Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

"Fikse" bensinfilter som sitter under bilen?


Cloud

Anbefalte innlegg

Har en golf III fra 1992. Under bilen satt det et gammelt bensinfilter av aluminium som gjorde at bilen nøkket noe helt forferdelig. Byttet ut dette med et lite et av plast kjøpt på biltema for å teste om nøkkingen ga seg. Og det gjorde den. Men problemet er jo at jeg ikke kan kjøre med dette bensinfilteret av plast under bilen. Tror ikke det tåler mye steinsprut før det tar kvelden. Så det jeg lurte på var om det går an å ta endel skomgummi e.l. materiale å surre rundt sånn at den tynne plasten blir beskyttet? Eller må jeg bare pent vente til jeg får kjøpt meg et nytt bensinfilter?

 

Hva ligger egentlig disse på i pris?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en Golf 1,8 gl fra 1992. Tviler på at det er innsprøytningsmotor. Et skjøtestykke er også lite aktuelt når jeg skal til olso imorgen å kjøpe et filter. Men begynner seint på skolen imorgen og skulle gjerne kjørt bilen da. Hvordan tror du det går med litt beskyttelse rundt filteret?

Lenke til kommentar
I norge ble det standar med innsprøytning i 1989 grunnet skjerpede utslippskrav så den golfen har nok en eller anne form for innsprutning.

Så det du sier er at ingen biler som ble solgt ny i Norge etter 01.01.1989 hadde forgasser?

 

Edit: så i biltema sin katalog, de har bensinfilter til Golf III (79 kroner).

Endret av Erik Braseth
Lenke til kommentar
I norge ble det standar med innsprøytning i 1989 grunnet skjerpede utslippskrav så den golfen har nok en eller anne form for innsprutning.

Så det du sier er at ingen biler som ble solgt ny i Norge etter 01.01.1989 hadde forgasser?

 

Edit: så i biltema sin katalog, de har bensinfilter til Golf III (79 kroner).

Dette er det bensinfilteret jeg har. (Lite et av plast).

Det jeg trenger er noe som tåler å sitte under bilen.

Lenke til kommentar
Så det du sier er at ingen biler som ble solgt ny i Norge etter 01.01.1989 hadde forgasser?

 

Jepp det er det.

Nå er det jo noen biler som har en veldig enkel insprøytning som kan minne om en elektrisk forgasser men innsprøytning er det med 1 dyse.

Denne formen for innsprøytning finner man på f.eks Nissan primera fra 90 tallet.

Om denne formen brukes enda vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

du har monojetronic innsprut.. dvs 1 dyse

 

 

du BØR/MÅ/SKAL ha riktig bensinfilter. ellers går motoren på hue og ræva relativt fort!

 

 

mekonomen selger bensinfilter.. (samme gjør alle andre bilrekvisita forretninger)

 

 

koster ikke mange kronene

 

 

og siden du har et trykk system, så skal du ikke bruke dissa små gasserplast filterene!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...