Gå til innhold

Overklokkingsdatabase alle cpu (post dine res.)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lenniz Postet i dag, 20:06

Skal jeg være ærlig? Du har egentlig ikke overklokket en eneste mhz.

Hmm, nei jeg må si jeg lurte på det samme, er ikke 3800 x2's standardfrekvens 2Ghz da?

 

En annen ting jeg ser noen skriver er at man da har 2Ghz+2Ghz=4Ghz, syns nok dette er en noe merkelig måte å forsøke og fremheve sin cpu's fortreffelighet på.

5238238[/snapback]

 

[ironi]

I cpu-z står det at jeg har 2 kjærner... :ohmy:

da har jeg tilsammen 8.2ghz..

[/ironi]

 

hehe... er vel ikke de som har drevet så veldig lenge med klokking og tweaking som kommer med slike uttalelser... ;)

Lenke til kommentar
Evil Knivel Postet i dag, 21:12

  eh rart... siden hver den sto på en ghz pr kjerne orginalt i bios... i så fall flaut!

He he, ja litt :cool:

Men glem nå det, hk ditt kjører i alle fall htt 250 uten problemer, DET har du fått testet grundig :p . Men vannkjøl burde du kunne klare en brukbar klokk hvis du får satt multipler rett.

Det med og legge sammen kjerner var ikke bare til deg altså, er flere som liker å regne sånn. Jeg mener det er svært missvisende :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Får min 3500+ "Venice" godt over 2,6 GHz, kanskje opp i 2,7 GHz også bare jeg får tilbake vifta mi.

Uansett. Ved 2,5 GHz kjører jeg OCCT, men jeg kommer alltid over 60 grader og da slår maskinen seg av, dette er riktignok uten kabinettvifta/-ene mine.

Når dette skjer får jeg jo ikke testet tilstrekkelig om systemet er stabilt ved så høy klokkefrekvens. Burde jeg klokke ned? Holder hele tiden når jeg spiller BF2.

Lenke til kommentar

Etter å blitt lei av å spille for en stund, så har jeg solgt hele Dothan riggen min til en kompis. Fant frem noen gamle deler jeg hadde liggende, å kjøpte også ett par på lagersalg på jobb. Planen var å lage meg en grei liten desktop maskin som jeg kan bruke til å surfe å også laste diverse med. Men kunne selvsagt ikke la være å se hva den var god for først. Her er oppsettet mitt

 

Asus P4P800 -E Deluxe

S478 Prescott 3.0GHz m/stock kjøler

2x512MB Geil Value RAM

ATi 9700Pro

å ellers alle diskene som før. 1xRaptor74GB + 3x250GB SATA

 

Lekte endel med lignende oppsett for lenge siden, når dette var det som var hot, men kom liksom aldri lengre enn 3.8GHz stabilt. Var da igjennom mange CPU'er. Hadde på den tiden vannkjøling. Så spenningen var stor når jeg startet idag. Har bare lekt meg med dette utstyret i ett par timer.

 

Første forsøk var 250x15=3750MHz (stock volt)

 

Startet rett opp. Gadd ikke ta bilde av dette, når det er ganske vanlig

 

Neste forsøk var 267x15=4000MHz (fremdeles stock volt)

 

Okay, tenkte jeg kult :)

 

Neste stopp 280x15=4200MHz (rett inn i windows på stock volt, men trengte 1.4v for å få den igjennom SuperPI 32M)

 

Dette er det meste jeg har testet så langt for full stabilitet. Dette er med stock kjøler. Er helt målløs jeg. Ble ikke noen sinke alikevel denne gitt :)

 

Men måtte jo nesten se hva den ville som max SS også da. Måtte jo jage rekorden her litt :D

 

Okay, here goes

 

Første forsøk 4.3GHz :thumbup: Neste forsøk 4.4GHz :thumbup: Enda mer 4.5GHz :thumbup: Å så max 4.6GHz :w00t:

 

Prøvde meg også på 4.66GHz, men da var det BSOD gitt.

 

Alt dette er på stock Intel kjøler, å i normale romtemps.

 

Bilder følger under

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
Etter å blitt lei av å spille for en stund, så har jeg solgt hele Dothan riggen min til en kompis. Fant frem noen gamle deler jeg hadde liggende, å kjøpte også ett par på lagersalg på jobb. Planen var å lage meg en grei liten desktop maskin som jeg kan bruke til å surfe å også laste diverse med. Men kunne selvsagt ikke la være å se hva den var god for først. Her er oppsettet mitt

 

Asus P4P800 -E Deluxe

S478 Prescott 3.0GHz m/stock kjøler

2x512MB Geil Value RAM

ATi 9700Pro

å ellers alle diskene som før. 1xRaptor74GB + 3x250GB SATA

 

Lekte endel med lignende oppsett for lenge siden, når dette var det som var hot, men kom liksom aldri lengre enn 3.8GHz stabilt. Var da igjennom mange CPU'er. Hadde på den tiden vannkjøling. Så spenningen var stor når jeg startet idag. Har bare lekt meg med dette utstyret i ett par timer.

 

Første forsøk var 250x15=3750MHz (stock volt)

 

Startet rett opp. Gadd ikke ta bilde av dette, når det er ganske vanlig

 

Neste forsøk var 267x15=4000MHz (fremdeles stock volt)

 

Okay, tenkte jeg kult :)

 

Neste stopp 280x15=4200MHz (rett inn i windows på stock volt, men trengte 1.4v for å få den igjennom SuperPI 32M)

 

Dette er det meste jeg har testet så langt for full stabilitet. Dette er med stock kjøler. Er helt målløs jeg. Ble ikke noen sinke alikevel denne gitt :)

 

Men måtte jo nesten se hva den ville som max SS også da. Måtte jo jage rekorden her litt :D

 

Okay, here goes

 

Første forsøk 4.3GHz  :thumbup: Neste forsøk 4.4GHz  :thumbup: Enda mer 4.5GHz  :thumbup: Å så max 4.6GHz  :w00t:

 

Prøvde meg også på 4.66GHz, men da var det BSOD gitt.

 

Alt dette er på stock Intel kjøler, å i normale romtemps.

 

Bilder følger under

5355112[/snapback]

 

 

Helsikkes fin chip du har der :dribble::dribble:

Lenke til kommentar

Takk, Takk alle sammen :)

 

Nei det er ikke kjørt droopmodd eller noen ting. Alt er helt standard. Får se om jeg gidder å invistere i en skikkelig kjøler til den, å så ta meg en tur ut i kulda med den. Hadde jo vært morro å se om det var mye mer å hente. Er redd HK nærmer seg maks også. trodde ikke disse kortene var noe særlig glade i over 300FSB

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...