Gå til innhold

Tråden om DELL 2405


Re-Offender

Anbefalte innlegg

Har ikke fått sett så nøye på tilbudet enda men i hovedtrekk: Dimesion 5100 med 1 gig ram, 3.4 mhz P4 HT 2MB cache, 500 GB 7400 RPM harddisk, 256 MB ATI Radoen HyperMemory, Soundblaster Audigy w/dolby digital 7.1 speaker, firewire, XP Pro, 2 stykk 2405 skjermer så ble det 22.000 excl mva ink frakt og miljøgebyr. Med en 2405 skjerm ble det 16500 exl mva ink frakt og miljøgebyr. Det var uten 19" ja, maskinen ble spekket opp uten skjerm og 2405 lagt i tillegg

Ohhh der var det noen skrivefeil ja :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Angrefrist gjelder ikke når vares er bestilt via firma :thumbdown: Har nettopp bestilt hjemme pc. Tror uansett ikke firmaet jeg jobber i hadde likt at jeg kjøper Dell skjerm når vi er en HP Business Partner :p De bitcher allerede nok om jeg har en Dell Inspiron 8600 hjemme, som ble kjøpt lenge før jeg begynte å jobbe her.

Endret av phoen|x
Lenke til kommentar
phoen|x den NEC skjermen egner seg bedre til spilling siden den kjøres i 1600x1200 oppløsning, som er en oppløsning som er bedre støttet i spill. Men hvis du er en som IKKE spiller noe, så kan jeg skjønne at en 24 tommer skjerm frister mer ;)

Man kan jo også spille i 1600x1200 på denne skjermen, selv om dens native oppløsning er 1920x1200. Ved å beholde aspektratioet vil du få to svarte rammer på høyre og venstre side av skjermen.

Lenke til kommentar
Man kan jo også spille i 1600x1200 på denne skjermen, selv om dens native oppløsning er 1920x1200. Ved å beholde aspektratioet vil du få to svarte rammer på høyre og venstre side av skjermen.

Ohhh nå ble dette enda mer interessant...! Funker det du sa bra? Noen innstilling på skjermen da eller?

Lenke til kommentar
Man kan jo også spille i 1600x1200 på denne skjermen, selv om dens native oppløsning er 1920x1200. Ved å beholde aspektratioet vil du få to svarte rammer på høyre og venstre side av skjermen.

Ohhh nå ble dette enda mer interessant...! Funker det du sa bra? Noen innstilling på skjermen da eller?

Det funker utmerket på min HP L2335. Da regner jeg med det fungerer ypperlig på en Dell 2405FPW også. :)

Lenke til kommentar

Jeg regner med at både Dell og HP kommer med nye 23/24" skjermer snart. Tror jeg venter og ser hvordan disse blir...

 

Nå sitter jeg med en 20" LCD og en 21" CRT. Dette kan faktisk være upraktisk i mange tilfeller. Derfor har jeg lyst til å kvitte meg med disse og kjøpe en 23/24" LCD skjerm som erstatter disse. Da må den nye skjermen være god nok på både spill og photo. Så vet ikke helt jeg...

Lenke til kommentar
Da må den nye skjermen være god nok på både spill og photo. Så vet ikke helt jeg...

Jeg kan bekrefte at HP L2335 er overlegen på begge disse områdene. Du blir garantert ikke skuffet. Løp og kjøp! :yes:

Har du teste begge?

Jeg har kun testet HP-skjermen. Beklager visst jeg uttrykket meg feil. Jeg mente ikke overlegen Dell-skjermen. Det jeg ville fram til var at skjermen er overbevisende på spill og foto.

Lenke til kommentar
Da må den nye skjermen være god nok på både spill og photo. Så vet ikke helt jeg...

Jeg kan bekrefte at HP L2335 er overlegen på begge disse områdene. Du blir garantert ikke skuffet. Løp og kjøp! :yes:

Har du teste begge?

Jeg har kun testet HP-skjermen. Beklager visst jeg uttrykket meg feil. Jeg mente ikke overlegen Dell-skjermen. Det jeg ville fram til var at skjermen er overbevisende på spill og foto.

Jeg ville nok tro at HP`en er mye bedre på bildebehandling, men når det kommer til spill tviler jeg på at HP`en er bedre. Jeg har tidligere hatt I-ISP baserte skjermer, men DELL`en er suveren på etterslep. BF2 er en nytelse å spille på 2405 :love:

Lenke til kommentar
Jeg har heller ikke observert etterslep enda på min HP L2335, så her er de nok jevngode.

HP L2335 har generelt sett litt bedre bilde enn 2405.

 

2405 vs HP L2335

 

- dell har 1" mer

- HP har fantastiske farger

- dell har veldig god kontrast

- etterslep er ikke noe problem på noen av skjermene

- 2405 er litt rimeligere

 

Driver du med mye billedbehandling ville jeg absolutt gått for HP L2335

 

Spiller du mye vil nok begge skjermene gi deg mye glede

 

Ser du mye film hadde jeg nok valgt Dell, stikkord er: kontrast og billedflate

 

Hadde jeg kunnet byttet 2405`en min mot en HP L2335 måtte jeg nok ha laaang betenkningstid, veldig vanskelig valg. Begge har sine egene kvaliteter og ulemper. Nevner igjen at 2405 har litt "slappe" farger og at kontrasten på HP L2335 er mye dårligere :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...