Gå til innhold

Kaizers Orchestra. Hva syns du?


Marius_EV

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skjønner egentlig ikke sammenligningen din.

 

T'Weed

Poenget var at Kaizers har gitt ut 3 album, og allerede nå skal man begynne å syte om at det er oppbrukt osv, det blir bare for dumt.

Syte og syte....jeg mente at siden Kaizers har et såpass markant lydbilde og en rimelig lett gjenkjennelig musikk-stil ble det for meg litt for mye av den samme greia allerede på album nr. to. Har sett bandet live to ganger, uten å la meg imponere nevneverdig.

 

T'Weed

 

Edit:

Vice brukte et uttrykk som oppsummerer hva JEG syns om Kaizers: Novelty-band.

(Og da holder det med en plate for meg)

Endret av Tumbleweed
Lenke til kommentar
Når jeg skrev "man", mente jeg "man" i den betydning at ingen jeg har møtt som jeg har pratet om Kaizers Orchestra med, skjønte hva de sang. Dermed ble det ikke bare "jeg" men "man",,,,

Jeg skjønner hva de sier, og selv om dialekten er stygg i dagligtale, passer den veldig fint til kaizers.

 

Kaizers er bra. Unikt, energisk og langt fra kjedelig.

Lenke til kommentar

Kaizers er meget bra.. Har vært hekta på dem helt siden Ompa til du dør kom ut.. Så dem også Live en gang, det var noe av det mest utrolige jeg har vært med på, makan til stemning! jeg var helt nummen i hele kroppen.. Og de er da ikke noe vanskelige å forstå, sier jeg som innfødt bygdetulling på Hadeland.. :p

Lenke til kommentar

Jeg synes Kaizers er et ufattelig bra band. Enig i at tekstene kan være litt vriene å få tak i av og til da :p Har alltid hørt på Kaizers men siden nyeste plata, Maestro, kom ut har jeg hørt på de HELE tiden. Utrolig bra.

 

Sangen Maestro er det jo noen som mener kommer til å bli 10-årests beste norske låt, hvilket jeg er ganske enig i. (Inkludert Tsjeriå kanskje :p ).

 

Live er Kaizers etter min mening Norges helt klart beste band, tett fulgt av Gåte. Så de blant annet på Lerkendal Live og ble helt fra meg da Ottesen sa de skulle spille "Maestro"... Oh Yeah

 

Men sangen i midt hjerte er *trommevirvel* ... Kaizers Orchestra - Djevelens Orkester

 

:love: @Kaizers

Endret av Imposter
Lenke til kommentar

Hmmf, har hørt igjennom "Maestro" ca 10 ganger nå og jeg synes den er BETYDELIG svakere enn sine forgjengere. Maestro mangler rett og slett Kaizers-feelingen. Råskap, ompa og djevelsk energi har blitt byttet ut med melankoli, forvrengt vokal og kjedelig komp. Trist!

 

Tittellåten, Delikatessen og Christiania holder dog god gammel klasse.

 

Men, misforstå meg rett, dette er langt fra noen dårlig utgivelse (og den kommer sikkert til å vokse ved videre lytting), men jeg er en smule skuffet over et av mine desiderte favorittband.

 

:(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...