Gå til innhold

Kaizers Orchestra. Hva syns du?


Marius_EV

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Eg ser på det eg har skapt

å telle på liv som har gått tapt

eg ser at det som før va stramt

eg ser det er blitt slapt

 

men tiå har vært snill mot mitt håndverk

la ner stein for stein

har stått på min terrasse å

styrt skutå beint

dei har vært tøff mot min klasse og

knukke någen bein

eg har gjort mine grep og har samvittigheten rein...

 

sving din hammer

sving din hammer til din pappa tar deg inn

sving din hammer

tpwrmg0iwnrg0iwnrg

sving din hammer

svin din hammer til din pappa tar deg inn

maestro x en del

 

å clementine om du va min

å isje hadde lagt deg sjøl inn

du sko du ta del i det som blir

flamingos dynasti

 

men tiå har vært snill mot mitt håndverk

la ner stein for stein

har stått på min terrasse å

styrt skutå beint

dei har vært tøff mot min klasse og

knukke någen bein

eg har gjort mine grep og har samvittigheten rein...

 

(...)

 

"eg ser at det som før va stramt" varierer fra versjon til versjon.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar

Min versjon

 

Ser på det eg har skapt, og telle på liv som har gått tapt.
Eg ser at det som før låg i vater, eg ser det har blitt skapt.

Men tiå har vært snill mot mitt kontrakt, lagt ner stein for stein
og stått på min terasse og styrt skutå bein. 
Dei har vært tøff mot min klasse og knokke nogen bein
eg har gjort mine grep 
og holdt samvittigheten rein, samvittigheten rein, samvittigheten rein, samvittigheten rein

Sving din hemme, sving din hemme til ddu pappa tar deg inn; tenker om nummer men du kjempe din med min.
Sving din hemme, sving din hemme, sving din hemme, sving din hemme, sving din hemme, sving din hemme til
din pappa tar deg inn

Maistro - mange ganger



ÅÅ klementin om du va min og ikje hadde lagt deg sjøl inn og sko du ta ein del i det som blir; flamingos dynasti


Men tiå har vært snill mot mitt kontra, lagt ner stein for stein
og stått på min terasse og styrt skutå beint. 
Dei har vært tøff mot min klasse og knokke nogen bein
eg har gjort mine grep 
og holdt samvittigheten rein, samvittigheten rein, samvittigheten rein, samvittigheten rein

Sving din hemme, sving din hemme til din pappa tar deg inn; tenker om nummer men du kjempe din med min.
Sving din hemme, sving din hemme, sving din hemme, sving din hemme, sving din hemme, sving din hemme til
din pappa tar deg inn

Maistro - mange ganger

Så litt blanding av det som står over.

 

Hehe, Er sikkert hammer han sier, men det høres ut som hemme, :p

Endret av Marius_EV
Lenke til kommentar
Må si jeg skjønner det meste de sier.. Kanskje utenom delere av "Blitzregn Baby", men det er fordi det går ganske fort :p

 

Edit: btw, er det noen som synes "ooingen" på overnevnte sang likner på seven nation army soloen til jack white?

Det er det nok, jeg leste kommentarer på Kaizers side om at folk mener det ble FOR likt.

Lenke til kommentar

.. og utsolgt. :)

 

Jeg syns Kaizers er kjempebra. Og jeg skjønner faktisk ikke hva folk mener når de syns det er så vanskelig tilgjengelig. Melodiene er jo veldig tonale, akkordprogresjonene likeså, og det er da ikke så støyete? Har hørt verre, for å si det sånn. Dessuten er de fleste låtene veldig allsangvennlige.

 

Og når man sier at "det er oppbrukt, det holdt med det første albumet" tror jeg ikke de har hørt grundig nok på alle albumene. De er jo helt forskjellige. Særlig ompa til du dør og evig pint. Maestro er også nyskapende i forhold til de to andre albumene.

 

Og apropos, madrugada er myyye kjedeligere enn Kaizers, bare så det er sagt. Har sett dem [Madrugada] tre ganger i sommer, og det var ikke mye live-opplevelse der. Kunne like gjerne hørt på cd-en hjemme. Slik er det ikke med Kaizers.

Lenke til kommentar
Og når man sier at "det er oppbrukt, det holdt med det første albumet" tror jeg ikke de har hørt grundig nok på alle albumene. De er jo helt forskjellige. Særlig ompa til du dør og evig pint. Maestro er også nyskapende i forhold til de to andre albumene.

 

Hm, jeg syns Ompa til du dør og Evig pint er ganske like. Evig pint hadde også noen litt kjedelige sanger, men mange bra som Evig pint, Di grind og salt og pepper.

Maestro albumet syns jeg skiller seg litt ut fra de to forrige, men det er jo bare en god ting når det er så bra som det er. :)

Lenke til kommentar

Digger Kaizers Orchestra. Har gjort det fra første gangen jeg hørte dem. Vet ikke om det var hos en kompis, eller om det var på etter skoletid. Men da jeg hørte dem, digget jeg dem. Og digger dem fortsatt. Liker spesielt godt "Knekker deg til sist"

 

Tekstene er jo dritkule. Spesielt på "Knekker deg til sist". Forstår også tekstene ganske lett. Stilen er forandret fra "Ompa til du dør" til "Maestro". Vanskelig og forklare. Man må liksom høre.

Vil også ha Kaizers-t-shirt. Dårlig web-butikk :p

Endret av The_Fire
Lenke til kommentar

Uten sammenligning forøvrig, og uten at jeg har spesielt stor sans for Iron Maiden vil jeg nok si at IM har hatt et noe bredere spekter å spille på innenfor sin sjanger opp gjennom åra. For all del, formelen begynner også her å bli forslitt, men de selger plater i bøtter og spann. Og det gjør vel Kaizers også, relativt sett? Bortsett fra i Sverige da.... Skjønner egentlig ikke sammenligningen din.

 

T'Weed

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...