Gå til innhold

Overklokkingsdatabase alle cpu (post dine res.)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Oj, 7-9 grader...med fase!? :O

7290119[/snapback]

 

Waterchiller bygget av Mr. Overklokk. Kjøler både CPU og GPU-er... Her er arbeidsloggen for de som er interessert: https://www.diskusjon.no/index.php?act=ST&f=132&t=623551&st=0

7291759[/snapback]

 

Jeg vet...men 7-9 grader med fase er vel litt høy temp.!

7292104[/snapback]

 

eeem, han brukte 1,7 V på CPU, så då er ikkje det rart...

Lenke til kommentar

Temperaturen på vannet endrer seg selvfølgelig gitt hvilken belastning jeg har på systemet. Har CPU og 2 stk 7900 GTX koblet til og alt er godt overklokket som standard (fx-62 @ 3.424 og GPU @ 750 / 1800). Maskinen går minimum 5 timer per dag.

 

En ting er den temperaturen waterchilleren leverer på vannet til CPU blokk og en annen ting er hvilken temperatur CPU-en så holder. Normalt ligger CPU temperatur rundt - 2-2 C, mens den under bf2 spilling kan være helt oppe i 15 C avhengig av. Volten på CPU påvirker selvfølgelig hvor fort temperaturen går opp og hvor høyt den går...

 

Under vanlige 3dMark kjøringer er det sjelden at CPU temperaturen er over 10 C og vanntemperaturen ligger da på rundt - 4-7 C. Skjermkortene holder da 2-4 C. Under bf2 spilling har jeg en gang sett GPU temperatur over 8 C...

 

Systemet er ikke på noen måte sammenlignbart med en fasekjøler ettersom jeg etterspurte en løsning som kunne kjøle min. 2 CPU-er og 2 GPU-er, ikke bare CPU-en. Systemet var opprinnelig tiltenkt AMDs 4 * 4 og 2 GPU-er og skulle kunne holde en temperatur på 5-10 C.

Endret av Rob Halford
Lenke til kommentar

@Rob Halford elegant kjøleløsning det der,har ikke sett det samme noe sted. Var det din ide? Uansett dyrt og lekkert :D Jeg kjører oldschool god gammaldags custom vannkjøling,funker det og,selv om cputempen min er bittelitt høyere enn din :!:

 

En liten oppdatering på den 1 dag gamle E6300 min,hinna gikk fort :innocent: ,er litt problems med høyere FSB på Abit AB9 Pro kortet,over 465 begynner det å bli ustabilt,noen som har erfaring? Bios .15 jeg bruker nå. Er ganske sikker på at det er HK som skurrer. Ny bios eller vmod?

 

th_cpu-3241.jpg

Lenke til kommentar

@Rob Halford elegant kjøleløsning det der,har ikke sett det samme noe sted. Var det din ide? Uansett dyrt og lekkert :D Jeg kjører oldschool god gammaldags custom vannkjøling,funker det og,selv om cputempen min er bittelitt høyere enn din :!: quote]

 

Var Espen på Digital Impuls som nevnte dette først og som skulle sjekke om det var mulig å få til en ordentlig kjøleløsning på både CPU og GPU-er som ikke holdt 50 C på sommeren... Etter litt diskusjoner internt med Stoolman og med Overklokk fant de 2 sistenevnte frem til løsningen.

 

Er superfornøyd og eneste forskjell nå i forhold til hva jeg ønsket opprinnelig er at det nå ble en Kentsfield i stedenfor AMDs 4 * 4. Denne installeres sammen med Evga 680i og 2 stk. 8800 GTX i neste uke. Har ståpels på ryggen allerede... :!:

Lenke til kommentar

Er superfornøyd og eneste forskjell nå i forhold til hva jeg ønsket opprinnelig er at det nå ble en Kentsfield i stedenfor AMDs 4 * 4. Denne installeres sammen med Evga 680i og 2 stk. 8800 GTX i neste uke. Har ståpels på ryggen allerede... :!:

7294350[/snapback]

 

Kentsfield,gotta love x4 :D

 

Er vel på tide det,min bittelille 1500kroners gruser jo Amd`s stolthet i omtrent allt.

Har noen planer selv anngående kjøling,har kontaktet @overklokk.

Karnsje det blir noe på meg......kjøling altså :!:

Lenke til kommentar
er den klokken og volten stabil?

7294371[/snapback]

 

Vet ikke ennå,har noen 3dmarker og sånt jeg akkorat har kjørt,mitt første intelsystem på mange år. Og jeg min dust måtte kjøpe et "ukjent" HK for klokking,tror HK har stoppa opp på FSB nå,vanskelig å komme høyere.

Men hallo,jeg har hatt det siden i går :!: Skal prøve noen dager til,blir vel karnsje et Asuskort hvis jeg ikke får høyere fsb........C2D er gøy :D

 

EDIT:vcore er 1,5 i bios cpuz viser 1,2 uansett på Abit AB9 Pro

 

th_3dmark066876E630032Ghz.jpg

Endret av Nassuz
Lenke til kommentar

Vel vel, da har jeg klokket maskinen min litt.

 

Amd X2 64 3800+ AM2, fikk den ikke lengre enn 2280 mhz, uansett hva jeg prøvde, nekter den plent å starte på 2,3Ghz eller over.

 

Men er relativt fornøyd der, sammen med rammen som ble klokket litt ned fra stock pga teite muligheter i bios, og kjører nå på 4-4-4-12, som jeg synest er greit for å være billigminne frra twinmos.

 

Men ble meget fornøyd med volten på cpu, stillte den ned fra 1,33 til 1,20, noe som hjelper godt på temperaturene i shuttlen.

 

Men noen som har noen aning om hvorfor cpu'en "møter veggen" på 2,3 ghz? har prøvd lavere ramfrekvenser og mer spenning på cpu, men den nekter plent. litt rart synest jeg.

Lenke til kommentar

Er ikke sikker på oppsettet i din BIOS, men jeg regner med at det finnes en innstilling for multiplier på LDT eller lignende? Jeg slet først med å få min 3800+ over 2,3, og det var grunnet både denne innstillingen og at PCI-e bussen ikke var låst... Kanskje disse har noe med saken og gjøre? en hvilken som helst 3800+ bør kommer til 2,5 i alle fall.... Min mening, I might add! :roll:

Lenke til kommentar
Er ikke sikker på oppsettet i din BIOS, men jeg regner med at det finnes en innstilling for multiplier på LDT eller lignende? Jeg slet først med å få min 3800+ over 2,3, og det var grunnet både denne innstillingen og at PCI-e bussen ikke var låst... Kanskje disse har noe med saken og gjøre? en hvilken som helst 3800+ bør kommer til 2,5 i alle fall.... Min mening, I might add!  :roll:

7311653[/snapback]

 

har noe av det samme problemet selv pc'n booter aldri på 2,3ghz når jeg klokker fra bios. Klokka en 3200+ og en X2 4200+ som jeg har nå, likevel booter det ikke over 2,3ghz. Derfor klokker jeg i windows, der klarte jeg 2,7ghz på 3200+ og 3,1ghz på X2 4200+. Merkelig hvorfor det er slik, lurer på hva det er som gjør det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...