Gå til innhold

Hviket yrke for 1.000.000kr året?


play`ern

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
vill ikke anbefale deg og utanne deg til et yrke du kun bruker på oljeplattformer. Siden det er veldig få år igjenn med olje/gass. Finn heller ett yrke der du kan få jobb flere plasser. Og heller komme inn i oljen etter.

5082676[/snapback]

 

Veldig få år igjen, faktisk. Det der er bare bullshit, oljen varer minst arbeidslivet vårt ut. Og bortsett fra det er det jo mye gass på disse plattformene å ta seg av ;)

Lenke til kommentar
vill ikke anbefale deg og utanne deg til et yrke du kun bruker på oljeplattformer. Siden det er veldig få år igjenn med olje/gass. Finn heller ett yrke der du kan få jobb flere plasser. Og heller komme inn i oljen etter.

5082676[/snapback]

 

Veldig få år igjen, faktisk. Det der er bare bullshit, oljen varer minst arbeidslivet vårt ut. Og bortsett fra det er det jo mye gass på disse plattformene å ta seg av ;)

5082897[/snapback]

 

gass varer livet ut for oss. men oljen tror jeg bare varer til 2040.

Lenke til kommentar
vill ikke anbefale deg og utanne deg til et yrke du kun bruker på oljeplattformer. Siden det er veldig få år igjenn med olje/gass. Finn heller ett yrke der du kan få jobb flere plasser. Og heller komme inn i oljen etter.

5082676[/snapback]

 

Veldig få år igjen, faktisk. Det der er bare bullshit, oljen varer minst arbeidslivet vårt ut. Og bortsett fra det er det jo mye gass på disse plattformene å ta seg av ;)

5082897[/snapback]

 

gass varer livet ut for oss. men oljen tror jeg bare varer til 2040.

5084684[/snapback]

Tror du? :)

 

Nå finner de stadig mer olje så jeg tror (;)) ikke vi idag kommer til å merke noe til dette i vårt (yrkes)liv. Og, som sagt, utvinning av gass har mye lik type arbeid så vi sliter nok ikke enda på en stund :) I tillegg vil mange av jobbene i oljebransjen være aktuelle innen andre bransjer. Oljebransjen er mer enn de brønner.

Lenke til kommentar

Vis du leser det jeg har skrevet, er det det jeg prøver og få fram! Oljen vi har funnet i dag varer ikke lengre enn 2040 (tror jeg). Så ville heller utannet meg til noe som var helt uavhenngi av oljen, men alikvel rellevant. Elektro ingenør eller lignende, Jeg ville ikke satset på og være brønn opratør eller hva det heter.

Lenke til kommentar

Har lagt merke til at mange sier til trådstarter at han skal velge yrke ut fra hva han synes er interresant, ettersom det er det man blir motivert av - å drive med noe man liker. Men husk at lønn også er en god motivasjonsfaktor, og hvis trådstarter blir motivert av lønn. Så ser jeg ikke bort fra at han like gjerne kan satse på en utdannings som "eventuelt" vil gi gode avkastninger til når han starter i jobb.

Lenke til kommentar
Jeg ville satset på utdannelse. Alle mennene i familien min tjener godt over millionen, og alle har gått på college.

5113374[/snapback]

Går an å tjene over million med utdanning i Norge også... :roll:

 

Tar du mastergrad på universitet på ett felt der det ikke er arbeidsløshet, er sjansen for høy lønn absolutt tilstede.

Lenke til kommentar
Først: Få meg en millionjobb, tjene 6-7 mill.

 

 

Etter det: Kjøpe aksjer for 1-2 mill. på et selskap jeg vet vil gå bra..

 

 

Tjene penger så det suser! Kjennner en mann i 50-åra..Kjøpte aksjer på et cruise! Om tre år ligger utbytte på hele 100mill.

4726367[/snapback]

 

At jeg ikke tenkte på det! Nå har jeg endelig en plan for livet som skal gjøre meg rik.

Smart du.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...