Gå til innhold

Kaizers Orchestra. Hva syns du?


Marius_EV

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kaizers var et morsomt noveltyband med sterke linjer til Tom Waits og tysk ompa-cabaret. Så kom plate nummer to. Fremdeles litt morsomt, noen halvt spennende sanger men mest litt sånn "enda mer? Jaja, de finner vel ut av det...".

Så kom plate nummer tre. Kjedelig. Boring. Hørt det før.

 

Enig i Haltans link til Madrugada. To band med relativt gode startpunkt, så ble det bare gudsjammerlig kjedelig etterhvert.

 

T'Weed

Lenke til kommentar
Bryne ja, men har lest andre tråder der det ikke har noen betydning for folk.(ser det som samme sted)

Det er vel ikke akkurat det samme stedet. Ganske langt fra hverandre, men dere hører ikke forskjell på vår dialekt på samme måte som vi sliter med å skille alle østlandsdialektene fra hverandre. Kaizers er kult. Det samme er Janove Ottesens solo-karriere.

Det manglet en "de" i den parantesen.

 

Jeg selv fra sola så jeg hører nok stor forskjell på bryne-stavanger dialekt.

Selv om vi mobber dem for dialekten sin må jeg si at den passer utrolig bra inn i musikken til kaizers. Tenk på hvordan det ville hørt ut på østlandsk. :ermm:

 

Edit: Btw:

 

Kaizer-hype i USA

Kaizers-feberen har spredd seg til USA. I det som blir betegnet som verdens største og beste musikknettsted, allmusic, prydet Janove & co i går forsiden.

Les mer

 

 

"That all of the lyrics are in Norwegian matters little, as Ottesen's inflections are more than successful at getting his point across, resulting in a record that should have no problem connecting to - and will most likely succeed in converting - the masses on a global level."

Endret av Marius_EV
Lenke til kommentar
Man skjønner jo ikke hva de synger... det trekker bandet ned i mine øyne...

Det bør du komme deg litt ut i Norge. De fleste nordmenn bør fint kunne skjønne hva Kaizers Orchestra synger.

 

 

Skal du ha vanvittig dialekt er det bare å bevege seg helt innerst i Sognefjorden. :wee:

Lenke til kommentar
Man skjønner jo ikke hva de synger... det trekker bandet ned i mine øyne...

Det bør du komme deg litt ut i Norge. De fleste nordmenn bør fint kunne skjønne hva Kaizers Orchestra synger.

 

 

Skal du ha vanvittig dialekt er det bare å bevege seg helt innerst i Sognefjorden. :wee:

Tror ingen kan gengi teksten ordrett selv om man har hørt sangene utallige ganger og kan dialekten, men man bør selvfølgelig forstå mesteparten om man er norsk. :p

 

Det hadde vært utrolig morsomt og interessangt om vi feks tok sangen Maestro og skulle skrive ned teksten, den versjonen du hører selvsagt.

Tror det kunne blitt mange forskjellige og morsomme versjoner. :D

 

Noen som er med?

 

Vi kunne satt et tidspunkt der vi skal poste teksten vår, slik at vi ikke "jukser".

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Noen som er med?

Jeg er med. Jeg forstår nesten ingenting av den sangen.

 

*begynne å skrive*

 

Jeg har ingen interesse av å jukse. Jeg suger så vanvittig på å forstå hva folk synger i sanger.

Lenke til kommentar

Jeg er lett med, reporting back in 4 minutes with results.

 

edit:

eg ser på det eg har skapt

og teller på liv som har gått tapt

eg ser at det som føl *usikker*

eg ser det er blitt skakt

 

men tia har vært snill mot mitt håntverk

la ner stein for stein

eg har stått på mi terrasse og styrt skuta beint

eg har vært tøff mot min klasse og knukket nokken bein

eg har gjort mine grep og holdt samvittigheten rein

 

Kanskje et poeng, jeg hadde ingen anelse hva den tredje linjen var (Eg ser at det som før låg i vater).

Endret av SteffyBoy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...