Gå til innhold

LOST sesong 2 - TVNorge - Les 1. innlegg


Anbefalte innlegg

Ja håper berre ikkje produsentane "roter" dei heile til så dei ikkje får til å avslutte serien nokon gong. Akuratt no er jo det heile eit stort rot, og kven veit om det er berre for seerene det er "rot"..

Jeg tviler på om de som står bak serien egentlig vet hva de vil med den. De vil antakelig dra den ut så lenge som mulig, og så når populariteten begynner å dale så finner de på en eller annen tåpelig slutt som de rasker samen i siste liten.

 

Det må ikke nødvendigvis bli slik, men de tøyer strikken langt nå. Akkurat som med Prison Break. Der hadde det holdt med en sesong.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel etterhvert blitt ganske innlysende at "the Others" er et skalkeskjul for forskningsteamet/organisasjonen "Dharma".

 

Jeg synes sesongavslutningen var kjempespennende og det dukket opp en del interessante spørsmål. De mest vesentlige spørsmålene som dukket opp etter siste episode var etter min mening:

 

-Overlevde Locke, Mr. Eko og Desmond?

 

-Vil virkelig Michael og Walt komme seg bort fra øya?

 

Disse to spørsmålene er vanskelige å svare på. Man må nesten bare vente å se i neste sesong, men en ting som kan være spennende å spekulere i er den store "clifhangeren".

 

-"Plutselig får vi se noe som skjer et helt annet sted. Et kaldt sted, muligens Antarktis. To menn i en forskningsstasjon reagerer idet en datamaskin opplyser om å ha funnet noe. Det er øya som har blitt avslørt av magnetismen som ble sluppet ut. De babler italiensk eller portugisisk(?) i kjeften på hverandre, og den ene plukker opp en telefon. Han ringer Mrs. Widmore og rapporterer å ha funnet ”det”. "

 

Jeg tror faren til Penelope er innblandet i Dharma. Min teori er at han fikk Desmond til å seile en bestemt rute på jordomseilingen han skulle ut på. En rute som gikk innenfor øyas "radius". Båten skulle altså bli trukket til Øya slik at Desmond ble ryddet av veien for alltid. Muligens kan Mr. Widmore ha forsnakket seg til datteren, slik at hun vet at Desmond er på øya. Hun vet kanskje ikke hvor øya er, men hun vet at den er uhyre elektromagnetisk. Hun leier derfor folk til å "finne" denne øya.

 

Disse to på Antarktis(?) snakket om å ikke gå glipp av "det" igjen. Jeg tror den gangen de gikk glipp av det var da Desmond lot tiden gå helt ned, altså da flyet styrtet. Jeg tror også at Penelope kommer til å spille en viktig rolle i neste sesong.

Dette gjelder også Desmond så sant han ikke er død...

 

Dette ble ganske usammenhengende, og vanskelig å lese, men jeg håper dere forstod min teori allikevel... :hmm:

Lenke til kommentar
Jeg tror faren til Penelope er innblandet i Dharma. Min teori er at han fikk Desmond til å seile en bestemt rute på jordomseilingen han skulle ut på. En rute som gikk innenfor øyas "radius". Båten skulle altså bli trukket til Øya slik at Desmond ble ryddet av veien for alltid.

6314669[/snapback]

Jeg har prøvd å fundere litt på hvordan båten ser ut til å havne på øya til slutt likevel. Jeg kan tenke meg til at ho som ha han båten var med på Dharma og trikset med kompasset. F.eks at Det ligger en styrbar magnet under kompasset i båten og at denne er styrt av f.eks en skjult GPS + ekte kompass en annen plass i båten. Systemet med GPU + ekte kompass og et system som styrer magnetisk det kompasset han ser ved roret kan godt være styrt av Dharma eller forhåndsprogrammert.

 

En annen ting er at magnetfeltet på øya kan styre kompasset.

Lenke til kommentar

"Min teori er at han fikk Desmond til å seile en bestemt rute på jordomseilingen han skulle ut på. En rute som gikk innenfor øyas "radius". Båten skulle altså bli trukket til Øya slik at Desmond ble ryddet av veien for alltid."

 

Dette er nok kanskje det som slår mest sprekker i min teori. Din forklaringen, Simen1, synes jeg hørte litt vel komplisert ut, men man vet aldri med Lost...

Lenke til kommentar
Jeg har prøvd å fundere litt på hvordan båten ser ut til å havne på øya til slutt likevel. Jeg kan tenke meg til at ho som ha han båten var med på Dharma og trikset med kompasset. F.eks at Det ligger en styrbar magnet under kompasset i båten og at denne er styrt av f.eks en skjult GPS + ekte kompass en annen plass i båten. Systemet med GPU + ekte kompass og et system som styrer magnetisk det kompasset han ser ved roret kan godt være styrt av Dharma eller forhåndsprogrammert.

 

En annen ting er at magnetfeltet på øya kan styre kompasset.

6314816[/snapback]

 

Forklaringen burde være mye enklere enn det. Jeg ser øya som et stor magnetisk sentrum - akkurat som polene på jorda. En kompis av meg sa at Desmond seilte mot vest fordi han mente at han på den måte ville komme seg vekk fra øya. Si at øya tilsvarer sørpolen og at kompassnåla dras mot denne polen så lange man er i nærheten av øya. Seiler du mot vest, vil kompassnålas retning føre deg i sirkel rundt øya. Jeg har, i min kjedsomhet av eksamensøving, gjentegnet en tegning som ble tegnet for meg sånn at dere kan skjønne hvordan jeg tenker. La kompassnåla være en båt som seiler mot vest.

 

Edit: Endra bildeformat.

Endret av shadowlands
Lenke til kommentar

Ooops! Jeg har visst misforstått litt...

 

"Jeg tror faren til Penelope er innblandet i Dharma. Min teori er at han fikk Desmond til å seile en bestemt rute på jordomseilingen han skulle ut på. En rute som gikk innenfor øyas "radius". Båten skulle altså bli trukket til Øya slik at Desmond ble ryddet av veien for alltid."

 

Jeg mente med dette hvordan Desmond kom til øya for FØRSTE gang...(Da han kom inn i en storm, og ble hentet av Kelvin på stranden)

 

Men din forklaring på hvorfor han "VENDTE TILBAKE" da han prøvde å komme seg vekk shadowlands, virket veldig logisk!

Lenke til kommentar

Det trodde jeg det var også, men husk at bildet/synet hans var veldig flimrete. Kan hende det bare så ut som det var flere personer der pga det. Hvem skulle evt den/de andre vært? The others? Hvorfor holdt Kelvin i såfall med dem? Jeg tror det bare var Kelvin som dro han opp av vannet...

Lenke til kommentar

Var nok bare han ja..

 

Kom til å tenke på en ting: Da Kate, Claire og Danielle var i The Staff (Medical Station) så de "others-kostymene" og fake-skjegget til Tom, men stasjonen var jo totalt forlatt og så ut til å være ute av drift over en god stund til.. Men the others hadde jo klærne og skjegget (Tom)..

Kanskje de har "flyttet inn" igjen?

(Eller bare hentet det, eller at de har flere "kles-lagre") - Samme det egentlig men..

Jeg lurer på hvorfor The Staff ble satt ut "av drift" og forlatt. (Vet at ikke dette har noe med episodene i går men :p )

 

Og hvor er det The Others _egentlig_ holder til?

Endret av Lar5
Lenke til kommentar

Jeg lurer på hvorfor The Staff ble satt ut "av drift" og forlatt. (Vet at ikke dette har noe med episodene i går men :p )

 

6315825[/snapback]

 

The Staff var vel, hvis jeg husker riktig, stedet "the Others" (Dharma ;) ) skulle ta prøver av barna. Claire ble jo reddet, så det var vel ikke noen hensikt å være der mer, men vanskelig å si hvorfor skjegget til Zeke lå der. Kan jo hende de har mer enn et løsskjegg da...?

Lenke til kommentar

Ja, stemmer sikkert det :) Men var den stasjonen bare beregnet for barnet, eller er det en felles "Medical Station" mon tro? hehe

 

Edit: De drev jo med noe annet i oprasjonsdelen mens Claire så på barnerommet.. Tror nok det er en felles medisinsk / lege-stasjon ;)

Endret av Lar5
Lenke til kommentar

skulpturen er ein figur tatt rett fra vigelandsparken, for så og blitt tatt over havet med king kong. king kong hadde eit lite uhell då han var forfjamsa av denne kjærleiken og mista figuren på ein stor stein. så tok han det som var igjen og plasserte på eit fjell.. takk mr kong

Lenke til kommentar
skulpturen er ein figur tatt rett fra vigelandsparken, for så og blitt tatt over havet med king kong. king kong hadde eit lite uhell då han var forfjamsa av denne kjærleiken og mista figuren på ein stor stein. så tok han det som var igjen og plasserte på eit fjell.. takk mr kong

6316322[/snapback]

Og vitsen med det innlegget var?

Lenke til kommentar
skulpturen er ein figur tatt rett fra vigelandsparken, for så og blitt tatt over havet med king kong. king kong hadde eit lite uhell då han var forfjamsa av denne kjærleiken og mista figuren på ein stor stein. så tok han det som var igjen og plasserte på eit fjell.. takk mr kong

6316322[/snapback]

Og vitsen med det innlegget var?

6316487[/snapback]

Teori ser du vel!

 

Vet ikke om det finnes en figur i vigelandsparken med fire tåer?

 

EDIT: Lefi

Endret av Smallville
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...