Gå til innhold

Den mest dystre filmen du har sett?

Midnight_walker

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt klart Requiem for a dream, så den med skolen i 10 klasse og var flere ganger i filmen jeg holdt på å spy :nei:

Men det var en bra film, selv om jeg ALDRI kommer til å se den igjen :p

Har sett 8mm også, syns ikke den var såå dyster akkurat...

Skrevet
Leaving Las Vegas

Mister alt som er i nærheten av godt humør når jeg har sett denne filmen.

Får alltid lyst på sprit av den filmen..

Skrevet

Dystre filmer:

Sånger Från Andra Våningen

The Deer Hunter

Bringing Out The Dead

The Silence Of The Lambs

Se7en

Alien

The Elephant Man

Skrevet

Dawn of the Dead = fikk en liten smaksbit på hvordan dommedag kan føles (fortvilelse/overmakt/ensomhet)

Event Horizon = langt hjemmefra, ingen som kan hjelpe

Av en eller annen grunn så liker jeg godt filmer med en "dårlig" slutt.

Er vel litt lei av typiske søte amerikanske "disney" skjebner som mangler tilhørlighet med virkeligheten.

Bonus = Der Untergang

Skrevet (endret)

- Requiem for a dream

- The butterfly effect (Så den for føste gang i dag, og må si jeg ble mektig imponert! Et mesterverk!)

- Schindlers liste (Forferdelig tragisk film, men det som skremmer meg mest er at dette faktisk har hvert virkelighet!

- Passion of the crist (Ikke dyster på samme må andre filmene over, men dyster på en annen måte. Satt med klump i halsen igjennom store deler av filmen, og ble nok litt skapkristen da jeg så den :p )

Endret av bigben247
Skrevet (endret)

Cannibal Holocaust er bare galehus, skikkelig billige ekle jævlige lyder :cry:

Men er ikkje den verste eg har sett, mange av de over dekker alt. F.eks Shindlers Liste :( så ufattelig gale..

Endret av Mala
Skrevet

Passion of the Christ er bare skamteit og Cannibal Holocaust finner jeg mer sjokkerende enn dyster.

Sjekk ut filmene til Pete Walker, kanskje den fremste britiske filmskaperen innenfor horror/explotation.

Skrevet

Requiem For A Dream er såpass mørk at den gidder jeg rett og slett ikke se flere ganger, 1 gang holdt. Er fortsatt deppa 4 år etter..........

Skrevet
Hvorfor er det ingen som har nevnt From Hell? Er mye dystrere en mange av filmene som er listet opp her.

From hell er da bare morsom.

Den dystreste filmen jeg kan huske å ha sett er Schindlers liste.

Skrevet

Skal pokker meg bestille meg Schindlers Liste, mener faktisk å ha sett den til billig penge borte på senteret her :hmm: Uansett verdt sin pris i gull, ingen tvil om det :yes:

Der Untergang gjorde bra sterkt intrykk på meg, si hva pokker dere vil, men dete er kvalitetsfilm som overgår det meste.Og igjen, takk gud for at den ikkje er amerikansk produsert :thumbup:

Skrevet (endret)
Skal pokker meg bestille meg Schindlers Liste, mener faktisk å ha sett den til billig penge borte på senteret her :hmm:  Uansett verdt sin pris i gull, ingen tvil om det :yes:

Den koster 99.- hos platekompaniet. ca 25 kr i frakt tror jeg, der er jo ganske billig hvis du ikke får tak i den der du bor :)

Endret av bigben247
Skrevet
Skal pokker meg bestille meg Schindlers Liste, mener faktisk å ha sett den til billig penge borte på senteret her :hmm:  Uansett verdt sin pris i gull, ingen tvil om det :yes:

Den koster 99.- hos platekompaniet. ca 25 kr i frakt tror jeg, der er jo ganske billig hvis du ikke får tak i den der du bor :)

Da skal vi se nærmere på den saken :thumbup:

Skrevet
Helt klart, uten tvil, Lilja 4-ever.

ding ding ding. We got a winner. Den står i utrolig kontrast til en av Moodyssons andre filmen, nemlig Tillsammans.

Hans "Ett Hål i Mitt Hjärta" er vel kanskje definisjonen på dyster?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...