Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

EKSTREMT tungstartet Yamaha DT50


Backbone

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei

Det er tre ting som må til ( forenklet ): kompresjon, bensin og tenning.

Kompresjon mister du om det er slitasje i sylinder feks. Enkelt å teste. Trimming

av motor er poppulært men gir økt slitasje og økt mulighet tap av kompresjon.

Bensin / luft forhold stilles på forgasser. Sjekk at den ikke er stilt til for mager

eller feit blanding. Tenningstidspunkt må også være rett. Ser i din andre post

om tennplugger, så ville jeg ha dobbeltsjekket om du bruker riktige plugger.

Ikke bare samme som sto fra før.

Endret av Targa_PC
Lenke til kommentar

vet at man trenger disse tre, og har kontrollert stempelringer, pluggledning og har justert forgasser når jeg har start på den, slik at den gikk perfekt.

 

Har God erfaring med å bruke NGK BPR7HS, men vet jo ikke om dette er rett.

 

Kan si jeg har mekke en del på min yamaha dt, men har aldir hatt så mye problemer på den som nå.

 

disse startproblemene har nettopp kommet, og jeg har hatt trim på den i ca 2 år snart.

 

Stempelringer har vært byttet, toppen har vært planet, økt dysestr i forgasser + justert, rengjort forgasserbunn.

 

fatter ikke hva det kan være...

Endret av Backbone
Lenke til kommentar
Min Yamaha DT 50 1988 SPISER praktisk talt tennplugger.

 

Har God erfaring med å bruke NGK BPR7HS, men vet jo ikke om dette er rett.

Hva er det du egentlig mener ?

Tenningstidspunktet må også være rett, har du

kontrollert dette ? Vet du når tenningstidspunktet er på mopeden din ?

Det er noe i bakhodet mitt som sier 17 grader FØDP. Siden din motor er trimmet

må du kansje ha litt tidligere tenning.

Lenke til kommentar

Da har du noe vesentlig å lære. Jeg vil annbefale deg enten å oppsøke noen som kan lære deg det, eller lese deg til kunnskap. Skaff deg håndbøker,

brukerhåndbok eller det du kan få tak i. Høyre / venstre skruing kan mange

klare, feilsøking og feilretting krever litt mer.

Kontakt importør/ forhandler, verksted ... og be om hjelp.

Nå skal ikke jeg si at om du får stilt tenninga rett, så blir den lettere å starte,

men da vet du at det ikke er fordi tenninga er feil. Lykke til

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Men hører at du er nokså flink med Yamaha dt har en selv og :thumbup: men det er en skrue på forgasseren der du regulerer blandigen, min dt er litt tungstartet har bare en trimforgasserpå den men hvis jeg skrur den skruen helt inn hvet du hvor mange runder den skal ut igjen? :dontgetit::dontgetit:

Lenke til kommentar
Men hører at du er nokså flink med Yamaha dt har en selv og :thumbup:  men det er en skrue på forgasseren der du regulerer blandigen, min dt er litt tungstartet har bare en trimforgasserpå den men hvis jeg skrur den skruen helt inn hvet du hvor mange runder den skal ut igjen? :dontgetit:  :dontgetit:

5809090[/snapback]

 

Prøv med ett og et halvt tørn ut. :thumbup:

Lenke til kommentar

Hvis du har på en trimmer, og powerfilter, skal den helt inn, og kanske 180grader UT.

 

Riktig blanding er da den går høyest på tomgang.. Kjør den varm før du gjør dette.

 

Og hvis den er tungstarta, veldig tungstarta, så kan det være at det er kaldt, og at du har for liten dyse. En dyse er den som regulerer hvor mye bensin maskin din skal ha.

 

Sikker på at du ikke har varmskjært den ?

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Jeg har akkurat det samme problemet :/ først så byttet jeg tennplugg, så gikk den bra som bare det. Men nå vil den nesten ikke starte, og den går litt sånn som den vill. Noenganger kan den stå på tomgang lenge, andre ganger ikke :( Jeg mistenker at det er noe rusk i forgasseren, men det er skrudd inn noen spesial skruer. Så jeg må sende den inn på et verksted -.- De er ikke lite frekke XD :dontgetit:

Lenke til kommentar

Noen grunnleggende ting først: Hvordan oppstod dette problemet. Kom det plutselig eller er det noe du har opplevd gradvis? Tror nok ikke du er langt unna med 7 pluggen så lenge det er riktig elektrode/gjenge-lengde.

 

Tenningsanlegg er ganske så vedlikeholdsfritt på nyere dt (les: fra stifte-tenningen ble borte)

 

Hvilket trimsett har du på den?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...