Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ukjent bruker på nettverket


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg tror brekke er navnet på datamaskinen, hvis det ikke er, så kan du sende en melding til alle på nettverket også ved å bruke net send..

klikk start -og kjør... skriv CMD, trykk enter og skriv inn det under...

net send * [melding]

 

du kan også sette ned rekkevidden på det trådløse nettet lit og litt helt til "brekke" forsvinner.. og sammenligne med en datamaskin du vet hvor står, og sammenligne avstander... hehe...

 

hvis du ikke vil ha "brekke" snyltendes på nettet ditt, kan du sette opp mac filtrering... dvs at bare de med de mac-adresser du har bestemt kommer inn på nettverket (og du velger selvfølgelig ikke mac-adressen til brekke da)

en mac-adresse forandrer seg aldri...

Endret av jalejale
Lenke til kommentar
tja. om du kan finne ut navnet på dataen hans kan du jo bruke net send? da kommer det en meldings dialog opp midt på skjermen hans uansett om han spiller eller kjører andre programmer, så kommer denne meldingen opp over alt annet :thumbup:

Hm.... hvordan i huleste kan jeg finne ut navnet på dataen hans da tro? Og net send.... er det et win-prog? eller en kommando?

 

Har vært rundt i nabolaget her å sett på dørklokkene etter "Brekke" jeg da :)

 

F828

Lenke til kommentar

Jeg går utifra at du mener via PCen... Men tenk på at APet ditt ikke har allverdens rekkevidde da. Så med mindre det er veldig mange mennesker i nærheten burde det ikke være så vansklig å finne utav hvem det er.

 

Ellers må du vel portscanne brekke for å sjekke om det er noen services du kan få kontakt med. messenger (net send 'ip-til-brekke' 'melding') er perfekt om brekke har den oppe.

 

Hvis du bare vil ha ham vekk er det vel ingen sak å konfigurere APet til å blokkere.

 

EDIT: hmm, net send IP ser ikke ut til å funke. Men i det bildet ditt står det jo brekke som hostnavn... er vel bare å bruke "net send brekke Hallo" da

Endret av Mr-CEO
Lenke til kommentar

hadde vært litt tøfft å finne ut av hvem det var, og latt han være der en måned og sendt han et brev:

Kjære brekke!

du har nå prøvd vårt nett i en måned. hvis du vil fortsette å bruke det vil vi sende deg en regning på 198,- + moms hver måned. Vedlagt finner du regning på måneden du har vært på vårt nett.

 

mvh ....

 

edit:

brekke på Hw.no forum... ??

 

edit2:

hvis du får sendt en net send melding til denne brekke, kan det kanskje være lurt å skrive en bruksanvisning til han hvordan han skal svare deg, ettersom han kanske ikke kan det, og da hjelper det lite å sitte å vente på svar...

Endret av jalejale
Lenke til kommentar

Når jeg ser på Routeren, er han inne... Med min nyervervede kunnskap om "net send" får jeg beskjed om at "kan ikke finne ip-adressen bla bla bla".

 

Jeg har sikret meg egentlig, men det er mer av nyskjerrighet at jeg ville finne denne brekke.... Hva om det er Anne Brekke på 25 som savner en venn f.eks :) :)

 

F828

Lenke til kommentar

Maskina hans har et Intel nettverkskort...

http://coffer.com/mac_find/ (Og tast inn de tre første tallpara)

 

C$ er et spesiellt SHARE, og finens på alle WinNT/W2K og WinXP maskiner (Er ikkje sikker på 95/98/me) MEN det kreves administrative rettigheter for å koble seg opp imot dette.

 

Ta heller en NET VIEW \\IP-adresse for å se om han deler ut noen ressurser...

 

Er du heldig så har han en skriver...

 

I så fall, koble den opp ('Legg til skriver' ikonet i 'Skrivere og telefakser' og oppgi \\IP-adresse\Skrivernavn ) Deretter sender du en FAQ om Netikette, formattert med brede marger, 20pkt skrift og dobbel linjeavstand til den...

(Noen som har en god link til en norsk FAQ?)

Lenke til kommentar
Maskina hans har et Intel nettverkskort...

http://coffer.com/mac_find/ (Og tast inn de tre første tallpara)

 

C$ er et spesiellt SHARE, og finens på alle WinNT/W2K og WinXP maskiner (Er ikkje sikker på 95/98/me) MEN det kreves administrative rettigheter for å koble seg opp imot dette.

 

Ta heller en NET VIEW \\IP-adresse for å se om han deler ut noen ressurser...

 

Er du heldig så har han en skriver...

 

I så fall, koble den opp ('Legg til skriver' ikonet i 'Skrivere og telefakser' og oppgi \\IP-adresse\Skrivernavn ) Deretter sender du en FAQ om Netikette, formattert med brede marger, 20pkt skrift og dobbel linjeavstand til den...

(Noen som har en god link til en norsk FAQ?)

Eller denne her med følgende beskjed: jeg har alle kontonummerene dine..... :devil:

http://pub.tv2.no/nettavisen/it/article440872.ece

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...