Gå til innhold

Mage - tråden, diskuter her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har aldri sett så mye "UR A GAY FUCK" i comments på youtube som på disse vurtne-filmene...

 

Eller hva med "robert er en neger"-sangen..herregud for noe fjortispiss.

Virker som de fleste filmene på youtube er fakes.

9060106[/snapback]

 

De er fake ja.

 

Men Ice Block lar deg f.eks vente på cooldowns. Og i Arena så har ikke folk tid til å stå å vente på at du skal komme ut av IB. De velger nytt target og da kan du vente på CD's f.eks. Veldig nyttig.

 

EDIT: Vurtne, ekte video. Starter faktisk med en Ice Block der med en gang. :p

Endret av bjorshol
Lenke til kommentar
Om du specer fire har du ikke annet å bruke en mana shield for å begrense skaden man tar fra aoe etc.

Jeg bruker selv det veldig lite pga det er sjeldent man tar skade om tanken vet å holde aggro.

 

Frost er en fin spec det om du ikke har raid guild, og gjør masse pugs samt soloer en del. Skal man derimot raide er det fire som er veien å gå.

Poenget mitt ved å nevne mana shiled er at man har alternativer, selv om man velger noe annet enn frost.

Et annet poeng jeg også har prøvd å få fram er at i raids så er dps viktig. Kort og greit som Lycantrophe sier, hvorfor gimpe seg selv dps messig.

 

Quayle, hvor mye spelldamage har du på magen din?

Skulle ikke være noen grunn til at du må wande i pugs med frost spec, om du gjør dps på MT target. Jeg hadde aldri problemer med aggro selv da jeg spilte frost.

Derimot med fire er det noe helt annet. Pugs er omtrent døden for meg nå, kan omtrent ikke kaste et spell før jeg får aggro.

9000583[/snapback]

 

Jeg gjør ikke så mye skade akkurat, jeg har rævva gear:) FB kritter på ca 2500, men det er tydligvis nok til at tanken så godt som aldri klarer å holde aggro. Krittprosenten er heller ikke innmari høy, 15%, men jeg opplever hele tiden at aggroen flytter seg fra tank til meg. Jeg må rett og slett underspille med min frostmage, så da er det jo rett og slett selvmord med 5% mer skade, spesielt siden man ikke har iceblock eller ice barrier. Nå har jeg i alle fall muligheten til å forsvare meg når tanken ikke klarer å gjøre jobben sin:) Overlevelse er vel det viktigste, ikke sant? Om det tar 2 sekunder lenger å kverke noen spiller ikke så mye rolle hvis du er død før de 2 sekundene er gått.

9006685[/snapback]

 

LF new tank :p

Lenke til kommentar
mage er ikke verdt mye i arena uten ib nei :(

9064202[/snapback]

 

POM/Pyro er fortsatt et bra specc for en mage i arena. Har prøvd frost å fire.

Gikk tilbake til arcane/fire. Utrolig bra burst dmg. Gidder ikke å springe rundt å kite å trykke på IB.

 

Jaja Pom/Pyro er kansje en "nuub" specc, men jeg liker den.

Lenke til kommentar
mage er ikke verdt mye i arena uten ib nei :(

9064202[/snapback]

 

POM/Pyro er fortsatt et bra specc for en mage i arena. Har prøvd frost å fire.

Gikk tilbake til arcane/fire. Utrolig bra burst dmg. Gidder ikke å springe rundt å kite å trykke på IB.

 

Jaja Pom/Pyro er kansje en "nuub" specc, men jeg liker den.

9064308[/snapback]

 

 

nope.. pom pyro er ikke bra i arena.. kanskje i low ranking fights men thats it.. og ja, er vel største noob spec i spillet. og etter pom/pyro så har ikke en 3min mage så mye å stille opp med lengre.

 

none crit = target blir heala og magen har lite å gjøre.

Lenke til kommentar

Hjelp, jeg SUGER i PvP

 

Der var det sagt, jeg er rett og slett elendig i PvP med magen min.

Greit nok jeg har ikke spilt så utrolig masse PvP heller, men i de duellene jeg tar får jeg skikkelig juling. Så og si det eneste jeg klarer å ta er warriors når jeg er Deep Frost.

 

Jeg føler at jeg trenger litt tips fra "eldre" mages her på forummet. Jeg har jo bare 15 dager i played, men 8 lvl 70 epics (tailorin crap etc). Jeg vet bare ikke hva jeg gjør feil. Føler jeg skikkelig stressa når duellen starter og det ender opp med at jeg fyrte av 20 ice lance men ikke noe annet. For hver gang jeg skal ta en Frostbolt så kommer motspilleren såpass nære at jeg interrupter casten og blinker i stede. Min PvP er et hav av kaos.

 

Kom med tips pls :p

Lenke til kommentar

Det Mysticon ikke nevner her, er at AP+Pom+IB spec er en meget bra spec til high rated arena. Forskjellen er seff ice block istedet for pyroblast ;)

 

Ikke alle spiller deep frost, og AP+Pom er meget meget brukbart i Arena.

KZN sine filmer fra 2400+ 5vs5 arena viser dette ganske bra.

 

Men Pom+Pyro spec'en er så og si ubrukelig i alt annet enn 2vs2 arena, der KAN det fungere, tilogmed i 2k+ rating kamper.

 

Men pri 1 for en mage i arena er poly spam/CS og hjelpe med litt burst når et target skal ned.

 

(jeg har ikke orket å lese mer enn det som står på denne siden (for mye rare ting som blir sagt som ikke henger sammen i virkeligheten(les wow)), så hvis jeg gjentar ting her, meh, gjør vel ikke noe).

Lenke til kommentar

Jeg fant at eneste måten å bli bedre på er å øve og øve. Bare spille masse battlegrounds, så lærer du etterhvert. Dør selvsagt ørten ganger, men det gjør alle i BG. Armoren blir ikke skadet i BG heller, og du respawner med 100% hp/mana hver gang.

 

Bruk korte burst-dmg spells istedet for frostbolt eller fireblast. Det nytter ikke å kaste 3sek-spells mot en som melee-denger deg ned i støvlene.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

prøvde builde han bruker, og må si at det ruler heftig i Bg's osv. første gang jeg prøver elemental, og er storfornøyd! mye mer kontroll, + fin burst dmg.

 

Den filmen lærte meg også mye fine tacs mot andre klasser, og må si at etter og ha prøvd flere av dem, så spiller jeg bedre en før!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...