Gå til innhold

To skjermkort med en skjerm på hvert kort


Demolish

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg lurer på følgende:

Hvis jeg kjøper meg to skjermkort, og setter disse i et kort som støtter SLI, men disabler SLI så jeg kan bruke alle utgangene; vil da hvert kort prosessere det som kommer på sine utganger?

 

Slik at hvis jeg setter skjerm A på kort A og skjerm B på kort B, istedet for skjerm A og B på kort A, så får jeg mere ytelse?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

JohndoeMAKT: Kombinasjonen du spør om tror jeg skal fungere fint i windows. Det er f.eks et bra og billig oppsett til et 3-4 skjerm-oppsett.

 

Men begrensningen om at det er lite eller ingen programvare som støtter en sånn kombinasjon i 3D gjør at 3D-ytelsen blir irrelevant.

 

Edit: Jeg tror ikke det blir noe driverkræsj. En driver er jo bare koblet opp mot ett av kortene. De to driverene vil fungere helt separat i windows. Jeg har selv kombinert opp til 3 skjermkort fra forskjellige produsenter i samma maskin (riktignok 2x PCI + AGP), og det ga ikke noe trøbbel. Jeg tror det skal være like uproblematisk som å kjøre to aktive lydkort i PCen samtidig.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Demolish er en kompis av meg, er vi begge som lurer på dette, men det han virkelig mener er at hvis du f.eks kjører to spill da, ett på hver skjerm. Med Anarchy Online gjør jeg dette ofte for å trade items osv, vil da kortene prosessere hvert sitt spill hvis spill A vises på skjerm A er koblet til skjermkort A og spill B vises på skjerm B som er koblet til skjermkort B?

 

Tror dette ble riktig forumulert :p

 

Edit, dette med to like nVidia skjermkort på et nForce SLI chipset.

Endret av White_Tiger
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...