Gå til innhold

Hviket yrke for 1.000.000kr året?


play`ern

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja. Om du har en god idé, bygger opp en bra organisasjon og får denne børsnotert finnes det vel knapt øvre grenser for hva du kan tjene. Om du derimot baserer deg på å leies inn for relativt normale oppdrag til relativt normale rater er saken en ganske annen (ikke at lønnen ville blitt elendig, misforstå meg rett).

Endret av thomasr
Lenke til kommentar

Å tjene 2,2 mill som rørlegger/håndverker er egentlig ikke så vanskelig, men man må prioritere hva man synes er viktig i livet. Han jeg kjenner satte seg som mål å bli kvitt huslånet så fort som mulig og han tjente vel rundt 2 mill. Han har nå ødelagt ryggen sin og jeg er ikke sikker på at jeg ville anbefalt samme arbeidsmengde som han.

 

Han var en murer

Lenke til kommentar
Å tjene 2,2 mill som rørlegger/håndverker er egentlig ikke så vanskelig, men man må prioritere hva man synes er viktig i livet. Han jeg kjenner satte seg som mål å bli kvitt huslånet så fort som mulig og han tjente vel rundt 2 mill. Han har nå ødelagt ryggen sin og jeg er ikke sikker på at jeg ville anbefalt samme arbeidsmengde som han.

 

Han var en murer

Murer er det gode penger i, bare mange som ødelegger ryggen ja.

Lenke til kommentar
Her var det en del smarte utsagn, både sarkastiske og ikke.

 

Jeg har lurt på mye av det samme, selv om min plan er å studere jus og starte opp i eget advokatfirma.  Du kan tjene godt på det har jeg hørt men hos meg er det ikke bare penger som gjelder.  Advokatyrket høres meget spennende ut, og det er noe jeg interesserer meg for.

jo, nå er ikke du eldre enn meg så; kanskje fullføre almenn først? eller "studie forbredende" som det heter nå!

 

Om en 'kun' er vanlig elektroingeniør tjener en neppe allverden,

hadde tenkt og bli det! hvorfor ikke liksom?

Endret av mR_cRaZy
Lenke til kommentar
Her var det en del smarte utsagn, både sarkastiske og ikke.

 

Jeg har lurt på mye av det samme, selv om min plan er å studere jus og starte opp i eget advokatfirma. Du kan tjene godt på det har jeg hørt men hos meg er det ikke bare penger som gjelder. Advokatyrket høres meget spennende ut, og det er noe jeg interesserer meg for.

Du skal bli en Liar :p

Lenke til kommentar
Om en 'kun' er vanlig elektroingeniør tjener en neppe allverden,

hadde tenkt og bli det! hvorfor ikke liksom?

Hvorfor de fleste elektroingeniører ikke tjener så vanvittig mye? Først må jeg få lov til å spesifisere litt; jeg sier ikke at de tjener enormt lite, men særlig lukrativt er det heller ikke. Det finnes veldig mange elektroingeniører, og de færreste har noen voldsomt ettertraktet ekspertise. Etter en bachelorgrad innen ingeniørfag vil man uansett ikke være kvalifisert til å lede noe særlig, så i den grad det skjer vil det være på et lavt nivå.

 

Dersom man skal ansette en leder med teknisk kompetanse ansetter man en sivilingeniør, ikke en ingeniør. En flink sivilingeniør, derimot, kan nå langt i tekniske bransjer, og de finnes det en del av i Norge.

Lenke til kommentar
Her var det en del smarte utsagn, både sarkastiske og ikke.

 

Jeg har lurt på mye av det samme, selv om min plan er å studere jus og starte opp i eget advokatfirma.  Du kan tjene godt på det har jeg hørt men hos meg er det ikke bare penger som gjelder.  Advokatyrket høres meget spennende ut, og det er noe jeg interesserer meg for.

Du skal bli en Liar :p

Du blir den neste Bush...komme med utsagn uten å egentlig vite hva du snakker om.

Lenke til kommentar
Jeg_Ruler: Ha litt humor æ, har du ikke sett Liar Liar med Jim Carey?

Seff, hvem har ikke sett den. Tror det Jeg_ruler sa også var en spøk...

 

Jeg trodde også jeg kanskje skulle bli advokat, men etter litt lovbehandling i Økinf i 1. klasse ble det heftig lagt til side. Nå skal jeg satse på en karriere innen realfag, gjerne sivilingeniør.

 

Der er det muligheter for å tjene gode penger, samtidig som det er lett å få jobb. Og av de som sitter som toppledere rundt omkring i firmaer o.l, har sånn røfflig halvparten utdanning som siviløkonomer og halvparten utdanning som sivilingeniører (dette er selvfølgelig satt på spissen)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...