Gå til innhold

Tråden om DELL 2405


Re-Offender

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vurderer å kjøpe en Dimension 5100 og vil ha en bra skjerm med.

Etter hva jeg forstod er tilbud på 2405 i slutten av måneden? Den ligger på 9 309,00 exl mva, det var snakk om 8500 på tilbud her. Er det ink eller exl mva? Kanskje prøve sende de en mail og høre om et tilbud.

Så dette er skjermen å anbefale da?

Endret av Milzit
Lenke til kommentar
Glem nå det OT temaet. Mr Ueland har surret, ellers så hadde tråden allerede vært stengt.

Nei jeg må åpenbart endre det selv, for jeg ser ingen fra dell her(eller noen av oss som har godkjent den), og da går jeg ut fra at tråden ikke er offisiell.

Hvorfor kunne du ikke poengtere dette med en gang?

 

Har du stengt/slettet alle de andre "offisielle" trådene på forumet? :p

Lenke til kommentar

Ja, jeg skal ringe de og be om et tilbud. Skal ha en ny Dimension 5100 skal be om et tilbud på en eller to stk 2405, nå er prisen over 9000 excl mva de har nok endel å gå på der. Ser at HP L2335 har vært diskutert der og den koster jo 7300 exl mva nå hos Vaagen. Jeg er ikke så inne i LCD skjermene men har også hørt at S-IPS teknologien til Dell skjermen ikke er like bra. Men HP skjermen er "bare" 23", tviler vel på at jeg kommer til å merke noe forskjell i det hele tatt? Spiller ikke så mye heller.. Greit å ha alt i Dell også da..

Endret av Milzit
Lenke til kommentar
Dell 2405FPW har ikke S-IPS panel.

Hva hva si at Dell ikke har S-IPS panel? Hva merker man av forskjell? Er det noen grunn til at jeg heller bør gå for HP 23" som har S-IPS?

Dell bruker PVA-panel, som har sine sterke sider i å kunne gi ekstremt god kontrast og veldig bra mørke nyanser (svart er SVART!).

 

S-IPS er derimot raskere på responstid, og skal også ha et lite overtak i fargekvalitet (jeg synes selv Dell skjermen allerede gjør det veldig bra på farger).

 

Del bruker overdrive-teknologi (som det ikke er så mye detaljer om hvordan fungerer tilgjengelig), som skal redusere responstid dramatisk. Det er derfor hevdet at Dell's skjerm skal være vel så god på etterslep, om ikke bedre enn L2335 på tross av en tregere paneltype i utgangspunktet. Det er dog et mulig problem med at der en litendelay mellom input og output på Dell skjermen, og mange spekulerer i at dette kommer av at overdrive trenger å buffre 2-3 frames for å kunne sette opp en signalstrategi for å minimisere etterslep.

 

For mer detaljer på delay-problematikken, sjekk denne artikklen, samt evt. video-linken postet av meg tidligere i tråden:

http://www.hardforum.com/showthread.php?t=900484

Obs obs! Dette er ikke en sammenlignign mot HP L2335, men Samsung 243T.

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Fikk ihvetfall en bra tilbud på 2405 i dag synes jeg, 2 stk Dell 2405 i dual mode sammen med en Dimension 5100. Skjerm nr 2 kom på 5100 ex mva, den første til samme tilbudspris som før ca. 8100 ink mva. :yes: Tenkte å bruke den på i dual mode, men egentlig for å kjøre på en annen maskin også. Spiller ikke mye (ikke enda hehe) heller at jeg tror jeg vil merke noe til denne delayen. At det er bra farger det viktigste, og ville ha en stor skjerm.

Lenke til kommentar

Har ikke fått sett så nøye på tilbudet enda men i hovedtrekk: Dimesion 5100 med 1 gig ram, 3.4 mhz P4 HT 2MB cache, 500 GB 7400 RPM harddisk, 256 MB ATI Radoen HyperMemory, Soundblaster Audigy w/dolby digital 7.1 speaker, firewire, XP Pro, 2 stykk 2405 skjermer så ble det 22.000 excl mva ink frakt og miljøgebyr. Med en 2405 skjerm ble det 16500 exl mva ink frakt og miljøgebyr. Det var uten 19" ja, maskinen ble spekket opp uten skjerm og 2405 lagt i tillegg

Endret av Milzit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...