Gå til innhold

Tråden for og om K600i


zand

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har jeg ikke prøvd den så lenge, men det virker som en solid telefon. Skjermen er stor og fin (er vel samme som på K750?). Joysticken føles god, det samme gjør tastene. Blått lys i tastaturet.

 

Testet videosamtale med en 6680 og kameraet på K600i slo 6680 ganske lett. Mye bedre fargegjengivelse på K600i sitt kamera, og mye roligere bilde.

Lenke til kommentar
For eksempel....hvordan er den å skrive meldinger med, er den treg?

Tror ikke dette er telefonen for de sms-avhengige.

Knappene krever endel tilvending, siden de er så lave.

 

Eneste grunn jeg kan se til å kjøpe denne, er dersom du MÅ ha 3G hastighet. Ellers er K750/W800 bedre telefoner.

Lenke til kommentar
Har du prøvd 3G på den? Går det kjapt (hvordan hastighet oppnår du?)

Har prøvd både videosamtale og mobil-tv. Førstnevnte fungerer som det skal og som jeg skrev litt høyere opp så synes jeg kameraet var meget bra til dette.

 

Mobil-tv gikk også smertefritt. Synes det var meget bra bilde og stabil overføring. Har ikke testet mot data.

Lenke til kommentar

Så telefonen selv i dag. For å si det rett ut var dette ikke noe imponerende greier. Bakdekselet var et stort plastdeksel, virket veldig simpelt. Skjermen var mye blassere enn W800i og K750. Responsen tok opp til 1/2 sekund lenger enn K750. Her synes jeg faktisk at W800i gikk fortere enn K750. Telefonen støtter ikke edge, og er enig at tastene sitter for dypt, samt av de er veldig små. Dette gjør telefonen uegnet til sms skriving. Og at det ikke er muligheter for minnekort er en skam. Er jo også merkelig at ikke K600 har den nye bunnpluggen slik W800i og K750 har. Det eneste positive var at den lå godt i håndet, og prismessig er det ikke noe å klage på. Om det blir en storslager er jo et spørsmål, kan bare nevne at de forretningene som har fått den inn i Stavanger har ikke hatt noe kjempesalg akkurat.

Lenke til kommentar

Jeg har nå hatt K600i i et par dager.

 

Jeg skal her skrive litt om mine positive og negative meninger om tlfen.

 

Jeg kan begynne med designet på telefonen, noe jeg liker veldigt godt. Første intrykket er strålende, den glir glatt inn i hånden, er formet litt buetet på fremsiden noe som gjør at hånden får et flott grep om den.

 

Skjermen har en strålende lysstyrke i forhold til min S700i og muligheten for å øke og senke denne helt ned til 50% ser jeg på med positiv følelse.

 

Jeg må si jeg var redd for at jeg kom til å savne den store herlige skjermen på min S700i da jeg investerte 2999kr (Telenor tlf, men uten noen form for binding) i denne, men etter et par dagers bruk kan jeg ikke si at jeg har sdavnet min S700.

 

Når det gjelder tastene, må jeg si at disse er litt skuffende i forhold til tastene på min S700, men de fungerer greit når en venner seg til dem.

 

Er du SMS-kjappis, er jeg ikke sikker på om dette er tlfen for deg. Det er meget muligt at responsen på smsinga blir bedre ved en oppgradering av firmware, men per dags dato så går det litt tregt å skrive sms. Jeg så tidligere i forumet at det ble skrevet at tregheten ble kamuflert med boming av tastene, men dette er ikke tilfelle, i allefall ikke hos meg.

 

Videotelefonien via 3g ser strålende ut og jeg må si at kvaliteten var overaskende god, kameraene på tlfen kan ikke helt sammenlignes med K750 og W800 sine, men det faktum at SE har klart å presse så pass mye teknologi i denne lille råtassen, ser jeg ikke at dette er et minus. De er i allefall like gode som S700 sitt.

 

Dette med lite minne, ja her vil jeg si at SE burde ha laget en minneport, eller i allefall lagt mer minne i tlfen. Et av de større minus med tlfen.

 

Jeg har også prøvd å koble tlfen opp mot laptoppen min, og her er hastigheten strålende, jeg oppnår ca jamt over 350 kbits per sek, noe som er betraktelig bedre enn med s700 sine fattige 50-60 kbits :p

 

Jeg har også fått tid til å prøve opera mini på telefonen, og er strålende fornøyd på denne fronten også, det går her betraktelig kjappere å browse, enn på både k700, k750 og på min s700.

 

Når det gjelder levetid på batteriet, er dette noe bedre enn på min S700 og jeg kan ikke si det var dårligt det heller.

 

med normalt bruk kan en regne ca 3-5- dager mellom hver lading.

 

Nå har radioen på SE tlfer vært av ypperste kaliber, her er ikke K600 et unntak, med RDS som en boost blir bare denne hakket bedre enn sine forgjengere.

 

Dette med at en endeligt har fått muligheten til å bruke høytaleren på tlfen mens en har en samtale med noen er noe jeg har savnet på mine forrige tlfer, dette falt rett og slett i smak.

 

Når det gjelder dette med Flash lite støtte i tlfen, kan jeg si lite om dette, kun at det vil bli bedre animasjoner og skjermbeskyttere å få tak i fremover. Bortsett fra dette kan det hende det funker sammen med opera mini også, men som sagt har jeg hatt for liten erfaring med dette enda til å si noe mer om dette ...

 

Så med disse ord avslutter jeg denne lille (artikkelen) om min nye k600.

 

Den har sine små feil, som sannsynelig kommer seg ved første oppdatering av firmware :)

 

Men inntil da skal jeg gladelig klare å leve et godt mobilt liv med den :)

Endret av Aopens
Lenke til kommentar

For å få til det må den "unbrandes"

 

Dette kan gjøres via SEtools3 osv...

 

Med andre ord enkleste måte å få til dette på er å sende den inn til en bedrift som tar seg av slike saker, unlock.no f.eks gjør slikt.

 

Mener på at det vil kosta ca 350-400 for å få unlocka og unbranda tlfen + frakt :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei

Jeg har problemer med PC Suite til min k600i.

Installasjonen går greit. Det er når jeg skal velge innstillinger det går galt (avansert -> innstillinger). Innstillingsmenyen åpnes ikke. Jeg kan derfor ikke synkronisere telefonen med outlook.

Jeg har windows 2000 SP4. Jeg har prøvd på to forskjellige PC'er med 2000.

Jeg benytter PC Suite v 1.7.10.

Jeg har outlook 2002.

Vet du hva dette kan være?

Lenke til kommentar
SEs kunderservice påstår at de ikke har noen informasjon om når det kommer K600i-telefoner på markedet som ikke er Telenor-låste. Litt synd da jeg har sett meg ut akkurat denne, og må benytte NetCom.

 

Er det noen her som har noe mer informasjon?

Jeg også tenkte jeg skulle kjøpe en.. helt til jeg fant ut at man kun fikk Telenor låste telefoner. For meg er det helt uaktuelt å kjøpe noe som har med Telenor å gjøre. Nå har ikke jeg satt meg inn i det ennå, men kanskje man kunne kjøpt den fra utlandet. Alternativt kjøpe en her og fjerne all branding å sperrer. Jeg syns det er merkelig at SE går med på sånne avtaler.. det må de da tape på?

Lenke til kommentar
Nå har ikke jeg satt meg inn i det ennå, men kanskje man kunne kjøpt den fra utlandet. Alternativt kjøpe en her og fjerne all branding å sperrer.

Det er nok mulig ja, men dessverre ikke aktuelt for min del.

 

Jeg syns det er merkelig at SE går med på sånne avtaler.. det må de da tape på?

 

Ja si det, de har nok gjort en avtale som både de og Telenor er fornøyde med, selv om det går utover forbrukerne. Litt sånn som Dell driver på dette, med de siste fete nyhetene fra Intel og Nvidia.

 

Uansett, har hørt noen rykter om at denne avtalen skal gå ut ved månedsskiftet, dvs. om to uker så går det forhåpentligvis an å kjøpe K600i uten sperre. Kun rykter dette dog.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
SEs kunderservice påstår at de ikke har noen informasjon om når det kommer K600i-telefoner på markedet som ikke er Telenor-låste. Litt synd da jeg har sett meg ut akkurat denne, og må benytte NetCom.

 

Er det noen her som har noe mer informasjon?

Jeg også tenkte jeg skulle kjøpe en.. helt til jeg fant ut at man kun fikk Telenor låste telefoner. For meg er det helt uaktuelt å kjøpe noe som har med Telenor å gjøre. Nå har ikke jeg satt meg inn i det ennå, men kanskje man kunne kjøpt den fra utlandet. Alternativt kjøpe en her og fjerne all branding å sperrer. Jeg syns det er merkelig at SE går med på sånne avtaler.. det må de da tape på?

Mulig å få tak i denne telefonen uten telenor lås. Vet om flere Klart Svar butikker som har det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...