Gå til innhold

Overklokkingsdatabase alle cpu (post dine res.)


Anbefalte innlegg

Morn folkens da er ln2 rørene til meg og nassuz er ferdig lodda.

Så nå skal det fryses til helvette.

Dette har vi i honda: P4 650 3.4Ghz @5049mhz + Core 2 Duo 6300 1.86@3879 Ghz (mine).....og nassuz sin :dribble:

 

Bilder av kjølerene kommer etter på ! :cool:

 

Morro :w00t:

Endret av tooler1990
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi er karnsje ferdige i juleferien :!: ,jeg skal full modde 3 hk 2x asus p5b e plus og kortet til bror Abit ab9 pro

 

vcore,vmch,vdroop og vdimm på alle,og så har jeg en litt usikker vfsb til asusen jeg karnsje skal teste,venter bare på et par vr fra elfa. Hadde ikke allt her hjemme.

Lenke til kommentar

Vcore er på 1.31V. Temp ligger på 40 idle.

HK og minnebrikker aner jeg ikke, da dette er en publikums data som står på jobben ^^.

 

Maskinen kjører Linux (Kubuntu tror jeg), så CPUz og diverse andre programmer virker ikke.

 

Vet du om det går ann å se hva slags specc's man har i datan i Linux (Kubuntu)? Evt. programmer som leser det av?

 

EDIT: I cat /proc/cpuinfo står det kun info om CPU, men ikkeno annet...

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Følg. står i cat /proc/cpuinfo:

 

processor : 0

vendor_id : GenuineIntel

cpu family : 15

model : 4

model name : Intel® Celeron® CPU 2.80GHz

stepping : 1

cpu MHz : 3469.511

cache size : 256 KB

fdiv_bug : no

hlt_bug : no

f00f_bug : no

coma_bug : no

fpu : yes

fpu_exception : yes

cpuid level : 5

wp : yes

flags : fpu vme de pse tsc msr pae mce cx8 apic sep mtrr pge mca cmovpat pse36 clflush dts acpi mmx fxsr sse sse2 ss ht tm pbe pni monitor ds_cpl cid xtpr

bogomips : 6881.28

Endret av Intern
Lenke til kommentar
Vcore er på 1.31V. Temp ligger på 40 idle.

HK og minnebrikker aner jeg ikke, da dette er en publikums data som står på jobben ^^.

 

Maskinen kjører Linux (Kubuntu tror jeg), så CPUz og diverse andre programmer virker ikke.

 

Vet du om det går ann å se hva slags specc's man har i datan i Linux (Kubuntu)? Evt. programmer som leser det av?

7924574[/snapback]

Kan være hovedkortet som stopper, men tviler egentlig på det. Men kjører du noe divider eller noe slikt på minne brikkene, kan jo være de som kjøres for høyt.

 

Men 1,31v er jo ikke allverden heller da. Angående cpuz til linux, så var dette det eneste jeg fant link

Lenke til kommentar
Kan være hovedkortet som stopper, men tviler egentlig på det. Men kjører du noe divider eller noe slikt på minne brikkene, kan jo være de som kjøres for høyt.

 

Men 1,31v er jo ikke allverden heller da. Angående cpuz til linux, så var dette det eneste jeg fant link

7924676[/snapback]

Takker!

Minnet kjører 1:1 med CPU

 

Her er litt om minnet, fra cat /proc/meminfo:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

MemTotal: 1002648 kB

MemFree: 308712 kB

Buffers: 204800 kB

Cached: 279736 kB

SwapCached: 0 kB

Active: 264316 kB

Inactive: 328108 kB

HighTotal: 98240 kB

HighFree: 140 kB

LowTotal: 904408 kB

LowFree: 308572 kB

SwapTotal: 0 kB

SwapFree: 0 kB

Dirty: 120 kB

Writeback: 0 kB

Mapped: 186476 kB

Slab: 90120 kB

CommitLimit: 501324 kB

Committed_AS: 250388 kB

PageTables: 1284 kB

VmallocTotal: 114680 kB

VmallocUsed: 40388 kB

VmallocChunk: 73600 kB

 

EDIT: Jeg vil tippe dette er sokkel 939. BTW, det er det en barebone det er snakk om.

Endret av Intern
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hehe, lekte litt med min cpu, og vel, er ikke ferdig enda ^^

 

AMD Athlon 64 X2 3800+ 2.0GHz: 2550.5 MHz - SifO - http://valid.x86-secret.com/show_oc?id=171681

 

Nå kommer jeg ikke lenger, eller, kan sikkert kansje presse den opp et par MHz til, men det orker jeg bare ikke.

 

Burde jeg egentlig ha klart å klokke den høyere ?

Kommer kansje høyere om jeg stiller volt opp enda mer ?

 

har stock kjøler på enda, så egentlig overraska over at den ikke har oversteget 50 grader.

post-64329-1172347409_thumb.jpg

Endret av [SifO]
Lenke til kommentar

http://valid.x86-secret.com/show_oc?id=171240

 

Så langt kom jeg før jeg møtte veggen. Var superpi stabilt, men økte jeg til 526 FSB, så var det ikke håp om å få opp POST meldig engang. Ganske kjipt. Det er potensiale, som jeg ikke får gjort noe med.

 

Dette var med ett P5B-E PLUS, uten mods. Med standard passiv kjøler på chipset, og en scythe ninja på CPU. 97% klokk med lufkjøling er sinnsykt.

Lenke til kommentar
Hehe, lekte litt med min cpu, og vel, er ikke ferdig enda ^^

 

AMD Athlon 64 X2 3800+ 2.0GHz: 2550.5 MHz - SifO - http://valid.x86-secret.com/show_oc?id=171681

 

Nå kommer jeg ikke lenger, eller, kan sikkert kansje presse den opp et par MHz til, men det orker jeg bare ikke.

 

Burde jeg egentlig ha klart å klokke den høyere ?

Kommer kansje høyere om jeg stiller volt opp enda mer ?

 

har stock kjøler på enda, så egentlig overraska over at den ikke har oversteget 50 grader.

8013530[/snapback]

 

Du vil mest sannsynlig få høyere klokk ved øking av vcore. Du kan fint sette den opp til 1,5v uten at det er det minste farlig. Bare sjekk temperaturene under load først.

Lenke til kommentar
Eg har gitt D 930en min 1,8V :whistle:  Med vannkjøling... Ja eg er klar over at eg er ikkje noko klok. CPUen lever i sin beste vel stand :thumbup:  så 1,5V er ikkje farlig i det heile tatt, dersom temperaturen ikkje blir så høge....

8020738[/snapback]

 

Blir noe annet med vannkjøling. :) Siden han har en stock luftkjøler er ca 1,5v en plass en fin 24/7 volt. Det er heller ikke noe fare å øke det til 1,6v ved testing av maksklokken, men det er ikke noe jeg ville kjørt på med luftkjøling til 24/7 bruk.

Lenke til kommentar

økte vcore, og fikk den stabilt på 2600MHz, men tror jeg kan presse ut endel mer, ettersom at tempen enda ikke går over 50 grader (har på følelsen av at noe egentlig ikke er heilt som det skal) :p

 

så skal bruke resten av dagen på å teste ut litt. (er jo tross alt innesnødd (nesten)) ^^

 

Nå stopper jeg, kom ikke lenger enn 2600MHz, men er ganske fornøyd med det. :)

 

AMD Athlon 64 X2 3800+ 2.0GHz: 2600.0 MHz - SifO - http://valid.x86-secret.com/show_oc?id=171986

Endret av [SifO]
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...