Gå til innhold

Tråden om DELL 2405


Re-Offender

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal vi se, da har jeg lært mye idag. Fikk til Clone etterhvert, måtte ha samme oppløsning på begge skjermene + deaktivere den ene før jeg aktiverte den igjen på avanserte innstillinger.

 

Og da kan jeg bekrefte:

 

jeg finner ingen tidsforskjell mellom skjermene. Det ser helt likt ut for mitt øye.

Endret av H@@kon
Lenke til kommentar
Hurra!

 

Fikk min 2405 idag:

 

- ingen skurrelyd

- ingen pixelfeil

- ingen mouse-lag

 

 

 

kan det bli bedre  :)

Kunne du tatt og testet i clone-mode med din gamle skjerm for å være 100% sikker at det ikke er noe lag-effekt? Jeg prøver å finen ut om det er modellen som har en svakhet, eller om det bare er min enhet som er defekt på en eller annen måte. Svar meg gjerne på PM.

 

-Stigma

Testet dette mot min 20" IIyama, begge med samme oppløsning, koblet mot mitt 6800GT på DVI, men mitt øye klarte ikke å se forskjell slik som det vise på det video klippet som du linket til.

Lenke til kommentar
....kremt.....Hvordan fysisk kobler jeg to skjermer til... :blush:

 

Har Ati 9800 Radeon, kjører 2405'n på VGA kabel....Det er ikke utganger til å koble en skjerm til...

 

 

Men uansett: det kan ikke være noe som helst lagging her. Tatt den "dytt med en finger og se om du får fingeren av musa før pekeren flytter på seg". Den flytter seg umiddelbart/samtidig...

Om du ikke har 2 utanger, så måtte du hatt en VGA eller DVI Y-ledd splitter, ellers blir det ikke mulig.

 

Å teste den slik som du sier vil ikke fungere. Vi snakker om ca 50-70ms her, altså 3-5 frames sånn ca. Du klarer aldri bevege fingeren din så raskt, men det er likevel veldig merkbart til f.eks. FPS-gaming. Skulle gjerne hatt en uttalelse fra en dreven CS'er for eksempel, som garantert hadde merket noe muffens med en gang på såpass lang delay.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Hvis jeg skal velge mellom HP og Dell sine stor LCD'r for grafisk bruk hvem vil da komme best ut?

 

Jeg jobber med 3d & Animasjon og snart med DV film også

en av grunnene til at jeg tenker stort.

 

Tenkte at søstra mi kunne ta over 19" Xerox'n :p

 

 

NB! Har dere foresten kalibrert skjermen deres? blir litt vanskelig og høre på feedback ifra folk som ikke har gjort det :p

og hva mener dere som har enten Hp eller Dell? er fargene bra?

Lenke til kommentar
Hvis jeg skal velge mellom HP og Dell sine stor LCD'r for grafisk bruk hvem vil da komme best ut?

Jeg mener at HP har en fordel når det kommer til nettopp dette området. HP L2335 bruker et S-IPS-panel, og disse panelene omtales som de "overall" beste panelene. Dell bruker et billigere PVA-panel. S-IPS har spesielt en fordel når det gjelder fargegjengivelse.

Personlig valgte jeg HP L2335, og kunne ikke vært mer fornøyd! :thumbup:

Endret av apwr
Lenke til kommentar
Hvis jeg skal velge mellom HP og Dell sine stor LCD'r for grafisk bruk hvem vil da komme best ut?

 

Jeg jobber med 3d & Animasjon og snart med DV film også

en av grunnene til at jeg tenker stort.

 

Tenkte at søstra mi kunne ta over 19" Xerox'n :p

 

 

NB! Har dere foresten kalibrert skjermen deres? blir litt vanskelig og høre på feedback ifra folk som ikke har gjort det :p

og hva mener dere som har enten Hp eller Dell? er fargene bra?

Har ikke sett på HP'en selv, men Dell'en er veldig gode farger på. Den krever dog kalibrasjon. Standardverdiene er helt på jordet, men den blir veldig god i fargene når den er justert. Viktigst kanskje er dog at svartnivået på skjermen er ekstremt bra for en LCD, og at skjermen er veldig lys-sterk. Skulle jeg brukt den rent til non-gaming og grafisk design så kan jeg ikke se en eneste ufordel med den. Utrolig bra billedkvlaitet generellt sett (men kjør den for gods skyld på DVI hehe).

 

-Stigma

Lenke til kommentar
En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok.

Er denne feilpostet eller Ueland? Vi har jo massevis av "Den offisiele xxxx tråden", og jeg har aldri sett at emnefelt på disse er bitt klaget på. Det er vel forøvrig ingen tvil om hva denne tråden omhandler eller hva?...

 

-Stigma

Lenke til kommentar
En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Hva i alle dager skulle jeg ellers kalle den? får bare stenge den du. Samtidig kan du jo stenge slette alle andre trådene mine på forumet (er i høyeste grad ønskelig hvis du sletter denne)

 

Hvis ikke får jeg kjøre "edit" på de viktigste innleggene mine selv, svaret mitt er ikke til diskusjon! Emne feltet blir ikke forandret!

 

PS! jeg host`er store deler av grafikk på egen ftp :thumbup:

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Hva i alle dager skulle jeg ellers kalle den? får bare stenge den du. Samtidig kan du jo stenge slette alle andre trådene mine på forumet (er i høyeste grad ønskelig hvis du sletter denne)

 

Hvis ikke får jeg kjøre "edit" på de viktigste innleggene mine selv, svaret mitt er ikke til diskusjon! Emne feltet blir ikke forandret!

 

PS! jeg host`er store deler av grafikk på egen ftp :thumbup:

Tror det må ha skjedd en feil her, ellers er en viss moderator ute å kjører. Det er da en alldeles god emnetittel allerede, og etter min mening ingenting som bør forandres.

 

Jeg har jo startet en nesten tilsvarende tråd med akkurat samme emnetittel, dvs "Den offisielle HP L2335-tråden!", og har ikke fått klager på dårlig emnetittel. Mest sannsynlig har det skjedd en forveksling i dette tilfellet. Men nok OT! ;)

Endret av apwr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...