Gå til innhold

Maskina låser seg i spill.


gjenne

Anbefalte innlegg

Kan noen hjelpe meg?

 

Jeg har et Abit Kt7a- raid HK, AMD Athlon 1200 og 512Mb ram. Kjøling skal være mer enn bra nok.

 

Når jeg bruker maskina til spill går alt bra, men etter en stund "fryser" alt. Jeg må da restarte maskina. Fikk tips om at skjermkortet kunne være problemet og kjøpte et nytt GeforceII, Ti med 64Mb DDR. Men det samme skjer på nytt.

Har testet ram´en og problemet er ikke der.

 

Mistanken retter seg mot hovedkort eller CPU.

 

Hvis noen har noen gode råd, ville jeg satt stor pris på det!

 

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: gjenne på 2001-11-27 23:55 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har 300w strømforsyning. Vifta skal takle 1500 Mhz CPU. Temperaturen på CPU rett før den "fryser" er ca 55 - 60 grader. Biosen er oppgradert for en mnd siden.

Jeg har ikke overklokket maskina. Til min bruk trenger jeg ikke det.

 

Øystein

 

[ Denne Melding var redigert av: gjenne på 2001-11-28 09:14 ]

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat samme problem. ABIT KT7ARaid, AMD 1,2ghz, Geforce2GTs 64MB,osv...

 

jeg har riktignok ikke oppdatert bios`en min, men har akkurat de samme symptomene. PC`en fryser både når jeg spiller og når jeg kjører antivirus. Tempen min ligger på mellom 50-60 grader. Jeg har en 250w strømforsyning, men tror ikke det er her problemet ligger i dette tilfelle.

jeg har søkt hjelp hos Komplett Data Support, og fått til svar å oppdatere bios, legge inn de nyeste 4in1 driverne fra Via. Via driverne hjalp ikke til meg, biosoppdateringen hjalp ikke deg... Så hva gjør man?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei

 

Det skal visstnok være problemer med enkelte chip sett, når du kjører skjermkort med høy ytelse....

Prøv å sette AGP porten din til kun å kjøre på 1x agp. Du får jo selvsagt dårligere ytelse, men du får iværtfall spillt spill. Du er ikke alene om disse problemene, å de forskjellige leverandørene jobber med å finne en løsning.

Når jeg kjørte med mitt gammle Matrox G400 hadde jeg ingen problemer, men etter att jeg kjøpte mitt nye gforce3 kort startet det...

Jeg måtte gå ned fra 4x agp og 23.11 Detonator drivere, til 1x agp og detonator 12.40 for å få kjørt spill.........

Håper dette hjelper deg, mens vi venter på nye hovedkort drivere.....

 

Divemaster

Lenke til kommentar

jeg hadde akkurat samme problemet.

så dro jeg til PCPITSTOP.com og testet PC-en anonymt.

der fikk jeg beskjed om at ramoppsettet kun støttet 256 mb ram på hovedkortet.

Dette var fordi biosen på hovedkortet ikke var oppgradert, etter en stund var de 256 mb ram oppbrukt på min 512 mbram brikke og hovedkortet gikk i surr på rambrikken.

 

KORT OG GODT- oppgraderBIOS-det er kjempelett, en boootdisk og ny bios fra produsentens hjemmeside, min maskin er så stabil nå att jeg kan ha den påslått i dagevis.

LYKKE TIL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...