Gå til innhold

MSI Geforce 7800 GTX


tHEMiDENS

Anbefalte innlegg

Hei. jeg skaffet meg en slik en Msi NX7800GTX og har faatt et par bluescreens i xp. Etter at jeg tok ut strommen i 2 hdd og 1 dvdrom, virker det som systemet ble stabilt igjen (jeg leste ogsaa minimum req paa skjermkortet og der sto det 400w) saa det begynner a gaa opp for meg at den OCz 420w psu min ikke er kraftig nok for 3hdd, msi kortet og en dvdrom.. eller tar jeg feil ? Nesten saklig at et grafikk kort krever saa mya :(

 

Burde jeg da gaa over til en 480/500w ?

 

(tastaturet staar fast paa noe us dritt hvis noen maatte lurer paa det..)

 

Noen som har aa anbefalle meg noe her om dette er feilen eller annent det kunne ha vart? imo er jeg meget fornoyd med Ocz 420w n, men maa jeg ha mer saa maa jeg vell :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mulig det er det, og det er mulig det er noe annet. OCZ sine PSU'er skal holde i massevis, og spes en på 420W.

Anbefalt til 6800-kort var 350, om jeg ikke husker feil. 7800 sluker mindre strøm, ergo skulle man ikke trenge 400W. Prøv forskjellige innstillinger osv før du konkluderer med for dårlig strømtilførsel...

Lenke til kommentar

kjører stabilt på et POV 6800gt kort med en thermaltake 480 watt, 2 dvd rw, 3 hdd, amd athlon 3200xp , aseus a7n8-x og ocz 1024 mb ram, så en på 400 skulle holde i massevis til ditt oppsett ut ifra det jeg kan lese, men som sagt du kan prøve å ta ut cd, dvd rom og så teste. :hmm:

 

PS. et 7800 kort trekker mindre strøm en et 6800gt og 6800ultra.

heldigris du :D

Endret av WapoR
Lenke til kommentar
Sikkert litt lettere å kunne hjelpe deg hvis du skriver hva slags hardware du har.

ja sier noe der.

 

specs

 

Amd 64 Athlon 3700+

Abit an8 fatality sli

2x 1024 pc3200 Ocz platinum edition

3x ata133 160/200/200

plextor px-712a

 

og som sagt msi kortet & Ocz psu

 

 

ok :) godt aa vite det trekker mindre da.

 

 

 

edit> naa virker det som ting ble litt mer stabilt etter at jeg valgte aa bruke dvdromen paa ide 2 og ikke paa ide 1 hvor hdd med windows laa paa, faar se om det vekker liv i disk nr 3 i maarra da.

 

takk for tilbakemeldingen gutta.

Endret av tHEMiDENS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...