Gå til innhold

Hvorfor vil ikke andre partier samarbeide med FRP?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ikke meningen å starte en ny diskusjon eller noe her...jeg er bare nysgjerrig på en ting:

 

Til dere som sympatiserer med FRP: Hvorfor tror dere at alle de andre partiene nekter å gå inn i et regjeringssamarbeid med FRP?

To ting;

#1 De fører en ganske forskjellig politikk.

#2 Gamle fordommer / Carl I is the daangerøøs!

 

Nr2 veier tyngst.

Lenke til kommentar
Ikke meningen å starte en ny diskusjon eller noe her...jeg er bare nysgjerrig på en ting:

 

Til dere som sympatiserer med FRP: Hvorfor tror dere at alle de andre partiene nekter å gå inn i et regjeringssamarbeid med FRP?

To ting;

#1 De fører en ganske forskjellig politikk.

#2 Gamle fordommer / Carl I is the daangerøøs!

 

Nr2 veier tyngst.

Takk for svar.

 

Nr2 ventet jeg. Men mener du virkelig at det er hovedgrunnen?

 

Og, som oppfølgingsspørsmål til nr1: Hvorfor tror du FRP sin politikk er så forskjellig fra de andres?

 

(Som nevnt vil jeg ikke starte en diskusjon, jeg prøver bare å forstå) :)

Lenke til kommentar

FrP er mer liberale på en del punkter. Det er bare å lese partiprogrammene. De fleste av de andre partiene er litt mer samlet i en klynge på liberal/totalitær-aksen. Nytt = skummelt, har vi jo lært i hverdagen også. Dessuten tør FrP å være mer politisk ukorrekte, og de andre partiene vil neppe sitte i regjering med dem, i frykt for at andre skal tro de anerkjenner deres metoder.

Lenke til kommentar

#1 De fører en ganske forskjellig politikk.

#2 Gamle fordommer / Carl I is the daangerøøs!

 

Nr2 veier tyngst.

1. Tror at frp sin utenrikspolitikk er for kontroversiell til at en liten oljenasjon som Norge kan få noen støtte i Fn, WHO, +, + og oppfylle den diplomatiske integritet verden forøvrig vil kreve. En frp regjering har ikke en skikkelig utenrikspolitikk slik jeg ser det. Kanskje deres synspungter er god nok for tv2 men å svare til verdens øvrige tv kanaler ville satt Norge i ett veldig dårlig lys. For er det noe frp vil ha er det en utenriksminister, samt Carl I. som stortingspresident. Vil si at begge er uheldig.

 

2. Carl I. er like farlig som ett overkjørt piggsvin på en overtrafikkert vei men det har ingenting med befolkningens fordommer å gjøre. Vi trenger å få potetene vekk fra vår synsvinkel men det er inget parti med en respektabel valgdagsmåling som støtter en slik fremtid.

 

Jeg stemmer De Grønne fordi de vil legalisere hemp/cannabis!

Lenke til kommentar

Alle partiene samarbeider med FRP, på forskjellige områder. SV/AP på en del skole og barnehageområder, regjeringen når det kommer til kontantstøtte osv.

 

Men man ønsker ikke noe mer formelt samarbeid, som du spør om. Sentrum vil helst ikke binde seg opp mot kun en side, de vil sjonglere litt mellom sidene fra sak til sak. Eneste reelle partner i fremtiden må isåfall bli Høyre, men det skjer nok ikke med det samme.

Endret av Dotten
Lenke til kommentar
Alle partiene samarbeider med FRP, på forskjellige områder. SV/AP på en del skole og barnehageområder, regjeringen når det kommer til kontantstøtte osv.

 

Men man ønsker ikke noe mer formelt samarbeid, som du spør om. Sentrum vil helst ikke binde seg opp mot kun en side, de vil sjonglere litt mellom sidene fra sak til sak. Eneste reelle partner i fremtiden må isåfall bli Høyre, men det skjer nok ikke med det samme.

Hvorfor er Høyre eneste reelle partner?

 

Sentrumspartiene har vel låst seg til en side allerede? (Selvom dette fort kan svinge om noen år)

 

Og, hvorfor tror du ikke Høyre vil samarbeide med FRP i nærmeste fremtid?

 

:)

 

edit: takk geir for flytting av poster! ;)

Endret av krister461
Lenke til kommentar

Hvorfor er Høyre eneste reelle partner?

 

Sentrumspartiene har vel låst seg til en side allerede? (Selvom dette fort kan svinge om noen år)

 

Og, hvorfor tror du ikke Høyre vil samarbeide med FRP i nærmeste fremtid?

 

:)

 

edit: takk geir for flytting av poster! ;)

Enkelt og greit atmosfæren som råder mellom de to ledelsene.

 

Men Høyre har nok en plan B.

 

KRF og Venstre kan jeg ikke tenke meg vil samarbeide i regjering, da må det isåfall press fra Høyre til.

Lenke til kommentar
Så, om jeg har forstått dette rett, så mener du at Høyre ikke vil samarbeide grunnet atmosfæren mellom Høyre og FRP?

 

Og sentrumspartiene vil ikke samarbeide fordi da låser de seg til en side?

 

:)

Ja.

 

Det som er fordelen med dagens regjering er at den kan samarbeide til hver side. Selv om jeg regner meg som en ikke-sosialistisk velger, så syntes jeg det er greit at man har muligheten til å ta det beste fra de to sidene. Det syntes nok V og KRF også.

 

Men jeg vil ikke utelukke at FRP og Høyre kan danne en mindretallsregjering, men oddsen er ikke særlig høy for akkurat det. Men Høyre slier fælt og må foreta seg noe.

Lenke til kommentar

Det som forundrer meg mest med FrP-samarbeid blant stortingspartiene, er AP's redsel for akkurat FrP. De stemmer mot forslag som FrP fremmer, selv om de selv er prinsipielt enig, og så fremmer de nøyaktig det samme forslaget selv et par år etterpå. På den måten støtter man ikke opp om FrP, samt at det er én ting til å tilføye på skrytelista over "Hva vi har fått gjennomslag for". Takk og lov for at ikke FrP tar igjen med samme mynt, at de holder seg for gode til å gå på parti, men heller ser på politikken.

Lenke til kommentar

Gjennom en årrekke har mediene og de andre partiene bygd opp en myte om FrP som et vinglete og useriøst parti med brungrumsete holdninger.

 

Derfor er det verdt å merke seg at det som man for ti år siden brukte som begrunnelse for å kalle FrP brungrumsete, er idag i mange tilfelle akseptert politikk.

Lenke til kommentar
Gjennom en årrekke har mediene og de andre partiene bygd opp en myte om FrP som et vinglete og useriøst parti med brungrumsete holdninger.

 

Derfor er det verdt å merke seg at det som man for ti år siden brukte som begrunnelse for å kalle FrP brungrumsete, er idag i mange tilfelle akseptert politikk.

FRP vingler, men ikke mer enn de andre partiene.

 

Det som kan merkes med FRP er at de på endel områder står mutters alene, er bare til å ta en titt på Infotråden. Dette medfører at de får en mer samlet "opposisjon" mot seg selv og blir angrepet oftere enn de andre. Og ikke bare er de yterligere til "høyre" for høyre, men noen saker er det plutselig enig med SV/AP på, men mot borgerlig. De er høyst fleksible i så måte.

 

Så deres standpunkt gjør dem til skyteskive fra alle hold. Og blir man beskyldt fra begge kanter og samtidig tar FRP en kamp med hvem det nå skal være og samarbeider med hvem det nå skal være over hele linjen, så gir det et ekstra inntrykk av å være vinglete, for de "krangler" med alle.

 

 

Det er synd at de blir stemplet slik egentlig. Politikken hadde vært kjedelig og fattig uten FRP.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...