Gå til innhold

Hva er den verste hendelsen på jord?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jesus. flere folk har blitt drept i hans navn enn alle andre mord til sammen. hele kulturer har forsvunnet på grunn av den idioten.

Jeg tror du må lære deg å telle...

 

Hvis vi skulle sammenlikne dine uttalelser med Jesus sine, hvem tror du ville fremstå som dum?

hehe..

 

ville no si at utryddelse av dyr og skoger osv er ufattelig tragisk...

Pol Pot er ikke særlig nej.. ;)

Lenke til kommentar

Oppdiktelsen av den første relegion er gjerne ondskapen selv men jeg ser ikke for meg at så mange menneskeliv gikk tapt på grunn av den prosessen.

Relegion er ett redskap og har vært brukt i mange massakre, men er vel ikke en direkte årsak i seg selv.

 

Hva ligger til grunn for å kalle noe den værste hendelsen på jord? Antall liv som gikk tapt? Hvor lenge hendelsen varte? Hva utfallet av hendelsen ble?

 

Bare begynte å lure da jeg skulle finne rette konflikt.

Lenke til kommentar
Oppdiktelsen av den første religion... Religion har blitt brukt som unnskyldninger for en mengde kriger og grusomme gjerninger... Bare tanken på å drepe for noe man ikke kan bevise at er sant/eksisterer (og som mest sannsynlig ikke gjør det), er helt ufattelig...

Folk burde slutte å tro at det er religionen som starter kriger/tar livet av folk. Religionen er, som du selv påpeker, bare en undskyldning. Grunnen er, nesten uten unntak at lederen/lederene vil ha enda mere makt/penger/haremsdamer/landområder/luksus-badeender.

 

Er skremmende å se så mange mennesker faktisk TRO at religion dreper. Eneste unntaket må være folk som konstruerer seg religioner basert på et verdisyn som er gjennomsyret av hat. Også kalt voldelig ekstremisme. Og dette er en helt ubetydelig del av verdens religioner.

 

Den verste hendelsen på jord må være oppfinnelsen av atombomben. Uten dens eksistens ville mange mennesker vært litt mindre redde og verden vært litt tryggere.

På den andre siden vil mange si at den, som de fleste andre oppfinnelser ville bli funnet opp en vakker dag iallefall, om den ikke var kommet i 1943.

 

Skal jeg velge ut en som må sies å være skapt av menneskenes ondskap, vil jeg si slavehandelen.

Lenke til kommentar

relgion er vel bare en måte å kontrollere folk på, og si til dem hva som er sunt og usunt, og hvordan man bør oppføre seg (gjelder hvertfall de store relgionene). F.eks alle de store relgionene har sånn ca det samme som de 10 bud, der sånn ca det samme ikke er lov. Ekstremister tolker tingene feil og gjør ugang, og noen tror at sin relgion er best og går til krig. Relgion i seg selv er kun for å holde orden på en større gruppe mennesker, og si dem hva som er rett og galt, og hvis de ikke følger, havner de i helvete eller hva de forskjellige relgionene har funnet på. Leve regler enkelt å greit.

 

on-topic: slavehandel

 

slavene hadde det generelt sett veldig dårlig, når de ble frie hadde de det generelt sett veldig dårlig, først nå begynner det å bli bedre, men hatet mot den hvite "slavehandler" sitter fremdeles dypt inne, noe som resulterer i rasisme mot hvite og rasisme mot svarte. Konsekvensene er nok ganske omfattende ellers også. Alle de store, sterke og smarte afrikanerne tatt vekk, avbefolkning og uttynning av de sterkeste hjelper lite på uttviklingen i et område som afrika.

Lenke til kommentar

De så ikke på dem som likeverdige da :ermm: 100 millioner mennesker ble drept. :(

Japanera tok jo livet av 3000 mennesker i Nanjing, iløpet av noen uker. Og tyskera sørget for at 18 millioner mennesker i sovjet strøk med i løpet av et havlt år :ermm:

 

Men det er bare helt grusomt at det var så mye rasisme i norge og i resten av europa på 50 og 60 tallet.

Homofile, Lesbiske, tatere, tyskere, samer, kommunister, sosialister, sigøynere og mage andre ble forfulgt, trakkasert og fengslet. Hvor mange Naziregimer måtte det til for å forstå hva rasime førte til? Skulle nesten tro at folk i norge hadde lært av Quisling, hitler og den gjengen der. Moren min vokste opp på 50-60 tallet, og hun var en av de få der de bodde, som fikk leke med tatere som barn :( Og jøder og andre som ble sendt til konsentrasjonsleirene fikk ikke tilbake boligene sine, og endte opp som fattigfolk i øst europa. Huff, nei :( Da hitler-regimet falt i 1945 startet bare et nytt kapitel med forfølgelse, diskriminering og elendighet. :(

Endret av simerix
Lenke til kommentar

dette høres kanskje absurd ut, men ettervirkningene av WWII har dratt en del positive ting med seg. Vesten ble samlet, sovjet ble sterk (maktbalanse), store teknoligiske framskritt, demokrati på stor vei framover osv, jødene fikk sitt eget sted så de slapp å tenke på forfølgelse osv.

 

Selfølgelig, krigen som en isolert hendelse kommer svært langt opp på listen, viser ondskapen som kan bo i mennesker på en svært brutal måte.

 

Spør du meg er den verste katastrofen i moderne tid HIV/AIDS, dette vil nok ta livet av langt flere mennesker enn den største av alle kriger. I tillegg de enorme lidelsene de som lider av denne sykdommen går igjennom. Kommer vel noen smarte sjeler som hevder den var menneskeskapt, det får vi nok aldri vite, så det kan vi la ligge.

Lenke til kommentar
Usa`s A-Bombing av Hiroshima og Nagasaki... Påstandene om at de gjorde det for å avslutte ww2 er bare pisspreik... de drepte nærmere en milion mennesker bare for å finne ut hva som kom til å skje.... og enda dør mennesker av følgene fra det...

Har du noen tall for antall døde i 2005 pga atombombenne?

 

edit: og hvor har du dødstallene fra. Det bodde tilsammen en halv million i de to byene da bombenne ble sluppet. Og dødstallene de fleste steder er anslått til 100 000 som døde "momentant" og 100 000 som kan ha dødd av ettervirkningenne

Endret av Snillingen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...