Gå til innhold

Ostiser(ostesmørbrød) er digg som nattmat?


Nosferatu

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+891234

Da har jeg akkurat testet "pitabrødpizza". Jeg tok et pitabrød, dekket det med tomatpuré, kuttet opp kryddersalami & skinke, dekket så kjøttet med ost og krydret lett før pizzaen ble satt i ovnen. Etter 6-7 minutters eksperimentering med varmluft o.l. var den klar. Og smaken? Tipp-topp! Neste gang skal jeg prøve med pizzasaus, da det smaker bedre enn tomatpuré.

Lenke til kommentar
Da har jeg akkurat testet "pitabrødpizza". Jeg tok et pitabrød, dekket det med tomatpuré, kuttet opp kryddersalami & skinke, dekket så kjøttet med ost og krydret lett før pizzaen ble satt i ovnen. Etter 6-7 minutters eksperimentering med varmluft o.l. var den klar. Og smaken? Tipp-topp! Neste gang skal jeg prøve med pizzasaus, da det smaker bedre enn tomatpuré.

:dribble: skjærte du pitabrøene i halve, eller stappa du tinga inni brødet?

Lenke til kommentar

Nå frista det med ostesmørbrød,toast,ostiser eller hva man skal kalle det..

 

Lite ingredienser i huset her nå så må vente til imorra :( men da skal det handles inn varer og lages mye godt ;D

 

En ting jeg ikke skjønner er hvordan folk orker å spise sennep på brødskiver?? :sick:

Sennep smaker forferderlig! og folk må slutte å klage over at folk spiser usunn mat.. det skader ingen andre enn oss selv.. klag heller på røykerne!

Lenke til kommentar
Av en eller annen merkelig grunn så er alt godt etter en litt saftig runde på byen. Vet ikke hvorfor, men synes ting bare smaker bedre. Det som fra før av er godt blir uberdigg :D

Så sant så sant :D Mat smaker så ufattelig godt etter man har drekki :D Spesielt fast-food! Står å mmmmer som om man spiste 10 retters gourmet-middag på slottet i england :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
:dribble: skjærte du pitabrøene i halve, eller stappa du tinga inni brødet?

Jeg gjorde ingenting med pitabrødet, det ble bare tatt rett ut av posen, dandert og satt i ovnen. Forresten var det en interessant idé å stappe ingrediensene inni pitabrødet, innbakt pizza på 1-2-3? :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg hater dere hele gjengen. Nå har jeg blitt så påvirket at jeg må ned på Esso og handle meg et brød + en stor cola og sette i gang med massiv produksjon av (det verste ordet jeg har hørt) ostiser. Skal hive alt jeg finner mellom to feite skiver brød. Spesielt grov sennep. Har aldri prøvd det før, men nå er det på tide. Dagen er halvveis for meg nå, så det blir nok mer enn ett "ostismåltid" før jeg legger meg.

 

Edit: And this is the contents:

  • 4 tykke skiver kneip
  • Et moderat lag kvalitetssennep med honning
  • 4 skiver skinke
  • 10 biter hvitløk
  • 4 skiver tomat
  • 2 skiver ferdigskåret Synnøve hvitost
  • Oregano
  • Piffi
  • Ketchup

Det smakte aldeles fortreffelig!

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar

Åssen smakte det med grov sennep+honning?

 

Jeg var på en eller annen messe en gang på videregående, der vi kom til standen for de som gikk på hotell og næring. Der lagde de toast med: ost, skinke, brød og en blanding av majones og grov sennep som de hadde på skivene (innsiden såklart). Det smakte dritgodt.

Lenke til kommentar
Jeg hater dere hele gjengen. Nå har jeg blitt så påvirket at jeg må ned på Esso og handle meg et brød + en stor cola og sette i gang med massiv produksjon av (det verste ordet jeg har hørt) ostiser. Skal hive alt jeg finner mellom to feite skiver brød. Spesielt grov sennep. Har aldri prøvd det før, men nå er det på tide. Dagen er halvveis for meg nå, så det blir nok mer enn ett "ostismåltid" før jeg legger meg.

 

Edit: And this is the contents:

  • 4 tykke skiver kneip
  • Et moderat lag kvalitetssennep med honning
  • 4 skiver skinke
  • 10 biter hvitløk
  • 4 skiver tomat
  • 2 skiver ferdigskåret Synnøve hvitost
  • Oregano
  • Piffi
  • Ketchup

Det smakte aldeles fortreffelig!

hahaha, samme skjedde med meg. Ble så jævlig keen på ostesmørbrød etter den ene oppskriften at jeg stakk og handlet sennep (noesom jeg egentlig ikke liker, men fikk lyst på det av en merkelig grunn) og mekket smørbrød så det sang. :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...