Gå til innhold

Ostiser(ostesmørbrød) er digg som nattmat?


Nosferatu

Anbefalte innlegg

Hvis man har igjen noe kjøtt fra en middag, da kan du lage deg gode ostesmørbrød:

 

F.eks.

Grovt brød (fint er ikke like digg :) )

Provencekrydder.

Kjøttdeig

Ost

Topp med litt grillkrydder.

Sett i ovnen til osten er fin, smelta og bittelitt crispy på toppen

 

ENJOY!

 

 

(En gang kjøpte vi noe kjøtt, og brukte det på ostesmørbrødene, og det var noe lignende pinnekjøtt :sick: )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enkle er ofte de beste :D

 

 

 

Ellers noe annet godt: Hurtigpizza.

 

Du trenger:

 

Tortillas

Tomatpurre

Mozarella

Peperoni

Krydder (Oregano, Italiensk krydder eller Pizzakrydder)

Tomat

evt. løk & paprika

 

Du gjør:

 

Tar tortillaene på et brett og smører tomatpurre på.. Legg på først mozarella, deretter de andre tingene som er listet opp med krydder til slutt :)

 

Stek dette på varmluft i ca 6-10 min.. Mozarellaen skal være gyllen og tortillaen skal være ganske godt stekt.. Kan legge ut bilde senere ;)

Lenke til kommentar

Man blir smellfeit å ha en smellfeit livsstil. Dessuten har ikke alle så syk metabolisme at sultsenteret i hjernen har opphørt å fungere. De fleste kan spise hvis de er sultne, og la vær å spise når de er mette.

 

That applies to ostesmørbrød, as well.

 

(Nå har jeg lyst på et ostesmørbrød. Tror jammen jeg lager meg ett, så skal vi se om livskvaliteten min blir vesentlig forringet i løpet av natta!)

Lenke til kommentar

Har spist 10 ostiser det siste døgnet, og veier like mye nå som før :p. Dvs:

20 brødskiver

40 skiver ost

20 skiver skinge

1/8 flaske ketchup

sennep

krydder

ca. et par-tre spiseskjeer olivenolje

 

i tillegg til cola og middag :D

 

Konklusjon: Ostis er sunt! :D

 

Det er jo minimalt med fett man får i seg av en ostis. Er jo bare ost og skinke som det er fett i, og hvis man har smør/olje på utsiden.

Lenke til kommentar

Har spist en del ostesmørbrød de siste dagene, og den desidert beste var vel en jeg laget på lørdag.

Den bestod helholdsvis av loffskiver, bacon, og norvegia. (Det må være norvegia)

Først smurte jeg grillsaus på ene skiven. Jeg brukte da Smokey Mountain BBQ sauce (Mange av det merket, Flaming Star ellerno, er veldig gode til alt mulig), på ene skiven. Så to store skiver med norvegia så hele loffeskiven blir dekket. Oppå der la jeg sprøstekt bacon, som jeg hadde stekt godt og klippa opp i små biter, oppå der igjen la jeg endel rødløk, og én skive tomat. Så var det på med mer ost, (må ha masse ost), og krydder. Da brukte jeg Oregano, Aromat, Dolly Dimples Pizza krydder, og Santa Maria Taco krydder. Så smører jeg sennep (Idun pølse sennep) på den andre skiven, og legger dem sammen.

Så kommer trikset.

Smør smør på utsiden av sandwichen, så blir den mye gyldnere og sprøere.

Dette legger jeg i en smørbrødgrill som jeg trykker så hardt sammen som jeg får til, så det blir spredt over et størst mulig område. (Ikke alle griller dette funker med).

Da får du godt stekt tynne smørbrød, men ost som tyter ut fra sidene og blir stekt på grillen.

Knallgodt!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Enkle er ofte de beste :D

 

 

 

Ellers noe annet godt: Hurtigpizza.

 

Du trenger:

 

Tortillas

Tomatpurre

Mozarella

Peperoni

Krydder (Oregano, Italiensk krydder eller Pizzakrydder)

Tomat

evt. løk & paprika

 

Du gjør:

 

Tar tortillaene på et brett og smører tomatpurre på.. Legg på først mozarella, deretter de andre tingene som er listet opp med krydder til slutt :)

 

Stek dette på varmluft i ca 6-10 min.. Mozarellaen skal være gyllen og tortillaen skal være ganske godt stekt.. Kan legge ut bilde senere ;)

Tortillas? De er jo ekstremt tynne, hvor mange bruker du på én pizza? Selv har jeg hørt om en tilsvarende oppskrift der pitabrød danner grunnlaget, har noen prøvd dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...