningene tar det i bruk). Hvordan skal de ellers kunne vite at det fungerer 100%?

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

En ting er sikkert (en annen har sagt nøyaktig det samme her i forumet, i en annen tråd):

 

Masse folk kommer nå og kjøper en 3G-telefon for 1,- med binding i 12 mnd. til Telenor, og tenker at de kan slutte å bruke 3G når året er omme, og Telenor begynner å ta seg betalt. Men det er som SMS og MMS: Man blir avhenig. Og så tjener Telenor masse penger på det, inntil bindingstida går ut. Mens kundene må sitte der og "gremme" seg over at alle andre leverandører er dobbelt så billig som Telenor når det gjelder 3G.

Det er en grunn til at Telenor er blitt rik.

Lenke til kommentar
En ting er sikkert (en annen har sagt nøyaktig det samme her i forumet, i en annen tråd):

 

Masse folk kommer nå og kjøper en 3G-telefon for 1,- med binding i 12 mnd. til Telenor, og tenker at de kan slutte å bruke 3G når året er omme, og Telenor begynner å ta seg betalt. Men det er som SMS og MMS: Man blir avhenig. Og så tjener Telenor masse penger på det, inntil bindingstida går ut. Mens kundene må sitte der og "gremme" seg over at alle andre leverandører er dobbelt så billig som Telenor når det gjelder 3G.

Det er en grunn til at Telenor er blitt rik.

 

Dette er sikkert en viss sannhet i, men er det verd å vente til over nyttår hvis man vil ha 3G nå, "for kanskje alle andre enn Telenor vil være billigere da"..

Endret av escobar
Lenke til kommentar

Det er jo mye bedre å benytte seg av tjenestene som 3g tilbyr nå, enn å vente til jul?

 

Når man i tillegg kan gjøre dette helt gratis, så er det jo bra.

 

Greit nok at telenor er dyrere enn andre selskaper, men ikke alle er kronisk gjerrige, og må ha det absolutt billigste uansett kvalitet.

 

Telenor tilbyr de nyeste tjenestene raskset, samt at de er en pålitelig og stor tilbyder. Når det er gratis å bruke tjenestene nå, så ser jeg ingen grunn til å vente på at svenske selskaper ( netcom, osv) skal få ut fingeren.

Endret av stue
Lenke til kommentar
Den som sier at det ikke går med videosamtaler med Netcom er ikke korrekte, jeg har hatt flere videosamtaler med Netcom.

 

Og hva sa Netcom til deg da? :tease:

 

Men seriøst, hvordan og hva måtte til for at du kunne foreta videosamtaler via Netcom sitt 3G-nett? For har enda ikke hørt noe om dette, utenom på beta-stadiet for uttesting av Netcom sitt personell + noen flere "innvidde"!?

Lenke til kommentar
methiril: Nå må du slutte med det tullet der.

Netcom ligger etter Telenor - så enkelt er det. At de er tregere skyldes nok ikke at de "kvalitetssikrer" det mer enn Telenor.

 

Å skylde på at de "har valgt" å vente på at det blir "100%" (i motsetning til Telenor liksom) er garantert sprøyt. Hvis det hadde vært tilfelle hadde de åpnet for gratis bruk slik som Telenor - uten å markedsføre det (slik at kun de som er interessert og vet om begrensningene tar det i bruk). Hvordan skal de ellers kunne vite at det fungerer 100%?

Slutte med det tullet der? Hva slags tull? NetCom ligger etter når det kommer til 3G nettet ja, faktisk veldig lenge. Det er en kjennsak at Telenor som regel er først ute. Det var de jo med mms også, NetCom kom "slantdrendes" 1 år etterpå.

 

Men hvorfor skulle ikke det være av den enkle grunn at de faktisk vil ha det oppe å gå for fullt før de leverer denne varen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...