Gå til innhold

Overklokkingsdatabase alle cpu (post dine res.)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=146661

 

Siste kjøring fra meg før fasekjøling kommer i hus og nytt MOBO voltmoddes... 1,7 volt satt i BIOS på dette kortet, men P5W DH Deluxe undervolter noe inni gamperæva og er reellt på 1,62...

 

Kjørte wPrime i går og da var volten reellt på 1,58 - fremdeles satt til 1,7 i BIOS?

7607655[/snapback]

 

...SWEET :dribble:

Har du noe superpi eller noen benching på den hastigheten?

Lenke til kommentar
He he, det var frisk V-core på den X2 4800 da tjuetre :thumbup:

 

Hva ble forskjellen i klokkefrekvens med samme cpu på A8N vs DFI Expert hos deg da?

7599632[/snapback]

Forskjellen på Asus kortet og DFI er på ~ 400MHz, for ASUS ga seg (se tidligere tråd fra meg) på 3GHz blank. (250x 12) vcore på 1.65 som er maks på det kortet.

Mens DFI klarer over 1.9V som er ekstremt spør du meg... hehe..

 

1.92v?  :dribble:  er du ikke redd for å svi av cpu'n eller?  :)

Nei, er det noe å bekymre seg for da? Har jo VapoChill LS og de to hissige delta viftene...

Lenke til kommentar

 

Haha. CPUen min går på 4,2 ghz nå og eg har vore oppi 4,3 ghz med den! Grunnen til at eg ikkje har posta det er fordi at Npvk_X har den CPUen på 5 ghz....

7593732[/snapback]

 

 

har hatt den i 4.7GHz ja, med viftekjøling.. Ikke stabil i det hele tatt, men klarte og fullføre 1M SuperPI :D Passerer lett 5 med vann eller fase, eller min chillbox som er under bygging ;)

 

 

PS: Npvk_X har Pentium D 950, ikke 915 som jeg har. Hans er 3.4GHz som standard, min er 2.8Ghz.

Endret av todda7
Lenke til kommentar
har hatt den i 4.7GHz ja, med viftekjøling.. Ikke stabil i det hele tatt, men klarte og fullføre 1M SuperPI  Passerer lett 5 med vann eller fase, eller min chillbox som er under bygging

 

Har du klart 4,7ghz?

 

Sjå post 259, der har har han klart 5 ghz med D 930...

 

Godt nytt år i alle fall :)

7615172[/snapback]

Ja, Jeg har hatt den 4.7Ghz... Men som sagt, ikke stabil.

OG en gang til: JEG har pentium d 915 IKKE 930 som Npvk_X har.. Resultatene kan IKKE sammenlignes..

Endret av todda7
Lenke til kommentar
har hatt den i 4.7GHz ja, med viftekjøling.. Ikke stabil i det hele tatt, men klarte og fullføre 1M SuperPI  Passerer lett 5 med vann eller fase, eller min chillbox som er under bygging

 

Har du klart 4,7ghz?

 

Sjå post 259, der har har han klart 5 ghz med D 930...

 

Godt nytt år i alle fall :)

7615172[/snapback]

Ja, Jeg har hatt den 4.7Ghz... Men som sagt, ikke stabil.

OG en gang til: JEG har pentium d 915 IKKE 930 som Npvk_X har.. Resultatene kan IKKE sammenlignes..

7625195[/snapback]

 

Ok ok :) Er det berre eg som har fått ein uvillig D 930 :hrm: ? ja, dei kan ikkje samanliknast...

Lenke til kommentar
ha, så at rekorden der på min X2 4200+ Toledo var på 3232mhz. Har selv hatt min i 3,2ghz. Så jeg er ikke langt unna rekorden. :) Må få verifisert på 3,2ghz nå snart. :)

7627243[/snapback]

 

Hva kjøler du CPUen med? Og hva kan man gjøre for å få ut noen ekstra MHz?

Lenke til kommentar
Hva kjøler du CPUen med? Og hva kan man gjøre for å få ut noen ekstra MHz?

7627392[/snapback]

 

kjøler min med en thermaltake big typhoon. Øke volt kan jo være en mulighet å tyne siste rest ut av cpu'n og ha det kaldt i rommet. Med gamleprosessoren hadde jeg 14grader i rommet da jeg maksa den (3200+). Skal se om jeg tør 1,7v med luft da. :)

Lenke til kommentar
Kaldt i rommet? Hvorfor det? VapoChillen holder da prosessoren kald... og greit nok, disse Delta viftene mine gjør jo ikke hovedkortet kaldere enn romtemp, men de lar da ikke hket bli så riv ruskende varmt... 2 stykker på 59dB/stk holder vel det meste av varme borte vel?!

7629157[/snapback]

 

ja nå tenkte jeg på hvis du kjølte med luft, men i ditt tilfelle kan du klokke i syden for den del. :) tror ikke du har noe mer å hente i og med at du har 1,92v på cpu og greier. En eller annen gang når du maks du og. :)

Lenke til kommentar

Ok ok :)  Er det berre eg som har fått ein uvillig D 930 :hrm: ? ja, dei kan ikkje samanliknast...

7625380[/snapback]

Kansje faktisk, det fins forskjellige steppings på prosessor. Husker min gamle P4 3.0GHz..531j tro jeg den het. det var mitt første klokkeobjekt, og fikk den raskt opp i 4GHz(var bare 11:P). Prøvde med samme prosessortype og nummer, bare fra en dell pc, men den strika ut på 3.8Ghz. Nå visste jeg selvfølgelig ikke i det heletatt hva jeg holdt på med, men brukte alikevel SAMME innstillinger på begge prosessorer. Den prosesseroen fra dell'en var en del eldre enn min, og annen stepping. Etter vær ny stepping blir det fikset bugs, sånn som speedstep(masse bug i det spør du meg). Men det skal mye til at en annerledes stepping skal ødelegge for deg.. Hvilken kjøler har du? burde ikke maxe 55* på load, da er det helt klart tingen som ødelegger.. Dette vet du selvfølgelig, men kjør alltid fsb:ddram på 1:1 når du prøver og klokke høyere(vis du ikke har kjappere enn PC6400). Det kan og være en fordel og skru opp DDR-Volten. Sjekk på hjemmesiden vis du ikke vet hva den skal kjøre på.. Standard er 1.8, men min RAM SKULLE kjøre på 2.1, og får ikke startet windows eller fullført OCCT vis jeg har den på 1.8.. Bruker du anbefalt ddr volt, kan du alltids ta den opp med 0.05V. Dette skal ikke skade, men vis du ikke har kjøleribber på ram, kan du alltids feste en 8cm vifte med strikk;) det nytter, ta meg på ordet.

 

todda7:

 

fjern parantesen ( / ) forran første [ /quote ] da funker det.

Hadde det litt kjapt ;)

Endret av todda7
Lenke til kommentar

Ok ok :)  Er det berre eg som har fått ein uvillig D 930 :hrm: ? ja, dei kan ikkje samanliknast...

7625380[/snapback]

Kansje faktisk, det fins forskjellige steppings på prosessor. Husker min gamle P4 3.0GHz..531j tro jeg den het. det var mitt første klokkeobjekt, og fikk den raskt opp i 4GHz(var bare 11:P). Prøvde med samme prosessortype og nummer, bare fra en dell pc, men den strika ut på 3.8Ghz. Nå visste jeg selvfølgelig ikke i det heletatt hva jeg holdt på med, men brukte alikevel SAMME innstillinger på begge prosessorer. Den prosesseroen fra dell'en var en del eldre enn min, og annen stepping. Etter vær ny stepping blir det fikset bugs, sånn som speedstep(masse bug i det spør du meg). Men det skal mye til at en annerledes stepping skal ødelegge for deg.. Hvilken kjøler har du? burde ikke maxe 55* på load, da er det helt klart tingen som ødelegger.. Dette vet du selvfølgelig, men kjør alltid fsb:ddram på 1:1 når du prøver og klokke høyere(vis du ikke har kjappere enn PC6400). Det kan og være en fordel og skru opp DDR-Volten. Sjekk på hjemmesiden vis du ikke vet hva den skal kjøre på.. Standard er 1.8, men min RAM SKULLE kjøre på 2.1, og får ikke startet windows eller fullført OCCT vis jeg har den på 1.8.. Bruker du anbefalt ddr volt, kan du alltids ta den opp med 0.05V. Dette skal ikke skade, men vis du ikke har kjøleribber på ram, kan du alltids feste en 8cm vifte med strikk;) det nytter, ta meg på ordet.

 

Hehe, Rammen min er grei, men load tempen er ikkje heilt god du, 70 grader load med vannkjøling.... Skal prøve å fjerne den gamle pastaen og prøve med AS5 nå eg får den. Men uansett, så er Vcoren veldig høg, etter AI booster så er det faktisk 1,6V, men så har eg tatt Vdroop mod, så det er ikkje noko anna å forvente... Rammen min er PC6400 og den har eg på 900 mhz nå, og bruka alltid å ha den under standard når eg klokkar porsessoren. stock spenning er 1,9V, og den klarar seg ganske godt med 1,8V.... Men uansett så er prosessoren dårleg til å klokke! :hrm:

Eg har sett folk bruke 4,5 ghz og 4,7 ghz til 24/7 bruk, men eg klarar ikkje å få boot på 4,5 ghz eingong.... er så trasigt av og til...

Lenke til kommentar
70 grader load med vannkjøling....

Wooow.. Har 48-54*C Max load med viftekjøling.. Hvilken "vannmaskin" bruker du?;D Fase er tingen.. Eller chillbox;) Men når den passerer 70* load me vann,(har ikke my peil på vannkjøling), er den ikke veldig dårlig da? Som f.eks det billigste sette fra TT: BigWater eller hva det heter.. Er nok tempen som stopper deg vil jeg tro..

 

EDIT: Når bli "rekordlisten" oppdatert? Stooooooolmaaaaaan :p

Begynner vel og bli en stund siden.. :hmm:

Endret av todda7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...