Gå til innhold

De feteste MP3-telefonene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Volumet på musikk kan justeres med volumtasten på siden av telefonen, men om du skal skifte sang må du først skru av tastelåsen og deretter bruke piletasten.

 

Første påstand er korrekt. Jeg er litt i tvil om den andre.

 

Har selv 6230 (altså ikke i-utgaven), men regner med at den er lik på dette punktet: Man kan fint skifte sang ved å trykke en gang på den medfølgende handsfreen (ett trykk = en sang forover) .

 

Det er fint lite annet man kan gjøre (så som to trykk for en sang bakover, osv.), men det går også an å stenge av musikken ved å holde knappen på handsfreen inne en liten stund (da aktiverer man taleoppringning, så man må ikke lage lyder som ligner på et talesignal...).

 

Det kan som jeg sier hende jeg tar feil her (i og med at jeg har 6230, og ikke 6230i).

Lenke til kommentar

Eg lurer svært mykje på kor god W800i er i forhold til Ipod Mini (og 8100/8020).

Skal kjøpe ny mobil sida min S55 har begynt å bli litt sliten. Har og vurdert Mp3-spelar.

 

Problemet er at eg må ha god lyd, ikkje middels god lyd. Helst noko ipod-liknande kva angår lydkvalitet. Dette veit eg jo ikkje om eg kan få på en mobil. Ein anna ting er at eg har lest at W800i er strippa for litt ting som K750 har, og sjølv den mobilen syns ikkje eg har alt. Kunne gjerne tenke meg Symbian og muligens muligheten for EDGE.

 

Er W800i/Qtek sine, verdt å kjøpe når eg stiller slike krav? Eller bør eg kanskje vente på en ny mobil?

Lenke til kommentar
Problemet er at eg må ha god lyd, ikkje middels god lyd.

Siden du er opptatt av lyd så har du vel (minst) en MP3-spiller fra før vil jeg anta, så da er det jo bare å prøvehøre f.eks. en W800i i en butikk for å se eventuelle forskjeller.

 

Men pr. idag finnes det vel ikke en mobil som har absolutt alt av funksjoner; W800i går vel kanskje for å være den beste mp3-telefonen, men er jo rimelig ribbet i forhold til f.eks. en Symbian-telefon.

Endret av Shimano
Lenke til kommentar

Forskjellen mellom standalone spiller og mobil med mp3:

 

Dersom en mp3-spiller går tom for strøm, kan man ikke høre på musikk.

Dersom en mobiltelefon med mp3-spiller går tom for strøm, kan man ikke ringe med den..

 

Har selv en K750 og er meget fornøyd med den, men savner å kunne bytte batterier. En løsning kunne vært å lage et adapter som holder vanlige batterier og som kobles til bunnkontakten. Denne løsningen hadde Sony til en av de første MD-spillerene sine MZ-R30 (den svarte klumpen på høyre side av spilleren inneholder ett eller to AA batterier og skrus fast til spilleren)

15.JPG

Med et slikt adapter kunne man sluppet å tenke på batterikapasiteten på lange bussturer ol.

Lenke til kommentar

Hmmmm, jeg startet en tråd for litt siden(her) hvor jeg spurte om jeg skal satse på å kjøpe et minnekort på 1GB til ca 850,- kroner, eller kjøpe en MP3-spiller på 1GB til rundt det samme. Men var ikke så stor respons. Så jeg prøver her...

 

Fra tråden min:

Hei

 

Har en SE750I, og går med planer om å kjøpe et 1GB minnekort til denne slik at jeg kan bruke den som en mer "seriøs" mp3-avspiller. 1GB kort ligger på rundt 850 kroner har jeg sett. Men man får vel dedikerte mp3-spillere med samme minne til samme pris? (dog kanskje ikke "merkevarer", men putter man på noen hundrelapper får man vel et par creative f.eks)F.eks denne

 

Da er spørsmålet, bør jeg egentlig kanskje satse på en egen spiller istedet? Brukervennligheten til denne er jo bedre enn på mobiltelefonen. Dessuten slipper man å suge strøm fra batteriet, batteriet blir vel bittelitt dårligere for hver lading?

 

Fordelen med minnekort er selvsagt at man slipper å ha med seg to dingser rundt om kring. Hva er best med tanke på lydkvaliteten??

 

Noen meninger??

Lenke til kommentar
Jeg er uenig med Xvani i at standalone mp3-spillere har bedre lyd, har prøvd mange mp3-spillere og synes k750i kan matche mange av dem jeg har prøvd selv med standard headsett, W800i vil ejg si konkurrerer direkte mot flere av de beste mp3-spillerne der ute pga headsettet og flightmodus.

du sier jo selv at du bare har prøvd med standard headset....

 

Og den siste kommentaren blir helt feil..

 

Greit at det er mp3 spiller, men hvor mye kjøpe-musikk har det formatet? LITT mer synes jeg faktisk SE burde klart å støtte. Og jeg venter fortsatt på effekten til W800i. Tipper den er lavere enn stand alone.

Lenke til kommentar

@ awesenes:

 

Om du er fornøyd med lyden på k750i så kjøper du minnekort, motsatt ny mp3 spiller.

 

Jeg venter fortsatt på loddebolt så jeg kan ta en minijack mod. Jeg er overhodet ikke fornøyd med standard headset (men jeg skal faktisk modde til det settet som følger med W800i) - så får jeg heller "stjele" musikken istedenfor å kjøpe den.. (evt gjøre begge deler :))

 

jeg bestilte akkurat nytt minnekort, men likte min gamle MP3 spiller bedre. Bare synd den ble vasket.... :wallbash:

Lenke til kommentar

Det finnes da flere godt egnede mp3-mobil-spillere enn dette?

 

Bl.a. har jeg hatt en Qtek S100 med 2 gb minnekort nå i snart 1/2 år, og med et 2,5mm til 3,5mm adapter og gode hodetelefoner er lyden på denne helt rå.

 

...og det finnes vel omtrent ikke andre telefoner på markedet som lar deg spille av lossless WAV filer, om du skulle være fullstendig audiofil? På en 2 gig brikke får du i alle fall 3 cd'er i full ukomprimert cd- oppløsning. Kanskje litt sært, men JEG digger det :)

 

Visning av cover-art på skjerm, fullstendig Windows Media Player 9 mm, og støtte for atskillig flere codecs (med ny programvare) enn de fleste andre telefoner, er også med på å gjøre denne til min favoritt i mp3-telefon verdenen. Dog er den er kanskje for stor til å bli betegnet som "mobiltelefon" i denne sammenlikningen? (P.S. S100 er nøyaktig like stor som en Ipod, pluss minus 2mm i tykkelsen) :) Fordelen er at man kan bruke "alt" av Ipod-vesker osv (så lenge de ikke har utsparringer for click-wheelet osv) :D

 

Bare mine 5 cents :)

Endret av akerb
Lenke til kommentar
xvani: du får kjøpt minijack-adapter til k750i. så hvorfor modde? :)

3 grunner:

 

1: Jeg har fortsatt ikke sett de i butikken (hvis det er W800i saken du tenker på. Skal ha med handsfree)

 

2: Jeg har nå ett ekstra headset (pga gamle mp3 spiller ble vasket) og får en ekstra handsfree om jeg kjøper ny handsfree...

 

3: det er flere rapporter om "uren lyd" eller dårlig, uklar, forstyrret lyd (tenker engelsk her) som er overalt på nettet. Spesielt i bassen. Virker som en feil i w800 handsfree'en..... Dette er ikke tilfellet med en minijack mod.

Lenke til kommentar
Hva med K 750 I denne er vel også meget bra og har vel samme innmat som  vinnern, den kan vel også enkelt oppgraderes med samme softwaren også.

Litt rart den ikke var verdig å være med i testen en gang  :hmm:

Egentlig ikke, det er jo i bunn og grunn samme telefon som W800i.. Det er bare 3 forskjeller.

 

 

Akerb: Det er vel en smart phone/symbian eller noe?

det blir jo ikke helt sammenlignbart

 

Ellers finnes det flere mp3 telefoner som sikkert er bedre, (sharp 903?) Men disse er jo de som er mest aktuelle for folk flest i Norge..

Endret av Xvani
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...