Gå til innhold

Overklokkingsdatabase alle cpu (post dine res.)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her er min PC :)

post-99637-1160449074_thumb.jpg

Synes CPU blir veldig varm da :thumbdown: Bildet er tatt etter ett par minutter med Prime95

Håper kjøleren jeg kjøpte i dag gjør underverker (ZALMAN CNPS7700-Cu) :cool:

Jeg har 2x1GB Kingston HyperX PC3200 minnebrikker og Asus A8N-E hovedkort, Hva tror dere jeg kan få ut av denne PCn når jeg har byttet kjøler?

 

Er ny på dette med klokking, så jeg er litt spent på hvordan det blir :)

Noen som har tips for å få en god 24/7 klokk?

 

Edit: på grafikkortet klarte jeg 590Mhz/899Mhz stabilt 3Dmark Minnet ville mer, men prøvde ikke. Har montert ZALMAN VF900-Cu kjøler som jeg er kjempeforøyd med :thumbup:

Endret av wwws78
Lenke til kommentar
Det tror jeg også så absolutt! :p Tror ikke den har tenner engang :!:

7031554[/snapback]

he he, du har da lette ting da.. som f.eks. suppe :p (les. kabal, ms paint, notepad :p)

7037061[/snapback]

 

Hehe sant det! :p Kjører faktisk Open Transport Tycoon Deluxe fint på den :!:

 

EDIT: Leif kom innom... :hrm:

Endret av Intern
Lenke til kommentar

Haha, lekte meg litt med gamle riggen min i går. Kjøpt meg loddestasjon med 0,4mm spiss :D Den er virkelig en drøm i forhold til gamle loddebolten min. Loddet på vcore-modden på EPoX 8KDA3+ kortet mitt i går bare for å prøve den litt.. Hvis noen på XS fikser chipset voltmodden til meg, skal jeg gjøre den også. Prøve å få den over 3GHz. Den er ikke stabil i det hele tatt, og jeg må kjøre 2T på minnet for å komme så høyt.

 

Sempron 3000+ @ 2929,5MHz, 1,7v vcore :)

 

 

post-69744-1160564895_thumb.jpg

 

Edit: Med billig alu-kjøler. CPUen har coldbug. Kjørte den på tørris på HW-LAN, og det funka dårlig.

Endret av Økonom
Lenke til kommentar

Jeg møtte desverre veggen med 3200+, så jeg har da oppgradert til 3700+. Holder på med testing nå, kommer tilbake med resultater så fort som mulig.

 

R.I.P. 3200+ :cry:

 

EDIT: Jeg er helt overrasket over hvor langt denne CPU'en kommer på standard VCore... Har kommet til 2,90 GHz på 1,4 i VCore...

 

EDIT 2: Men der stopper det... Har 1,4 i VCore, som sagt, men kommer ikke en Hz videre derfra... Har prøvd meg opp til 1,45 i VCore (ca. 4 hakk), men det hjelper lite. Stopper når maskinen booter, og begynner å boote på nytt. Noen forslag til hva det kan være, anyone? Tviler på at det er verken kjøling (har 32C idle og 42 full load) eller PSU. Har akkurat byttet PSU til et be Quiet! 600W Straight-power, så det skulle ikke være noe problem.

 

Tror jeg lager en tråd i forumet i stedet ;)

Endret av mikie91
Lenke til kommentar

AMD Athlon 64 3700+ @ 3 GHz

 

Ja... Så langt har jeg nå kommet med volt på 1.45. Ser mye potensiale i denne prosessoren, men vet ikke helt åssen jeg skal få skvisjet det ut av den :roll: Jeg må bekjenne en synd... Jeg brukte program for å komme opp fra 2,9 til 3 Ghz :blush:

 

Jeg har uansett nådd et mål med denne prosessoren; å runde 3 GHz på luft med AMD :w00t:

 

EDIT: Har nå klart litt til, men måtte opp i VCore på 1,5: 3,1 GHz

Endret av mikie91
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hoho, må slenge ut min overclock...

Har ikke snøring på hva jeg skal gjøre for å få maskinen til å b00te når jeg kjører høyere hastigheter og sånt, rota meg fram til 2,66 GHz :p men her er den, har også microATX HK i den PC'n så er vel ikke så store mulighetene for overclock tenker jeg, prøvde med 2,7 og 2,9 GHz men winDowns logoen hang seg bare opp... xD (jeg trenger kurs i overclocking og noe anna en boxed cooler :p)

Celron D 2,53 @ 2,66 MHz

Lenke til kommentar
aGal Postet i dag, 17:11

  Hoho, må slenge ut min overclock...

Har ikke snøring på hva jeg skal gjøre for å få maskinen til å b00te når jeg kjører høyere hastigheter og sånt, rota meg fram til 2,66 GHz  men her er den, har også microATX HK i den PC'n så er vel ikke så store mulighetene for overclock tenker jeg, prøvde med 2,7 og 2,9 GHz men winDowns logoen hang seg bare opp... xD (jeg trenger kurs i overclocking og noe anna en boxed cooler )

Celron D 2,53 @ 2,66 MHz

Sikkert en del begrensninger i ditt hk, men Boxed kjøleren bør ikke være noe problem med det første. Får min 2,66Ghz Celeron over 4 Ghz med Boxed her :)

post-56388-1162488631_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Sikkert en del begrensninger i ditt hk, men Boxed kjøleren bør ikke være noe problem med det første. Får min 2,66Ghz Celeron over 4 Ghz med Boxed her  :)

7205460[/snapback]

 

Begrensninger liker jeg ikke :p

men nice med 4 GHz og boxed :)

Hadde planer om 3,3 GHz men kom jo langt fra så langt :p

Lenke til kommentar
Sikkert en del begrensninger i ditt hk, men Boxed kjøleren bør ikke være noe problem med det første. Får min 2,66Ghz Celeron over 4 Ghz med Boxed her  :)

7205460[/snapback]

 

Begrensninger liker jeg ikke :p

men nice med 4 GHz og boxed :)

Hadde planer om 3,3 GHz men kom jo langt fra så langt :p

7205837[/snapback]

 

kanskje litt dumt spørsmål men spør likavel. har du låst agp/pci portane dine?

Lenke til kommentar

kanskje litt dumt spørsmål men spør likavel. har du låst agp/pci portane dine?

 

 

Svar:

Det har jeg ikke :p jeg har sett folk har skrevet om sån, men jeg er jo ikke sikker på åssen man gjør slikt så, jeg er også så lat at jeg ikke gad lese meg til det, men det gidder jeg nok kanskje nå :) xD

 

Har dette hovedkortet, denne RAM'n, denna GFX'n(bare ute vifte)

 

EDIT: fixe noe

Endret av aGal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...