Gå til innhold

Hvilke profs tjener penger nå?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes det er gøy å mekke ting, så en crafting-profession er et must for meg. Alle slike yrker har noen greier som er ettertraktet av andre, så om du finner ut hva folk vil ha, og har rett pris, kan du lett tjene penger på det.

 

Bare ikke legg 10 like saker ut på AH, med mindre det er en forbruksvare. Hold deg til 1 av hver sak om gangen. Psykologien bak er at folk skal føle seg heldige som har funnet den ene saken, og derfor kjøper. Det funker som gull for meg i allefall.

Lenke til kommentar

Mining/skinning opp til lvl30-40 eller så, så bytter man fra skinning til blacksmithing og powerlevler det opp til mithril-stadiet (230 eller så).

 

Mail-saker til lvl40-shamans (mithril scale pants, mithril scale bracers, mithril scale shoulders og mithril coif), samt ting som The shatterer og Phantom blade selger som hakka møkk. Samme gjelder mithril spurs.

Lenke til kommentar

jeg har gått for skinning/tailoring med min warlock. hittil(lvl 19) har jeg tjent mer på skinning en jeg har gjort med mining som lvl60, men så har jeg minet veldig lite og da.

 

det ligger også litt penger i tailoring vil jeg tro.

bottomless bag: 280-300g

travelers backpack: 16-20g

 

stort sett alt du trenger for å lage ting med tailoring dropper fra diverse humanoids. så det er mye morsomere å farme en f.eks mining.

Lenke til kommentar
jeg har gått for skinning/tailoring med min warlock. hittil(lvl 19) har jeg tjent mer på skinning en jeg har gjort med mining som lvl60, men så har jeg minet veldig lite og da.

 

det ligger også litt penger i tailoring vil jeg tro.

bottomless bag: 280-300g

travelers backpack: 16-20g

 

stort sett alt du trenger for å lage ting med tailoring dropper fra diverse humanoids. så det er mye morsomere å farme en f.eks mining.

travelers backpack kan ikke lages....

Lenke til kommentar
jeg har gått for skinning/tailoring med min warlock. hittil(lvl 19) har jeg tjent mer på skinning en jeg har gjort med mining som lvl60, men så har jeg minet veldig lite og da.

 

det ligger også litt penger i tailoring vil jeg tro.

bottomless bag: 280-300g

travelers backpack: 16-20g

 

stort sett alt du trenger for å lage ting med tailoring dropper fra diverse humanoids. så det er mye morsomere å farme en f.eks mining.

travelers backpack kan ikke lages....

Men mooncloth bag kan! :thumbup:

Lenke til kommentar

Men mooncloth bag kan! :thumbup:

Den tjener man ihvertfall ikke penger på, ser at en slik går for rundt 21-22G, når man da trenger 2 mooncloth for å lage den så kan man like gjerne selge mooncloth som å lage bags. Tailoring gir rett og slett ikke penger i det hele tatt, tjener vel så godt på det å bare selge cloth på AH.

Lenke til kommentar

Men mooncloth kan man jo heller ikke skaffe uten å ha tailoring så... Men de professions du tjener mest på i senere lvler er Alkymi/herbalism og Enchanting.

 

Pots på AH selger som hakka møkk og til relativt høye priser, men man må jo da gå til innskaffelse av mats som også er dyre. Så enten herbalism eller alkymi, hvilken får du bestemme selv om du gidder å løpe rundt å plukke blomster eller om du vil kjøpe mats og selge pots... transmuting selger jo også ganske greit self om det er lang CD på disse.

 

Enchainting til selvbruk er en dyr afære og tjener ikke penger før du får tak i agi/int/crusader oppskrifter som du kan kreve masse for å enchante til folk. i tillegg til mats.... Men som lvl60 å grinde bosser i lavere instancer og dis.enchante itemsa de dropper bør gi en temmelig høy avkastning på AH. :dribble:

 

Men hvis ikke du gidder legge noe arbeid i det så er skinning/tailoring tingen...matsa hopper jo rett opp i fanget på deg ;)

Lenke til kommentar

Men mooncloth bag kan!  :thumbup:

Den tjener man ihvertfall ikke penger på, ser at en slik går for rundt 21-22G, når man da trenger 2 mooncloth for å lage den så kan man like gjerne selge mooncloth som å lage bags. Tailoring gir rett og slett ikke penger i det hele tatt, tjener vel så godt på det å bare selge cloth på AH.

Vel, "bottomless bag" er en 18-slotters bag som kan lages med tailoring. Oppskriften har en ca. 3% drop rate fra Onyxia, og man trenger enorme mengder mooncloth for å lage den. Men, jeg er sikker på at du kan få solgt den for ca. 1000 gull eller mer.

Lenke til kommentar

Men mooncloth bag kan!  :thumbup:

Den tjener man ihvertfall ikke penger på, ser at en slik går for rundt 21-22G, når man da trenger 2 mooncloth for å lage den så kan man like gjerne selge mooncloth som å lage bags. Tailoring gir rett og slett ikke penger i det hele tatt, tjener vel så godt på det å bare selge cloth på AH.

Vel, "bottomless bag" er en 18-slotters bag som kan lages med tailoring. Oppskriften har en ca. 3% drop rate fra Onyxia, og man trenger enorme mengder mooncloth for å lage den. Men, jeg er sikker på at du kan få solgt den for ca. 1000 gull eller mer.

Pattern: Bottomless Bag har ca. 3% droprate fra Azuregos, takk. Og jeg har vondt for å tro at noen faktisk gidder å gi 1000g for å få utrolige 2 ekstra slotter i inventoryen sin.

Lenke til kommentar
Det var vel gjerne snakk om oppskriften som gikk for 1000g. Bags går vel for betraktelig mindre.

Åkei. Det kunne jeg nesten gått med på. Men likevel, om man skal forsvare produksjon av slike bags framfor å selge "rå" mooncloth, må de selges for >150g. Jeg ville ikke i mine villeste drømmer betalt så mye for så lite.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...