Gå til innhold

Overklokkingsdatabase alle cpu (post dine res.)


Anbefalte innlegg

formann Skrevet 04/09/2005 : 05:18

  Beklager pcp160, her ryker 3500+ plasseringen din

 

Denne kjøpte jeg rett før det ble viden kjent at 3500+ ASBOX egentlig var Clawhammer, og det var ikke kommet noen CPU-Z som igjenkjente den.

 

Det skulle alikevel ikke være noe problem å skjønne at det er en Clawhammer

Der ja Formann, flott klokk :thumbup:

Er de generelt gode klokkere disse ASBOX 3500+ eller, vet du noe om det Formann? Og hva slags kjøling har du brukt her?

Syns det er vanskelig å finne noe særlig om akkurat disse cpu'ene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
formann Skrevet 04/09/2005 : 05:18

  Beklager pcp160, her ryker 3500+ plasseringen din

 

Denne kjøpte jeg rett før det ble viden kjent at 3500+ ASBOX egentlig var Clawhammer, og det var ikke kommet noen CPU-Z som igjenkjente den.

 

Det skulle alikevel ikke være noe problem å skjønne at det er en Clawhammer

Der ja Formann, flott klokk :thumbup:

Er de generelt gode klokkere disse ASBOX 3500+ eller, vet du noe om det Formann? Og hva slags kjøling har du brukt her?

Syns det er vanskelig å finne noe særlig om akkurat disse cpu'ene.

Formann er et steg over oss med vann når det gjelder kjøling :dribble:

Lenke til kommentar

Der ja Formann, flott klokk :thumbup:

Er de generelt gode klokkere disse ASBOX 3500+ eller, vet du noe om det Formann? Og hva slags kjøling har du brukt her?

Syns det er vanskelig å finne noe særlig om akkurat disse cpu'ene.

De aller fleste ASBOX prosessorer klokker bra. Så vidt jeg vet er alle senere ASBOX kjerner sSOI. Det er derfor de klokker bedre enn andre, og det er derfor de blir så forbannet varme.

 

Kjølingen er en sak KEB har laget til meg. Jeg hadde den tunet til Winchester når jeg lekte med Clawhammeren, så tempen var ikke spesielt god. Rundt -30c mener jeg å huske.

 

Det er en egen tråd for disse prosessorene på XS ;)

Lenke til kommentar

Cpu: Venice 3000, s939

Steping: LBBWE 0528GPFW

OC: 3000+ @ 2.45Ghz

Idle temp: 39

Max Load temp: 48-49

Ram: 2x512mb Kingston Hyper X 2-3-2-6

HK: AsRock 939A8X-M

GFX: XFX GeForce FX 5500

 

CPU'en er sikkert god for mer klokking, men det er hovedkortet som stopper meg, det er ikke voltøkning, kun senking. og heller ikke AGP/PCI lock på det, men jeg er ganske fornøyd men den klokken

 

Var oppe i 2.55 i windows ned, den frøs seg bare da, så jeg tipper jeg klarer å nå noe sånn ca. 2.8-2.9 vist jeg ikke tar helt feil :D

 

corect me if i'm wrong

Lenke til kommentar

ny rekord med cpu som ble vist tidligere, den andre klokken på 2669 eller noe var nogenlunde stabil selv med luft. Denne en langt fra stabil, booter bare når jeg prøver å starte winamp

noe som var veldig synd var at den nye pumpa mi (6 dager gammel) døde i dag, det var en eheim 600l/h pumpe og tank opplegg (ala denne pumpa)

 

2790.jpg

Endret av gobeinet
Lenke til kommentar
Veldig bra kuroger! Særlig med Bigwater.

 

Er det D0 stepping som gjelder på disse Prescot'ene? Lurer på å anskaffe en slik en før de går ut av sortimentet, men har ikke helt oversikt over hvilken stepping som klokker best.

 

mvh r.-

Kan se ut som D0erne klokker aller best!

 

Jeg skulle ønske jeg kunne fått tak i en Prescott 2,8 som klokket til 4-4,1... Det hadde vært lykken! :thumbup:

Lenke til kommentar
Veldig bra kuroger! Særlig med Bigwater.

 

Er det D0 stepping som gjelder på disse Prescot'ene? Lurer på å anskaffe en slik en før de går ut av sortimentet, men har ikke helt oversikt over hvilken stepping som klokker best.

 

mvh r.-

Nå var det ikke akkurat spess varmt i rommet pluss at jeg har en Blackice pro II radiator koblet på BW systemet mitt.

 

Jeg ville prøvd å få tak i en E0 stepping på den CPUen, det er de som går lengst har jeg fått inntrykk av.

Men min D0 på 4.4 var ikke akkurat stabil :S men holdt til å verifisere :)

 

Edit: Npvk_X har en E0 på 4.6 http://valid.x86-secret.com/show_oc?id=38446 :D :D

Endret av kuroger
Lenke til kommentar
Veldig bra kuroger! Særlig med Bigwater.

 

Er det D0 stepping som gjelder på disse Prescot'ene? Lurer på å anskaffe en slik en før de går ut av sortimentet, men har ikke helt oversikt over hvilken stepping som klokker best.

 

mvh r.-

Nå var det ikke akkurat spess varmt i rommet pluss at jeg har en Blackice pro II radiator koblet på BW systemet mitt.

 

Jeg ville prøvd å få tak i en E0 stepping på den CPUen, det er de som går lengst har jeg fått inntrykk av.

Men min D0 på 4.4 var ikke akkurat stabil :S men holdt til å verifisere :)

 

Edit: Npvk_X har en E0 på 4.6 http://valid.x86-secret.com/show_oc?id=38446 :D :D

:D 4,6 står i respekt av!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...