Gå til innhold

Hva har folk imot huntere?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Huntere har en dårlig vane med å rolle på ting jeg trenger.. jeg er rogue selv..

 

Og pets'a dems er klønete..

 

Ellers så er mange av dem greie

Joa, huntere og roguer har samme behov for utstyr. Begge klassene trenger Agility og stamina/spirit. Så det er litt konflikter der.

 

Når det gjelder melee våpen så vil en hunter som velger dps fremfor gode stats være en uvitende idiot.

Lenke til kommentar

Er fett det utstyret han har ja, men hjelmen og melee våpnene her passer ikke helt for en hunter, som dere kanskje ser så gir våpnene ingen stat buffs.

Hjelmen har attack power + 44 noe 22 agi kunne ha fikset. Jeg hadde ikke sagt nei takk til den hjelmen selv, men hadde foretrekt en med agility i.

Lenke til kommentar

Ang det å trekke aggro fra healere så har jeg sjelden opplevd at en hunter går closecombat etter å ha trukket aggroen.

 

Feign death --> problemet er ofte back @ start.

 

Joda det gir ett par sek, og det gir også et par sek at de hopper opp igjen og sakker ned moben som igjen er på vei til priest. Men, det virker som en vane, og det er irriterende når priest allikevel blir å måtte tanke og dør (og da også hele gruppen dør).

 

kanskje huntere har til vane å ofre petten @ solo (og derfor også er vant til å ha en god del hp), men healer er the way you keep the group goin!

 

Men som regel er det hele clean. Hunters er goody =)

Lenke til kommentar

Hiver like godt inn et spørsmål som kan passe inn her...

 

Ang Feign Death...Skule inn i Uldaman her om dagen, og foran inngangen står det en alliance gruppe. Og pvp-tagget da, hele gjengen. Så vi tenkte why not, og gikk løs på dem. Sistemann som sto igjen av dem etterpå var en hunter. Fulgte ikke helt med på livet hans på slutten, men jeg tror seriøst han brukte feign death. Han var den eneste av alliance-gutta som hadde name-taggen fortsatt hengende over seg, selv når jeg ikke hadde han merket. Men er det noe annet som viser at de fortsatt er i live? er det mulig å angripe når de feign deather?

Lenke til kommentar

Hva synes dere om huntere med Dal'Rend eller ashbringer (legendary som dropper i BWL)? I 1v1 dueller må man nesten uansett litt i nærkamp, siden duell-området er for lite til at man kan kite fiendene. I dueller mot f.eks. warrior, må man i nærkamp, siden warrioren kan charge. Men det er jo greit nok det, men det er umulig å komme seg vekk derifra når man har en hammersting på seg i 15 sekunder. I disse sekundene er hunteren avhengi av melee, og trenger derfor melee våpen som kan gjøre stor skade på kort tid. Jeg personlig foretrekker dual wield med icy chill på begge våpenene (Frostguard som kan lages med BS har allerede denne enchanten). Og når man kommer seg vekk fra warrioren med wingclip, tar det ikke mange sekundene til warrioren charger igjen.

 

Kanskje det ikke er så ninja med hunter når de roller på ting som Dal'Rend, siden det er godt for hunter i melee (spesielt om du har survival talents).

 

En annen ting som ofte irriterer spellcastere, er at huntere roller på ring med ting som "restores 30 mana every 5 second". Disse er faktisk veldig nyttig for huntere, siden huntere er avhengi av mana om de skal gjøre mye skade (de burde heller hatt energy som rogue).

 

Når det gjelder buer og guns sier det seg selv.....

Lenke til kommentar
Hva synes dere om huntere med Dal'Rend eller ashbringer (legendary som dropper i BWL)? I 1v1 dueller må man nesten uansett litt i nærkamp, siden duell-området er for lite til at man kan kite fiendene. I dueller mot f.eks. warrior, må man i nærkamp, siden warrioren kan charge. Men det er jo greit nok det, men det er umulig å komme seg vekk derifra når man har en hammersting på seg i 15 sekunder. I disse sekundene er hunteren avhengi av melee, og trenger derfor melee våpen som kan gjøre stor skade på kort tid. Jeg personlig foretrekker dual wield med icy chill på begge våpenene (Frostguard som kan lages med BS har allerede denne enchanten). Og når man kommer seg vekk fra warrioren med wingclip, tar det ikke mange sekundene til warrioren charger igjen.

 

Kanskje det ikke er så ninja med hunter når de roller på ting som Dal'Rend, siden det er godt for hunter i melee (spesielt om du har survival talents).

 

En annen ting som ofte irriterer spellcastere, er at huntere roller på ring med ting som "restores 30 mana every 5 second". Disse er faktisk veldig nyttig for huntere, siden huntere er avhengi av mana om de skal gjøre mye skade (de burde heller hatt energy som rogue).

 

Når det gjelder buer og guns sier det seg selv.....

Altså.. Jeg charget en enslig hunter i alterac valley, og han startet å slå i melee til min store overraskelse. Tar jeg ikke helt feil, hadde han 2x Dawn's Edge. Når jeg hadde drept han, hadde han tatt ca 3% av min hp :D

 

Combat loggen var full av "xxx hits you for 35" osv.

 

Jeg synes ikke huntere skal rolle på våpen andre klasser har meget god nytte av, når eneste forskjellen er 0.5 dps mer på den allrede stusselige damagen i melee..

Lenke til kommentar

OK, dere roller på stort sett alle mine daggere og swords. Jeg er bare glad dere ikke kan bruke mace i tillegg. Å som likferd sier, hvorfor rolle på noe dere så vidt har bruk for?

 

Jeg har mange ganger hørt, "jeg driter i om det er Leather, jeg bryr meg kun om stats" fra huntere. Mistet f.eks denne http://www.thottbot.com/?i=19647 . Var også med da en Druid ble grovt ranet av en hunter, da var det snakk om denne http://www.thottbot.com/?i=5584

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar

En ting som jeg glemte å si. For en hunter har farten på våpenet så og si ingen betydning, mens det for hvertfall roguer og warrior har nesten alt å si. Det er massevis av våpen som er ubrukelige for både warrior og rogue pga farten, f.eks kjappe 2h våpen. Det er derfor ingen unskylding for å rolle på über MS våpen eller kjappe og bra 1h tankevåpen som warrior trenger.

Endret av likferd
Lenke til kommentar

Hvis flere hadde hørt om denne pulle teknikken, så kanskje hunters hadde vært mer ettertraktet i instance grupper. Tror den trenger litt trening for å fungere såpass godt at man tjener på det. Men hvis hele gruppen forstår taktikken, så er jeg rimelig sikker de ville ungå mange unødvendige wipes.

 

Når det gjelder need på items og slik, er jeg helt enig. Hunters kan være skikkelig fæle. Jeg prøver alltid å holde meg unna typiske rogue items som daggers osv. I PvE trenger jeg nesten aldri å gå melee. Og i PvP er det bare for å få inn en wing clip. Siden hunters misser 25% mer med dual wield holder jeg meg til 2h med gode stats.

Endret av Scarface^
Lenke til kommentar
Hva synes dere om huntere med Dal'Rend eller ashbringer (legendary som dropper i BWL)? I 1v1 dueller må man nesten uansett litt i nærkamp, siden duell-området er for lite til at man kan kite fiendene. I dueller mot f.eks. warrior, må man i nærkamp, siden warrioren kan charge. Men det er jo greit nok det, men det er umulig å komme seg vekk derifra når man har en hammersting på seg i 15 sekunder. I disse sekundene er hunteren avhengi av melee, og trenger derfor melee våpen som kan gjøre stor skade på kort tid. Jeg personlig foretrekker dual wield med icy chill på begge våpenene (Frostguard som kan lages med BS har allerede denne enchanten). Og når man kommer seg vekk fra warrioren med wingclip, tar det ikke mange sekundene til warrioren charger igjen.

 

Kanskje det ikke er så ninja med hunter når de roller på ting som Dal'Rend, siden det er godt for hunter i melee (spesielt om du har survival talents).

 

En annen ting som ofte irriterer spellcastere, er at huntere roller på ring med ting som "restores 30 mana every 5 second". Disse er faktisk veldig nyttig for huntere, siden huntere er avhengi av mana om de skal gjøre mye skade (de burde heller hatt energy som rogue).

 

Når det gjelder buer og guns sier det seg selv.....

Dal'Rend er digge hunter meele våpen :love: attack power, agi??, crit og defence, perfekt

Lenke til kommentar

The harsh truth: Huntere er den mest unyttige klassen av alle.

 

Det finnes ikke en enste oppgave i instances/grupper som ikke en annen klasse gjør bedre, i hvert fall alle gangene jeg har groupet med en eller flere huntere.

 

 

De andre klassene er bra på hver sin måte:

Warrior - essensiell

Priest - ditto

Druid - nesten like bra som priest, pluss den beste buffen

Shaman - totems + off-tanking (<3 Grace of Air/Windfury)

Rogue - dps (+sap)

Mage - dps + sheep

Warlock - summon (+bloodpact)

Hunter - dps (mage&rogue bedre), crowd control (mage bedre, rogue litt bedre med imp. sap), pet (roter vanligvis mer til enn den er til nytte). Hva gjenstår da?

 

 

Vi er gode til å trekke aggro vekk fra healerene, ved hjelp av pet og multishot så får jeg lett aggroen vekk fra healeren(e) (Dette når det er flere fiender) ellers bruker jeg distract shot.

Healere skal ikke få aggro i en god gruppe. Dessuten overlever du ikke lenge om du får en 2-3 elites på deg istedet for healeren.

 

Vi krever ikke fult så mye healing som andre dps klasser (Mage, warlock og rogue) dette pga vi har mail armor og dyret hjelper med å få aggro av oss.

En dps-klasse skal ikke få aggro, en god dps-klasse klarer å kontrollere hvor mye dmg han/hun gjør. Dessuten så gjør en rogue/mage mye, mye, mye mer damage enn en hunter, i hvert fall i alle instancer jeg har vært i (og det er mange). Har enda ikke vært i MC/BWL/ZG/Onyxia tho.

 

Vi har merking av mål, noe som gjør planlegging av angrep lettere (pluss den gir ekstra ranged attack power)

Jepp, den store røde pila kan være til hjelp, men de fleste grupper klarer seg utmerket uten en diger rød pil til å vise hvilken mob som skal angripes. +ranged hjelper bare dere huntere uansett.

 

Vi har volley og explosive trap som begge er mass damage på flere targets.

Mager sin AoE er mye bedre.

 

I PVP er det ikke så lett for andre klasser å slippe unda oss, vi har wing clip, concussive shot og pet ;)

Ja, jeg har forstått det slik at huntere gjør det ganske bra i AV, pga dere bare kan stå baki der sammen med mage/lock og gjøre ranged dmg. De fleste klasser (utenom rogues) klarer seg utmerket mot en hunter i duels/1on1.

 

Pet kan fungere som tank og er grei å ha når Cloth/leather classer sliter med mobs og warrior er litt opptatt med andre ting.

En god warrior klarer fint å holde på aggro til flere mobs. En pet klarer ikke å holde aggro fra meg, som spiller rogue, om jeg ikke dropper dps'en voldsomt. Så pet'en kan kanskje funke som off-tank noen ganger om ingen andre er på samme mob. (Men mine erfaringer sier at pet's gjør mer skade enn nytte)

 

Vi har auto shot, noe som gjør at vi ikke trenger mana for å skyte. Noe mage/warlock ikke kan.

En rogue outdamager en hunter lett i instances.

 

Vi har disengage som får aggro av oss og på nest høyest på aggro listen.

Jeg er ikke helt satt inn alle abilityene til hunters, så jeg skjønner ikke hva du snakker om :p

 

Vi har bare 2 gruppe buffer, Aspect of the Wild (gir 50 mer nature res) og Trueshot aura (gir ekstra attack power), begge ubruklige til vanlig bruk.

Jepp, men de fleste huntere jeg har groupet med har Trueshot aura, og ekstra attack power er ikke å forakte.

 

 

 

 

 

Jeg vet ikke så mye om hvordan huntere funker i group PvP tho. En gang hadde jeg en veldig hyggelig opplevelse da jeg groupet med en hunter tho. Det var jeg og en guildie som sloss mot 2x paladins som var 2-3 lvls høyere enn oss. Det var genialt; han brukte det der mana-drain shot på begge mens han kitet den ene pallyen, mens jeg prøvde å stun-locke den andre mest mulig. Til slutt var begge paladinene tom for mana, og de ble slaktet ned lett som ingenting :) Så huntere er morsomme å groupe med (hvis det er en god hunter), men de fleste erfaringene jeg har hatt med huntere er at vi hadde gjort det bedre med en ekstra av en eller annen annen klasse. (I hvert fall i PvE) Dessuten sier huntere "need" på alt mulig. :thumbdown:

Endret av Pug
Lenke til kommentar
Hva synes dere om huntere med Dal'Rend eller ashbringer (legendary som dropper i BWL)? I 1v1 dueller må man nesten uansett litt i nærkamp, siden duell-området er for lite til at man kan kite fiendene. I dueller mot f.eks. warrior, må man i nærkamp, siden warrioren kan charge. Men det er jo greit nok det, men det er umulig å komme seg vekk derifra når man har en hammersting på seg i 15 sekunder. I disse sekundene er hunteren avhengi av melee, og trenger derfor melee våpen som kan gjøre stor skade på kort tid. Jeg personlig foretrekker dual wield med icy chill på begge våpenene (Frostguard som kan lages med BS har allerede denne enchanten). Og når man kommer seg vekk fra warrioren med wingclip, tar det ikke mange sekundene til warrioren charger igjen.

 

Kanskje det ikke er så ninja med hunter når de roller på ting som Dal'Rend, siden det er godt for hunter i melee (spesielt om du har survival talents).

 

En annen ting som ofte irriterer spellcastere, er at huntere roller på ring med ting som "restores 30 mana every 5 second". Disse er faktisk veldig nyttig for huntere, siden huntere er avhengi av mana om de skal gjøre mye skade (de burde heller hatt energy som rogue).

 

Når det gjelder buer og guns sier det seg selv.....

Dal'Rend er digge hunter meele våpen :love: attack power, agi??, crit og defence, perfekt

Huntere som dual wielder Dal'Rend er teite. De har jo "lov" til å rolle på de, men det finnes bedre alternativer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...