Gå til innhold

Videosamtaler med Netcom. Når?


Anbefalte innlegg

Ehm... Joda, nettet er åpent, det. Du kan til og med kjøpe pcmcia-kort som benytter 3g. At NetCom venter med å lansere videotelefoni osv skyldes nok heller at de så hvor galt det gikk da wap var nytt, og at de derfor vil vente til _tjenestene_ er på plass. Jeg ville blitt veldig skuffet hvis jeg kjøpte en 3g-telefon i dag med løfter om tv på mobilen osv men så er det (nesten) ingen som tilbyr tjenester.

 

Men for ordens skyld: med et 3g-simkort, en 3g-telefon og 3g-funksjonalitet åpnet i ditt netcom-abonnement, fungerer videosamtale. Du kan stikke innom en NetCom-forhandler for å få nytt SIM-kort, evt kontakte kundeservice.

 

-M

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
At NetCom venter med å lansere videotelefoni osv skyldes nok heller at de så hvor galt det gikk da wap var nytt, og at de derfor vil vente til _tjenestene_ er på plass. Jeg ville blitt veldig skuffet hvis jeg kjøpte en 3g-telefon i dag med løfter om tv på mobilen osv men så er det (nesten) ingen som tilbyr tjenester.

De trenger jo ikke å reklamere for tjenesten, selv om de åpner tjenesten for bruk? Se på Telenor, de åpnet tjenesten, men reklamerer ikke for den (før nå i senere tid).

 

Skulle ikke forundre meg om det er et bevisst trekk fra Netcom: De venter til Telenor bruker millioner på å markedsføre og informere Ola nordmann om hva 3G er og mulighetene med 3G - så åpner Netcom nettet sitt for fullt :p

Lenke til kommentar

Hmm. jeg er litt forvirret her. Sitter med en Z800 i hånda, fikk 3g-simkort i posten i dag (har en kamerat som jobber i klart svar som sendte meg) han oppdaterte status og vips så var 3g oppe og gikk. Det har seg altså slik at selve 3g-nettet har vært oppe en god stund, men det er altså de forskjellige tjenestene som ikke er lansert ennå. Noen skrev at det ikke var noen somtilbydde mobil-tv, men det er vel også rimelig feil ettersom både nrk, tv2 og tvnorge tilbyr 3g mobil-tv. Jeg så for eksempel 3 brødre som ikke er brødre på telefonen min i stad ;) Men jeg har likevel litt problemer med f.eks. "live"-sendingene... da, og ved flere av de andre programmene jeg har prøvd, då kommer det opp meldingen;

 

"Vi er dessverre ikke i stand til å identifisere deg. Vennligst sjekk telefoninnstillingene."

 

Noen som vet hva dette kommer av?

 

Og slik jeg har forstått så fungerer per dags dato ikke videosamtaler heller med netcom. Og ryktet sier noe om nyttår.. De av dere som sier "det er bare å spørre netcom": hvordan har dere fått det til? Noen som IKKE jobber i netcom som har fått til videotelefoni? Eventuelt er det da noen spesielle innstillinger som skal til?

Lenke til kommentar

Som sagt venter Netcom med å lansere 3G nettet deres før alt er oppe og går skikkeligt slik at de ikke får en hel haug med misfornøyde kunder; slik som Telenor har nå.

Ta en titt på: Telenor sitt deknings kart og Netcom sitt dekningskart. Husk og marker at det ska l vise UMTS (3G) på høyre siden for begge kartene. Vist disse kartene stemmer så skal det sees nokså likt ut.

Netcom venter med å lansere det til alt er oppe og de kan ha fornøyde kunder som sagt, eller en kan se på det som at Netcom venter på at Telenor skal teste det ut; noe som er smart :yes:

Uansett kan dere markere EDGE i kollonen, der kan dere fort se at Netcom har god dekning for EDGE i nord Norge og oppover mens Telenor har over hele landet, det er ingen skam å si at Telenor satser mye kraftigere på EDGE.

 

Det jeg tenker er at det er mye bedre å vente å kjøpe en telefon med 3G når flere har fått det og nettverket er skikkelig oppe å går... Det er mye problemer med telefoner som har UMTS den dag idag...

 

EDIT:

Telenor har mye dekning i Sør-Norge mens Netcom har mye dekning i Nord-Norge når det gjelder EDGE.

 

De som har prøvd ut 3G og har fått det til å virke har vert heldig å bo i disse få plassene (de største byene og rundt) som 3G nettet til Telenor og Netcom er oppe på.

Endret av orelse4054
Lenke til kommentar

Tjenester som videotelefoni skulle egentlig lanseres 15. juni og definitivt være oppe og stå til 1. september til den planlagte lanseringen av 3G i privatmarkedet.

 

Siste informasjon går (internt) på desember / over nyttår. Ingen konkret dato er altså satt.

 

Enten en argumenterer med mangel på telefoner eller stabilitet; argument som er forsåvidt helt greie, virker det for meg opplagt at NetCom lar Telenor "pløye mark". Telenor får ta den viktigste "nå er 3G her og hva er det for noe?"-markedsføringsdelen alene. Slu og utspekulert? Nei, helt vanlig ved lansering av nye produkter.

 

For min del er det ikke så veldig interessant hva NetCom kommer til å gjøre, men andre konkurrenter eksempelvis Nordisk Mobiltelefon. Kanskje dekning kan bli bedre utbygd for å møte konkurransen derfra? Spennende blir det uansett ;)

Lenke til kommentar

Sendte mail til mobyson for en stund sida å lurte på når de hadde takt å skaffe seg 3G muligheter. Da fikk jeg svar: Til høsten

Sendte en ny mail for noen uker sida... mne den fikk jeg ikke svar på.

men siden de svarte til høsten så kan vel det bety at netcom snart kommer med videotelefoni...

 

Eit: Sendte ny mail nå... Fikk svar at: "3G er ment å komme til vinteren"

Så da kommer vel netcom med det da å...

Endret av Eirik-h
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...