Gå til innhold

Hviket yrke for 1.000.000kr året?


play`ern

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Haha, for et nivå.

 

Uansett, aksjemeglere trenger ikke nødvendigvis ta noen personlig risiko i markedet, og formidler meninger for å få andre til å kjøpe og selge. Så i motsetning til det en sa ovenfor, du må ikke ha flaks (?).

for og si det sånn:

jeg kan skru pc, men ikke alt jeg kan. men for til det meste, og det er FLAKS, ikke bare ferdigheter. Har vært veldig nær med og svi det meste..

Lenke til kommentar
Haha, for et nivå.

 

Uansett, aksjemeglere trenger ikke nødvendigvis ta noen personlig risiko i markedet, og formidler meninger for å få andre til å kjøpe og selge. Så i motsetning til det en sa ovenfor, du må ikke ha flaks (?).

Uansett, i aksjeverdenen gjelder det å ha litt flaks og en del kunnskaper, og det er ikke noe alle kan ha...

 

Jeg sa ikke at det var AKSJEMEGLERE som burde ha flaks. Det jeg sa var at man i aksjeverdenen må ha litt flaks. Aksjemeglere flytter jo bare på andres penger...

Lenke til kommentar

Hva som så om donald nesten var konkurs også? Hva har det med Røkke og gjøre?

 

Det er en stund siden røkke faktisk tjente penger, i de senere år så har han jo jobbet med å få igjen det tapte. Det er ikke til å legge under en stol at røkke har hatt flaks. Det at Oslo Børs begynte å skyte til himmelen da han nesten var på sitt "fattigste" vil jeg karakterisere som flaks.

Lenke til kommentar
Jeg sa ikke at det var AKSJEMEGLERE som burde ha flaks. Det jeg sa var at man i aksjeverdenen må ha litt flaks. Aksjemeglere flytter jo bare på andres penger...

Er du aksjemegler så veit du at det ikke er noe som heter flaks, men sannsynlighet :)

 

Uansett, det å flytte andres penger er ikke akkurat "bare".. Det er enorme summer det er snakk om her, og hvertfall hvis vi ser på de største meglerne på NYSE. Det er en enormt krevende og spennende jobb, som i aller høyeste grad er viktig for verdiskapningen i samfunnet og næringslivet.

Lenke til kommentar
Det at Oslo Børs begynte å skyte til himmelen da han nesten var på sitt "fattigste" vil jeg karakterisere som flaks.

Der vet jeg ikke om jeg er helt enig. At røkke i det hele tatt har kunnet bygge opp sin formue i en slik skala har noe med risikoaversitet å gjøre. Røkke er typen som tar en enormt stor risiko, hvis han er overbevist om saken. At konjunkturene i næringslivet ville snu igjen etter den store nedturen til 2003 var klart, det var bare et spørsmål om når. Saken er å time det hele riktig, kjøpe på bunn og selge på topp, kombinert med å ta en stor risiko. Han hadde ikke tjent en dritt om han satt pengene i banken til 2-3% rente og 0 risiko. ;)

Endret av Dr.X
Lenke til kommentar

Et vakket og trygt yrke er jo Lege. ;)

 

Men og gjøre det perfekt på skolen i kanskje over 10 år er for mye for meg!

 

Jeg kunne godt blitt lege, digger det yrke jeg. Men over 10 år på skole, med topp karakterer er nok litt i største laget for meg!

 

Lege er jo då et forferdelig trygt yrke, men utdanningen er ALTFOR krevende og lang.

Her ville jeg satset på noe som er litt mer høyrisiko jobb, Direktør, Askjemegler, Eiendomsmegler...... men slike jobber er veldig avhengig om du lyktes eller ikke!

 

For eksempel en advokaten staff tjener sikker mye penger, men ikke alle advokater tjener så mye...

 

Det koker vel ned til hva du vil, 1000 000 er ikke nødvendigvis det som vil gjøre deg til en lykkelig person. Gjør heller det du vil, bli akkurat det du føler for... det er viktigst! ;)

Lenke til kommentar

Vil si militær utenlandstjeneste er oppskrytt når det kommer til lønn. Lønna ser utrolig bra ut, men med tanke på hva en gjør, hvor en er og at en i realiteten er på jobb 24/7 (dvs fritid får man ikke hjemme, men der nede) så synes ihvertfall jeg personlig at det finnes bedre alternativ. Men for de som vil, så...

Lenke til kommentar
"The big idea" er nok å komme på noe selv, starte et eget firma og gjøre noe som ingen har gjort før. Dette gir mange fordeler. Du kan bestemme din egen lønn, og du kan kjøpe ting gjennom firmaet ditt slik at du slipper momsen :)

4786450[/snapback]

 

Ja, for alle som oppretter egne firmaer gjør det for å slippe moms... Hæhææ! Sorry. Bare litt artig. :p

 

Men ja, om du har guts, vilje og tro på deg sjøl, er GRÜNDER en vei å gå. Men det krever utrolig mye arbeid, og gjerne også en god idé i bunn. Kunnskaper innen prosjektledelse og økonomi er ikke negativt. En dæsj karisma er heller ikke dumt.

 

Norge trenger flere gründere. :)

Lenke til kommentar
Jeg har aldri hørt om en jobb hvor en nyutdannet person uten noen som helst yrkeserfaring på fulltid går rett til en jobb med såpass heftig lønn.

 

4723462[/snapback]

 

Det har jeg.

 

Husker ikke hva det var men, med enn eller annen syk økonomiutdannelse kunne du gli rett ut av studiene med 1 mill i årslønn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...