Gå til innhold

Hviket yrke for 1.000.000kr året?


play`ern

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

sorry hvis jeg bringer tråden veldig off topic, men det får stå til ;) Sånn det vanligvis er så er gutter et år i militæret, siviltjeneste eller folkehøyskole... Mange tar også et år der de jobber/reiser etc. Dermed lønner det seg ofte å søke med ordinær, siden du da har fått militærpoeng e.l. og begynner å sanke alderspoeng. Mange jenter gjør også det, men en mye større andel enn guttene går rett fra videregående og inn på høyere utdannelse. Der jeg går tror jeg at jeg vet om en gutt som ikke er 20, men relativt mange jenter...

 

For å være litt on topic igjen så vil jeg si at det godt er mulig å tjene 1 000 000 i året i veldig mange yrkesretninger dersom du er flink og har gode lederegenskaper. Er vel kanskje et hett tips å studere og ikke minst gjøre det bra på studiene. Få som kommer noen vei med å bare sluntre igjennom.

Lenke til kommentar
sorry hvis jeg bringer tråden veldig off topic, men det får stå til ;)  Sånn det vanligvis er så er gutter et år i militæret, siviltjeneste eller folkehøyskole... Mange tar også et år der de jobber/reiser etc. Dermed lønner det seg ofte å søke med ordinær, siden du da har fått militærpoeng e.l. og begynner å sanke alderspoeng.  Mange jenter gjør også det, men en mye større andel enn guttene går rett fra videregående og inn på høyere utdannelse. Der jeg går tror jeg at jeg vet om en gutt som ikke er 20, men relativt mange jenter...

 

 

Søke med ordinær?

Det er jo ikke som om det er en rubrikk der du krysser av for hvilken kvote (primær/ordinær) du vil søke med.

Du søker på studiet, og that's it.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det som gjennomgående viser seg for de som er rike, er at de jobber hardt, er flinke med det de driver med, og satser ofte litt.

 

Dersom man ikke f.eks. liker advokatyrket i det hele tatt, men velger det for å bli rik, tror jeg dette vil virke i negativ retning.

 

Hovedregelen er: Jobb hardt, og ikke gi opp!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Kva karakterar hadde du når du søkte deg inn, PiRANhA? Lurer på å studere jus sjølv.

5310089[/snapback]

 

 

Juss i bergen var ifjor 53.7, Oslo høst var 59.5 og vår var 56 (alle tall er ordinær, siden det omtrent bare er jenter som benytter seg av primær).

 

Går selv i Bergen og kan anbefale det på det sterkeste, er veldig glad jeg ikke begynte i Oslo!

5313397[/snapback]

 

hvorfor er du glad for det? *nyskjerrig*

Lenke til kommentar
regnskapsførere og advokater kan tjene såpass og det er langt lettere å komme inn på disse studiene i Norge enn medisin. Uttrykket heter vel "alle de smarte i familien ble leger resten ble advokater"

4723134[/snapback]

 

hah..en regnskapsfører men en revisor da begynner vi å snakke.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

I nevnte tråd kritiserte du selvstendig næringsdrivendes inntjeningsmuligheter, da det krevde mye arbeid. Hva krever dette da? Jeg siterer fra innlegget ditt, rett over:

 

"tro meg det kommer ikke gratis. det krever mye jobb"

 

Ja vel, det var negativt når det gjaldt andre? (Og for det andre ville jeg anbefale deg å bruke store forbokstaver når du skal verve til teamet ditt)

 

Er det veldig personlig å spørre deg hvor mange medlemmer du har i "teamet" ditt?

Lenke til kommentar
Det beste er å verte ein ledar I ein svær bedrift og så få fyken. Eg kunne godt ha fått sparken viss eg hadde fått ein 40mill fallskjerm.

5502329[/snapback]

Nå er det faktisk ikke alle som får 40 millioner i fallskjerm. Redningsselskapet delte ikke akkurat rundhåndet ut. Avinor gjorde det heller ikke. Men om du har vært leder i maaange, maaange år det stedet det gjelder kan jo fallskjermen bli brukbar..

Lenke til kommentar
Det beste er å verte ein ledar I ein svær bedrift og så få fyken. Eg kunne godt ha fått sparken viss eg hadde fått ein 40mill fallskjerm.

5502329[/snapback]

Bare en liten oppklaring på dette punktet; fallskjermen til disse lederne er stort sett hele deres pensjonsavtale. Det er altså ikke snakk om å bli betalt for å slutte, men en pensjonsavtale i likhet med den samtlige ansatte også får. Selv for en vanlig industriarbeider koster pensjonsavtalen fort noen millioner, så da er det plutselig ikke så vanvittig avskrekkende med disse fallskjermene media hyler slik om.

Lenke til kommentar
Kva karakterar hadde du når du søkte deg inn, PiRANhA? Lurer på å studere jus sjølv.

5310089[/snapback]

 

 

Juss i bergen var ifjor 53.7, Oslo høst var 59.5 og vår var 56 (alle tall er ordinær, siden det omtrent bare er jenter som benytter seg av primær).

 

Går selv i Bergen og kan anbefale det på det sterkeste, er veldig glad jeg ikke begynte i Oslo!

5313397[/snapback]

 

hvorfor er du glad for det? *nyskjerrig*

5443650[/snapback]

 

Har funnet ut at hele opplegget i Bergen funker bedre for meg, eksamen etter hvert fag, mye mer oppgaveskriving osv. Går en eksamen til helvete tar du bare opp igjen det faget. Går eksamen til helvete i Oslo tar du opp hele året. Skal ikke uttale meg for mye om miljøet på jussen i Oslo, men etter hva jeg har hørt så vil jeg si at det er drøyt mye bedre i Bergen. Problemet i Oslo er at de fleste kommer fra Oslo og omegn og har sine venner der, dermed trenger de ikke på samme måte å ta kontakt med folk som det vi måtte her... Koser meg ihvertfall tett! Dersom du er dyktig er juss en god vei til 1 000'.

Lenke til kommentar
Min eldste halvbror vart nylig bedt om å gå av, mot å få ein grei fallskjerm. Dette er snakk om eit av dei større konserna her i skandinavia. Han er no i tredveåra, og fallskjermen er ikkje så ulik den Mr.Elendig beskriver.

5513836[/snapback]

40 millioners fallskjermer er ihvertfall temmelig uvanlig...

5513901[/snapback]

I dette tilfellet var det snakk om ei lederstilling i eit stort, stort konsern. Dòg det ikkje var snakk om førti millioner var det ikkje langt i fra.

Lenke til kommentar
Nå har jeg rensket opp ymse innlegg i denne tråden.

 

Alt som har med pyramide/MLM/nettverk å gjøre skal heretter tas ett annet sted. Microlaxx har allerede en annen tråd om sitt lille "korstog", ikke bland det inn her.

 

Reklamering = ferie

5559690[/snapback]

 

Det gir deg vel ikke rett til å fjerne mitt forslag.. det er et forslag på lik linje med alle andre sine forslag...

 

Hva med å titte nærmere på nettverksmarkedsføring? Det ligger utrolige muligheter i det om du _velger rett selskap_ som er seriøst og selvfølgelig ikke et pyramideselskap.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...