Khalifen Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Jeg har forresten sett mange huntere med begge de sverdene. Så de er ikke baaare for rogues. Heard of sarcasm?
Mendel Skrevet 25. august 2005 Forfatter Skrevet 25. august 2005 (endret) Hm, jeg syntes alltid roguer sier at våpen ol. er det beste de kan få. selv om det er forskjellige typer hele tiden :S Jeg syntes huntere og roguer burde ha like mye rettigheter å rolle på de samme våpnene. Hører alltid: Denne (navn på våpen) er mye bedre for en rogue en for en hunter, fordi vi utnytter dens dps og stats. Menne herregud fatter dere ikke at de rette våpnene for huntere oppgraderer vår ranged damage like mye som den oppgraderer deres melee? Er dere så firkanta at dere bare tenker melee hele tia? OT: Jeg tror at dette er fra "gammelt" av da roguer var de eneste som trengte denne typen våpen (beta) og når huntere kom og gav de konkurranse på våpnene så begynte de å spre dårlig rykte som bare blir verre og verre fordi dere alltid skal klage når vi outroller dere. Endret 25. august 2005 av Meendel
chokke Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 jeg har selv opplevd at rogues/warriors ruller på BUE/GUN når hunter trenger, da er det helt greit virker det som, fordi de får bedre melee damage ut av det, og warrioren kan pulle med den. Mens en hunter som lever av gun skla ikke få noe fordi melee er jo sååååå mye bedre.... Det er ikke gjensidig!
Dxbb Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Eg ruller selv så suck hver gang det er noe bra så ingen klager på meg
thev Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 forskjellen er at en rogue bruker Dal rend ett par uker til de får seg noe bedre(Kazzak/MC/BG), men for en hunter er dal rend noe du kan bruke i endgame. Kanskje huntere skulle begynne å si pass på Dal rend og heller bruke dkp på Brutality Blade og Corehound tooth
Pug Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 (endret) En hunter får 20 ranged attack power av den, og jeg syntes at den er en like god oppgradering for begge to. Ikke mer for en rogue, og at den er lettere å få tak i enn distracting dagger kan vel diskuteres, den er world drop og går for 200g+ på AH. Det finnes bedre alternativer som er mye lettere å få tak i for huntere. Det er vel klart? Rogues har mest nytte av dps og stats, mens huntere bare ville ha rollet på den daggeren for stats, ikke noe annet. Og det finnes bedre, mye mer vanlige alternativer, enn den rare world-drop daggeren, stats-wise. Endret 25. august 2005 av Pug
Mendel Skrevet 25. august 2005 Forfatter Skrevet 25. august 2005 Ok etter mye diskutering frem og tilbake her i denne tråden har jeg kommet frem til hvorfor folk ikke liker huntere. Folk liker ikke huntere fordi: Huntere er allsidige og trenger forskjellig type utstyr (De er ikke A4). Huntere ruller på melee våpen, som booster opp deres ranged attack. Huntere er designet for å pulle i combat en rolle warriors mener de klarer bedre. Det er noen som ninjalooter som huntere, selv om dette skjer med alle klasser så er det mest beryktet på huntere. Så det betyr jo at folk missliker huntere av den enkle grunn at de ruller på ting i det hele tatt, kanskje folk hadde vært fornøyde om vi sprang rundt i hvite/grå items
superreven Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 jeg har selv opplevd at rogues/warriors ruller på BUE/GUN når hunter trenger, da er det helt greit virker det som, fordi de får bedre melee damage ut av det, og warrioren kan pulle med den. Mens en hunter som lever av gun skla ikke få noe fordi melee er jo sååååå mye bedre....Det er ikke gjensidig! At en hunter roller på Dal'Rends er akkurat det samme som om rogues roller på f.eks. Satyr's Bow. Hunters = 95% ranged og 5% melee Rogues = 95% melee og 5% ranged *begge trenger statsa fra den respektive 5% delen* Så hvis hunters skal rolle på swords, må de ev. ikke grine når en rogue roller på bows/guns/xbows.
Mendel Skrevet 25. august 2005 Forfatter Skrevet 25. august 2005 Ok til dere som ikke helt vet hva slags egenskaper en hunter har så skal jeg si noen her: Vi har tracking, en egenskap som gjør at vi kan se hva som er rundt oss i minikartet (Vanligvis oppe til høyre). Bare denne egenskapen hjelper en gruppe enormt om de hører på oss. Vi er den eneste klassen i spillet som er laget for å pulle i gruppe og effektivt lede aggro til tanker. Vi har feller, noe som kan være greit å bruke enten for å ta enkle target eller større grupper. Vi har for eksempel frysefelle som fungerer på stort sett de fleste typer fiender i motsetning til magers polymorth som bare fungerer på beasts og humanoids. Vi har muligheten til å heale egen pet. Vi har mana burn, vi kan skyte piler som senker targets agility og stamina og har rapid fire som gjør at vi skyter 40% raskere. Vi har forskjellige aspects, for eksempel aspect of the pack som kan få grupper fortere frem om det er lange avstander å gå. Ved hjelp av ranged så kan vi holde oss bak med Healerene og mage/warlocks for å ta aggro av disse (Men som alt ellers så er det opp til disse selv å stoppe å angripe denne moben for å lede aggro til oss eller pet) Jeg kommer ikke på flere nå, men om noen av dere der ute vet flere post gjerne flere
Radhoo Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 (endret) Kommer jeg over scarlet Kris en dag, med 10 agi og 10 sta, så håper jeg at jeg roller 100. Da driter jeg i om en rogue har trashblade. Så får dere roguer bare hyle og syte dere til verdens ende. Jeg lar ikke et så bra dagger gå til waste når det finnes x antall andre daggere som roguer sikler over. Hm, her har vi et fint eksempel på hvorfor mange ikke liker huntere. Mange av dere gir bare faen, som du selv sier. Hva i gunda skal en hunter med en dagger som bare har +10 agi/stam? Som de så fint sier på wow.com forumet hele tiden; "You, my good sir, are an idiot". Se for deg 2x daggere med 10agi/sta som begge har 15 agi enchants. Det betyr at jeg får 50 agi og 20 sta. Iced barbed blir da mye dårligere Det virker for meg at du ikke har peiling på hva huntere trenger. Scarlet Kris er endgame dagger for hunter. Og rogues kan med letthet skaffe seg bedre daggers/swords. Tok meg selv 2 1/2 uke å bli exhalted med AV. Der får rogues 2 meget fine daggers, som er mer ettertraktet enn Scarlet Kris. Min våte drøm er Scarlet Kris og Dragonfang Blade(noe som jeg seff ikke får, men er lov å drømme) Noe som hadde gitt meg 56 agi og 23 sta. Men som sagt. Scarlet Kris er ikke det mest imba shit du for som rogue. Men det er det mest imba shit du får som hunter. Rogues og warriors kan bare få by på blastershot launcer og strikers mark for min del, pga at alle hunterene i guilden har markman eller bedre. Endret 25. august 2005 av Radhoo
anon12234 Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 tror mange rogues ikke liker hunters pgs dal'rends
Pug Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Se for deg 2x daggere med 10agi/sta som begge har 15 agi enchants.Det betyr at jeg får 50 agi og 20 sta. Iced barbed blir da mye dårligere Det virker for meg at du ikke har peiling på hva huntere trenger. Scarlet Kris er endgame dagger for hunter. Og rogues kan med letthet skaffe seg bedre daggers/swords. Tok meg selv 2 1/2 uke å bli exhalted med AV. Der får rogues 2 meget fine daggers, som er mer ettertraktet enn Scarlet Kris. Min våte drøm er Scarlet Kris og Dragonfang Blade(noe som jeg seff ikke får, men er lov å drømme) Noe som hadde gitt meg 56 agi og 23 sta. Men som sagt. Scarlet Kris er ikke det mest imba shit du for som rogue. Men det er det mest imba shit du får som hunter. Rogues og warriors kan bare få by på blastershot launcer og strikers mark for min del, pga at alle hunterene i guilden har markman eller bedre. 50agi og 20stam gir deg... 1% crit og 200hp og 100 ranged attack power, ikke sant? Ikke akkurat så veldig imponerende imho. 2x Dawn's Edge gir deg 2% crit, pluss 30agi enchants, altså over 2,5% crit og 60 ranged attack power, men ikke 200hp. Jeg skulle trodd at huntere ville foretrekke 1,5% crit ekstra mer enn 200hp og 40 attack power, men jeg spiller ikke hunter, så jeg vet ikke.
Mendel Skrevet 25. august 2005 Forfatter Skrevet 25. august 2005 (endret) Kommer an på hva slags hunter en har laget. I pvp så vil jeg tro attack power er best da vi ikke kan autoskyte mens en springer. Da er det bedre å ha masse skade på de mana slukende skuddene vi har enn en liten sjangse for å critte :S I pve så har en større mulighet for å autoskyte. Men som sagt så er det stor forskjell på huntere ut fra hva de har valgt av skill points Endret 25. august 2005 av Meendel
Radhoo Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 (endret) Se for deg 2x daggere med 10agi/sta som begge har 15 agi enchants.Det betyr at jeg får 50 agi og 20 sta. Iced barbed blir da mye dårligere Det virker for meg at du ikke har peiling på hva huntere trenger. Scarlet Kris er endgame dagger for hunter. Og rogues kan med letthet skaffe seg bedre daggers/swords. Tok meg selv 2 1/2 uke å bli exhalted med AV. Der får rogues 2 meget fine daggers, som er mer ettertraktet enn Scarlet Kris. Min våte drøm er Scarlet Kris og Dragonfang Blade(noe som jeg seff ikke får, men er lov å drømme) Noe som hadde gitt meg 56 agi og 23 sta. Men som sagt. Scarlet Kris er ikke det mest imba shit du for som rogue. Men det er det mest imba shit du får som hunter. Rogues og warriors kan bare få by på blastershot launcer og strikers mark for min del, pga at alle hunterene i guilden har markman eller bedre. 50agi og 20stam gir deg... 1% crit og 200hp og 100 ranged attack power, ikke sant? Ikke akkurat så veldig imponerende imho. 2x Dawn's Edge gir deg 2% crit, pluss 30agi enchants, altså over 2,5% crit og 60 ranged attack power, men ikke 200hp. Jeg skulle trodd at huntere ville foretrekke 1,5% crit ekstra mer enn 200hp og 40 attack power, men jeg spiller ikke hunter, så jeg vet ikke. Nettopp, du spiller ikke hunter. Jeg har til nå 21.87% crit (27.87% etter 1.7), noe jeg synes holder. Derfor vil jeg heller ha 200 ekstra hp. Crits er ikke for huntere, høy stabil dps med noen spikes er bedre en lav dps med noen flere spikes. Crits er som å spille lotto, du vet ikke når den kommer. Men når du har høy dps, så vet hva du har. Vi er ikke som fury warriors som får 30% ekstra attackspeed ved crits. Får vi en crit så er det "Hei, jeg fikk en høyt tall på skjermen. Konge". Ikke mer. Til fury warriors så er det "Hei, jeg fikk en critt, imba, nå får meg masser av høye tall på skjermen." Critgear huntere suger, rett og slett for de gimper seg på sta,agi og int. Jeg har som mål og aldri gå under 4k hp unbuffed. 4k hp er noe en trenger for å ta ned shamans og whatnot. Er ikke noe morsomt å slåss mot en shaman og tape, bare for å se at shamanen har 2% liv igjen. Da kan du banne på at de 200hpene hadde vært veldig kjekt å ha. Var en hunter på serveren som hadde skaffet seg alt av critgear som kunne skaffes til hunter. Han og en med fult giantstalkerset skulle da finne ut hvem som var best. Greit nok, han critet mer enn han med gs, men hans crit var bare litt over vanlige hits til han med gs. Er ikke noe vits i å critte når agien din er på 250. Da er det bedre å ha agi på 400 istedet. Og jeg tar hit over crit anyday. Jeg sier ikke at crit på en hunter er totalt waste, men overall så tror jeg at høyere stabil dps gjør mer skade på lange raids. Mitt oppsett: Range attackpower: 1200 Damage: 400-482, 175 dps Agi: 407 Sta: 268 Endret 26. august 2005 av Radhoo
zilch Skrevet 26. august 2005 Skrevet 26. august 2005 Grådige huntere. Fra nå av skal jeg trille på hver eneste bue/gunner som dropper. Trenger jo statsene jeg også.
Mendel Skrevet 26. august 2005 Forfatter Skrevet 26. august 2005 Haha, det må du bare, men ikke forvent å få et godt rykte etterpå Vi ruller på melee våpen for vi trenger det, sånn som du oppfører deg nå så skulle en nesten tro du gjør det bare for rølp.
Mendel Skrevet 26. august 2005 Forfatter Skrevet 26. august 2005 (endret) Jeg vil tro 2 av disse er noe av det beste en DPS hunter kan få, og da slipper en å krangelen med roguene pga. de ikke kan bruke øks 1% crit og 112 attack power er ikke gale, men gjerne kom med forslag Endret 26. august 2005 av Meendel
likferd Skrevet 26. august 2005 Skrevet 26. august 2005 Jeg vil tro 2 av disse er noe av det beste en DPS hunter kan få, og da slipper en å krangelen med roguene pga. de ikke kan bruke øks 1% crit og 112 attack power er ikke gale, men gjerne kom med forslag Et av de bedre tankevåpen for warriors med axe-spec :!:
likferd Skrevet 26. august 2005 Skrevet 26. august 2005 Haha, det må du bare, men ikke forvent å få et godt rykte etterpå Vi ruller på melee våpen for vi trenger det, sånn som du oppfører deg nå så skulle en nesten tro du gjør det bare for rølp. Du mener huntere trenger melee våpen for stats, men melee klasser trenger ikke stats fra buer? Buer med attack power, +crit, +hit osv er høyt ettertraktet hos roguer og warriors.
Pug Skrevet 26. august 2005 Skrevet 26. august 2005 Haha, det må du bare, men ikke forvent å få et godt rykte etterpå Vi ruller på melee våpen for vi trenger det, sånn som du oppfører deg nå så skulle en nesten tro du gjør det bare for rølp. Du mener huntere trenger melee våpen for stats, men melee klasser trenger ikke stats fra buer? Buer med attack power, +crit, +hit osv er høyt ettertraktet hos roguer og warriors. Jepp, du motsier egentlig deg selv her... "Huntere må ha bra melee våpen med bra stats for å gjøre mer ranged damage". Hvorfor kan ikke rogues, evt warriors gjøre det samme? "Rogues/warriors må ha bra ranged våpen med bra stats for å gjøre mer melee damage". Vi kan jo til og med påstå at vi trenger bra damage på ranged våpen i tillegg for å gjøre mer skade når vi puller, akkurat slik at dere sier dere vil gjøre bra damage i melee. Hva er egentlig forskjellen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå