Gå til innhold

Tråden om DELL 2405


Re-Offender

Anbefalte innlegg

Rettelse:

 

Den plagsomme summelyden forsvinner faktisk hvis man har mer enn 95%+ brightness (lysstyrke) på skjermen. Men da blir man til gjengjeld sveiseblind :p

 

ArticOC: Har du prøvd å skru brighness helt ned på din skjerm? Hører du summelyden under ett visst nivå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Rettelse:

 

Den plagsomme summelyden forsvinner faktisk hvis man har mer enn 95%+ brightness (lysstyrke) på skjermen. Men da blir man til gjengjeld sveiseblind :p

 

ArticOC: Har du prøvd å skru brighness helt ned på din skjerm? Hører du summelyden under ett visst nivå?

Ja, har både hatt den høyt og lavt uten å få noen lyd :thumbup:

Jeg ligger vanligvis på 60%, men hvis jeg ser film pleier jeg å ha den på rundt 80% *digg*

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

Gi beskjed om hvordan samtalen med Dell gikk. Jeg bestilte skjermen idag, og så først i kveld om buzz-problemene. Iflg Dell support-sidene (usa) så har de funnet problemet og håper på en løsning snart. Der har de fått ny skjerm så snart de har ringt Dell og gitt beskjed om problemet (virker det som)...

Lenke til kommentar

Hehe, vurderte å kjøpe meg denne skjermen i kveld, men var en liten tur borte hos en venninne og nå koster den 10500.- igjen :( jaja, får satse på at det kommer et saftigt godt tilbud på den igjen snart, før jeg bruker pengene opp på byen ;)

 

Men dinsde eller hva det heter mente innsynsvinkelen var dårlig, noen av dere som mener dette eller er alle fornøyde??

Lenke til kommentar
Hehe, vurderte å kjøpe meg denne skjermen i kveld, men var en liten tur borte hos en venninne og nå koster den 10500.- igjen :( jaja, får satse på at det kommer et saftigt godt tilbud på den igjen snart, før jeg bruker pengene opp på byen ;)

 

Men dinsde eller hva det heter mente innsynsvinkelen var dårlig, noen av dere som mener dette eller er alle fornøyde??

Fatter ikke at din side kan si innsynsvinkelen er dårlig?!

 

Jeg har hatt maaaange skjermer, PVA, TN+film og I-ISP. Denne skjermen kommer helt oppimot det beste jeg har sett av PVA (det er et PVA panel) og har du brukt noen av de andre paneltypene vil du garantert ikke bli skuffet over innsynsvinkelen :thumbup:

 

Jeg tror han som testet skjermen på "din side" ikke har tatt hensyn til den store størrelsen. Jo større skjerm.. desto større vinkler fra side til side fra betraktningspunktet!

Lenke til kommentar
hmmm, får leke venteleken litt da... Jeg stoler på at du tar rett mtp. innsynsvinkel, blir nok uansett neppe noe dårligere enn det jeg har nå.. Hva synes du Jørn, cascade eller ny skjerm? Litt i tvil :hmm:

Hvis du er glad i å se på film = ny skjerm :dribble: Filmtitting er absolutt det jeg har brukt skjermen min mest til nå, den har svært god kontrast og høy lys-styrke. Den vanlige TV`en min har jeg ikke brukt siden jeg fikk skjermen, ser på canal digital, divX, pron, DVD, HDTV o.s.v på LCD`en. Kobler den bare rett i tuneren via komponentutgangen

 

Et rått kjølesystem kan gi mye morro, men etter man har klokket max opp går man fort lei.. og kjøper så en ny CPU.. som man også klokker max = kjøper en enda dyrere CPU som man klokker opp (for å ikke nevne alle steppingene man hele tiden bytter til). Høyere "kick" faktor :thumbup: Har man ADHD.. ja så har man ADHD :p Kjøpte mitt første fasekjølingsystem i 1998

 

Så kan du jo spørre deg selv hva som ville gi deg mest glede? ikke greit å si, men du er nok den eneste som kan svare på akkurat den saken!

 

Jeg har forresten bygget ferdig den nye RAM-kjøleren min, så den gamle er ledig for testing ;) *gjøre valget enda vanskeligere for deg*

 

PS! Hva anngår innsynsvinkel så har jeg nok referanse til å uttale meg om den saken tror jeg, det finnes skjermer som er bedre, men å kalle den for dårlig syns jeg var å ta vel hardt i. Satt faktisk å lurte litt på kompetansen til den journalisten som skrev det, leste reviewet der før jeg bestilte og skjønte ikke så mye av hva han mente etter å ha sett skjermen selv :hmm:

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

hmmm.. vanskelig valg... men jeg har jo god tid å tenke på :)

 

Hvordan er det med garanti mot døde pixler? det er helt uaktuellt med en eneste død en... verste jeg vet, umulig å ikke bli irritert over :realmad: surt å måtte betale X00kr ekstra i frakt for angrefrist...

 

Når det gjelder den ram kjøleren så må vi avvente en uke eller to iallefall.. har nettopp kommt tilbake til bergen. HAr ikke fått satt opp allt utstyret enda.. Har planer om å kjøpe inn en pc til også(d820) før jeg prøver på noe som potensiellt kan drepe minnebrikkene mine ;) Cascade tør jeg iallefall ikke å prøve med :thumbdown: på minnebrikker...

 

Vel vel, kansje svarene jeg leter etter kommer til meg i drømmene.. [nytt og bedre liv modus]På høy tid å legge seg..[/nytt og bedre liv modus}

Lenke til kommentar

For de som lurte på summelyden så har jeg ikke kontaktet dell angående dette enda. Sitter fortsatt og vurderer det men lyden har faktisk blitt merkbart svakere de siste par dagene så hvis jeg har veldig flaks så ordner dette seg selv.

 

Ser det er noen som bekymrer seg for døde pixler og i det henseende så tror jeg ikke det er så mye å bekymre seg over. Jeg trålet en mengde forum før jeg kjøpte skjermen og la ikke merke til et eneste inlegg om døde pixler.

 

Så etter som lyden forsvinner så blir jeg progressivt mer ekstatisk etter som det ellers er veldig lite å klage på. Eneste måtte være plasseringen av USB hubben når det gjelder å sette skjermen på høykant, hubben roteres nemlig slik den blir stående på toppen :)

 

Ellers anbefales skjermen på det sterkeste :)

 

Løp og kjøp,

 

:thumbup:

Lenke til kommentar
hmmm.. vanskelig valg... men jeg har jo god tid å tenke på :)

 

Hvordan er det med garanti mot døde pixler? det er helt uaktuellt med en eneste død en... verste jeg vet, umulig å ikke bli irritert over :realmad: surt å måtte betale X00kr ekstra i frakt for angrefrist...

 

Når det gjelder den ram kjøleren så må vi avvente en uke eller to iallefall.. har nettopp kommt tilbake til bergen. HAr ikke fått satt opp allt utstyret enda.. Har planer om å kjøpe inn en pc til også(d820) før jeg prøver på noe som potensiellt kan drepe minnebrikkene mine ;) Cascade tør jeg iallefall ikke å prøve med :thumbdown: på minnebrikker...

 

Vel vel, kansje svarene jeg leter etter kommer til meg i drømmene.. [nytt og bedre liv modus]På høy tid å legge seg..[/nytt og bedre liv modus}

Null døde pixler her også, virket faktisk som om dell hadde testet skjermen for døde pixler.... (VGA-ledningen sto i) Men dette er jo selvsagt ikke noe jeg vet:)

 

Kjempefornøyd iallfall:)

Lenke til kommentar
Fikk akkurat min nye flatskjerm, det er den 8. LCD skjermen jeg har kjøpt på 3år *uff*.

Gratulerer med ny skjerm :)

 

Jeg vurderte selv en slik Dell-skjerm for en stund siden, men kjøpte HP L2335 istedet siden den nok var bedre for mine behov (har skrevet en god del om disse skjermene andre steder i dette forumet).

 

Kommer til å skrive en mini-omtale av HP-skjermen til helgen. Kjører nå HP i Dualview modus sammen men Samsung Syncmaster 730BF (som ikke gir noe særlig bra bilde sammenlignet med HP'en. Føler at Samsung'en yter under par, selv om man tar den lave prisen i betraktning).

Lenke til kommentar
Nå spiller jeg ikke CS men vet at de folkene er sinnsykt FPS orientert, ...

Har spilt en del CS, og her overrasket HP'en meg med den gode responstiden. Den er spesifisert til 16 ms, men vi vet jo at disse tallene ofte er halvsannheter og markedsføringsgimmick, så det er ikke alltid godt å si. Men noen tester jeg leste antydet at skjermen egnet seg godt til spilling (litt raskere enn Dell'en). Derfor synes jeg det var bra at CS viste seg å være fullt spillbar på HP'en. Men en liten skjermkortoppgradering var nødvendig, ettersom mitt gamle 6800GT-kort begynte å slite i 1920 x 1200 oppløsning :) 7800GTX-kortet derimot håndterer denne oppløsningen i CS med letthet (dersom du spiller mye og oppgraderer til en større skjerm, vil jeg absolutt anbefale å vurdere et skjermkort som gir akseptabel ytelse i høyere oppløsninger).

Lenke til kommentar
Er denne Skjermen bedre en Apple sin nye 24"?

 

Jeg har sett en av de nye Apple sine 24" på Digitalimpuls i Oslo, og jeg mistet munn og mæle!

HP L2335 slo Apples 23" (regner med at du mener 23") i en test i et Mac-blad (jeg har postet linken her tidligere, søk på navnet mitt, så finner du innlegget). L2335 bruker samme panelteknologi som Apple-skjermene (LG.Philips, S-IPS), men er litt rimeligere og har flere finesser (1:1 skalering av skjermbilde, komponentinnganger, bilde-i-bilde, osv.) Slik sett vil nok en Apple-skjerm være litt raskere og gi bedre fargegjengivelse enn Dell'en, siden den er S-IPS basert, men kontrastnivået vil nok være litt lavere. Hva som er 'best' for deg vil avhenge litt av dine bruksområder. Begge skjermene gir mye kvalitet for pengene.

Lenke til kommentar
1080p er helt vilt :dribble: Fikk helt sjokk over kvaliteten *ta seg sigg for å roe ned* :p

Sjekk ut Batman Begins eller noen av Microsofts Mediaplayer-klipp (alle er tilgjengelige i 1080p). Kvaliteten på 1080p kan naturligvis variere, men disse klippene er av meget bra kvalitet. Generelt sett gir den høye oppløsningen bildet en dybde man ikke er vant med i SD.

Lenke til kommentar
Men en liten skjermkortoppgradering var nødvendig, ettersom mitt gamle 6800GT-kort begynte å slite i 1920 x 1200 oppløsning :)

Slite med framerate? Jeg har forøvrig et annet problem her...

Når jeg spiller HL2 eller CS:S i 1920x1200 begynner skjermbildet og småriste, dvs at det beveger seg kontinuerlig. Dette gjelder forøvrig noen andre spill også, men kun i 1920x1200.

 

Far Cry, GTA:SA, Trackamania Sunrise og en rekke andre spill kjører perfekt i den oppløsningen.

 

Noen som vet hva problemet kan være?

Lenke til kommentar

Jeg sliter med lagging på denne skjermen. Jeg mener da ikke etterslep som normalt sett kan være et problem for LCD skermer (den er faktisk utrolig god på etterslep), men heller at alt på skjermen virker å skje ca 50-80ms etter det burde. F.eks. når jeg skal klikke på et ikon bommer jeg fordi musepekeren glir forbi ikonet etter jeg faktisk har stoppet musebevegelsen.

 

Det er akkurat som beskrevet her:

http://weblogs.asp.net/ryanw/archive/2004/09/23/233681.aspx

Det er også med en video der forresten, som viser problemet veldig bra.

 

Problemet er veldig merkbart for meg ihverfall, og ved midnre jeg får "fikset" det på en eller annen måte, så blir det uaktuelt å game noe seriøst på denne skjermen. Veldig synd siden den ellers er helt enormt bra, og helt ghosting-fri selv i krevende spill.

 

Håper noen av dere andre har noe innsikt i problemet. Vær snill å les starten av tråden jeg linket før evt. svar. F.eks. er det allerede testet utallige ganger å bytte hardware mot skjermen, da man i utgangspunktet skulle tro feilen lå i skjermkort el. lignende.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Jeg sliter med lagging på denne skjermen.

Når du sier "denne skjermen", mener du da HP eller Dell-skjermen? Du bør gi oss litt flere opplysninger omkring oppsettet ditt, det kan gjøre det enklere for oss å stille en diagnose.

 

Det første som slår meg er at det kan være et problem med musen din (eller en driver/hardware-konflikt relatert til musen), og ikke skjermoppsettet. Hvilken mus bruker du og hvilken driver er det snakk om? Bruker du generiske drivere eller produsentens? Er driveren WHQL-sertifisert? Har du prøvd reinstallasjon av driverne, evt. rollback dersom du ikke har opplevd dette problemet før? Får du opp spørsmålstegn i enhetslistingen til systemet ditt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...