Gå til innhold

Overklokkingsdatabase alle cpu (post dine res.)


Anbefalte innlegg

kanskje litt dumt spørsmål men spør likavel. har du låst agp/pci portane dine?

 

 

Svar:

Det har jeg ikke :p jeg har sett folk har skrevet om sån, men jeg er jo ikke sikker på åssen man gjør slikt så, jeg er også så lat at jeg ikke gad lese meg til det, men det gidder jeg nok kanskje nå :) xD

7205946[/snapback]

Ja det har jeg, låst til 33,33. Men det er ikke alle hk som har denne muligheten, og mange nye gjør det automatisk. Er rimelig sikker på at din cpu klarer mye mer, er ganske klokkevillige disse Celeron greiene.

 

Men ta det fortrinnsvis i en annen tråd du. Som du ser av resultatene til mange av innleggene her, er nok interessen for helt grunnleggende klokking større andre steder enn akkurat i denne tråden ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et screenshot av optyn min,ikke verdens beste stepping,men dette er min 24/7 clock.

Har hatt den på 3,24Mhz,men da må volten opp over 1,575vcore.

Kjøpte denne og et DFI Infinity RS482 mATX kort nå når prisen har rast på opteron.

Klokker til 2900Mhz på stock vcore,men da må volten opp etter det.

 

CPUZ

Endret av Nassuz
Lenke til kommentar
Brian n: mye volt hadde du på den 3200+?

7261095[/snapback]

tror det var på 1,55v eller noe rundt det.

7265984[/snapback]

 

 

Venter på nytt hk, skal kansje volt modde det gamle og få volten opp. får 2,6 på 1,45v og skal prøve på 2,75-2,85ghz får se hva jeg tør. Går ikke lengere enn 1,6v på cpuen med luft.(etter ambefaling av en oc side jeg fant)

Endret av Tdnoz
Lenke til kommentar
Wow Brian, 3,1!! Rått spør du meg!! Hmmm.....må se hvor langt min 3800+ klarer og holde følge....  :(

 

EDIT: Den nekter å gå høyere enn 2,85: http://valid.x86-secret.com/show_oc?id=138102

 

Jaja...den i er i alle fall stabil på den hastigheten.... 43% oc ifølge Everest, og det er jo fint det!  :dribble:

7281093[/snapback]

 

bra klokk guttan :) ,

 

Alihendra: prøvd å sette rammen på 333 og klokke? ser ut til at rammen kansje stopper deg eller volt på cpu. men så veit jeg ikke noe om volt på x2 og hva slags ram du kjører

Lenke til kommentar
Wow Brian, 3,1!! Rått spør du meg!! Hmmm.....må se hvor langt min 3800+ klarer og holde følge....  :(

 

EDIT: Den nekter å gå høyere enn 2,85: http://valid.x86-secret.com/show_oc?id=138102

 

Jaja...den i er i alle fall stabil på den hastigheten.... 43% oc ifølge Everest, og det er jo fint det!  :dribble:

7281093[/snapback]

 

heheh, fikk den enda litt lengre før den frøys da, var NESTEN 3,2 før den frøys. Men er veldig fornøyd med den klokken. :) Forresten, er det noen som vet hva 3,1ghz på min cpu tilsvarer? det er vel en 5400+ ved 2,8 tror jeg, men hva blir det ved 3,1ghz?

Lenke til kommentar

Nå har jeg prøvd å stenge minnet til en enda lavere multiplier, men det hjalp ikke noe. Kunne ikke trekke en eneste mhz ekstra. Har prøvd meg help opp til 1,67vcore, men der går grensen for hva jeg tør prøve. Maskinen begynner boot ved 2,9GHz, men cpu blir for varm... hmmmm..... Kanskje jeg skal se etter vannkjøling i dag? :roll:

Lenke til kommentar
Har prøvd meg help opp til 1,67vcore, men der går grensen for hva jeg tør prøve. Maskinen begynner boot ved 2,9GHz, men cpu blir for varm...   hmmmm..... Kanskje jeg skal se etter vannkjøling i dag?   :roll:

7287866[/snapback]

 

Hadde vcore på 1.7v når jeg nådde 3,489, men så har jeg også en litt annen temperatur på cpu blokken pga. waterchilleren fra Overklokk. CPU temperaturen lå på ca. 7-9 C under kjøring og jeg kunne muligens klart noe mer, men turde ikke gå lenger på volten...

 

Tror ellers ikke jeg ville satt den så mye høyere enn det du allerede har... Er heller ikke sikkert at vannkjøling vil gi så mye mer enn en god vifte, men det kan sikkert noen andre svare bedre på...

Endret av Rob Halford
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...