Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

bilder og info om din sykkel..


ssswopp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er bra :thumbup:

 

Kan jeg få spørre hvordan du fikk til dette? :ph34r:

det kan du, hehe..alså, eg og ein kompis kjørte bortover ein strekning etter skulen..me kjørte over ein fartshump i 40-50km/t i 30-sona...like etter fartshumpen er det eit slags kryss..rett fram i ein bøyd sving, liten stikkgate til høgre, og veg 90 grader til venstre..når han eg køyrte med kom midt i krysset(han har ikkje blinklys) bremsa han plutselig ned, med meg 1-2 meter bak han..så svinga han, men før han rakk å svinge køyrte eg i han bakfra(hysj, ikkje tenk koffert folkens :p )..eg sto jo på bremsane da eg såg han bremsa, men for seint..rattet vridde seg mot venstre og eg og sykkelen datt ned på høgre side. That's it, la deg til på msn btw, butthead :p

Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

DSCI0108.jpg

DSCI0105.jpg

DSCI0103.jpg

DSCI0102.jpg

 

Jaja, slitt bakdekk, møkkete motor.. Orginal potte uten plomberinger. Det av trim jeg vet er på er at det er en airsal(dyreste) sylinder på, speedoet går til 120, ekte fart er 110 hvis jeg er heldig. 80 i skikkelig oppoverbakke med en bakpå, fra purken :p

Ny forgasser er det også, men den er for møkkete til å se hva som står på den, forrige eier ftw :( Har ikke orka å vaske den enda.

 

Tatt vekk de hvite klistremerkene, skal ha nye deksler, cross look-a-like(og yasuni cross eller: Metrakit Pro Race - Competition Thrower, også trimme litt mer, mer bunndrag. Nå er den dreva til toppfart, ikke stunting.

Også moderat heving, ikke skamheving, det er bare stygt.

Blir mye arbeid ja :D

Den skal bli strøken, ikke at den er så gale IRL, da.

Endret av Bundy
Lenke til kommentar
Jeg vet ikke om dere som trimmer mopedene deres vet det, men en politibil/politisykkel kjører LITT fortere enn 110 i utrykkning da. Så å ta igjen dere er ikke noe problem for dem.

 

Vi er fullt klar over det :p Det er bare det at vi ikke gidder å sose rundt i 45 på strekka og 30-40 oppover...

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke om dere som trimmer mopedene deres vet det, men en politibil/politisykkel kjører LITT fortere enn 110 i utrykkning da. Så å ta igjen dere er ikke noe problem for dem.

men de kan ikke kjøre fort i hverken utmark eller på plasser med tynne veier ;) så om du kjører crosser er d godt mui å komme seg unda, men selv mener jeg d bare er dumt å risikere så mye.

Lenke til kommentar
speedoet går til 120, ekte fart er 110 hvis jeg er heldig. 80 i skikkelig oppoverbakke med en bakpå, fra purken :p

 

Jeg vil gjærne sitte på og måle med GPS at du holder 80 i en skikkelig oppovergakke med 2 på sykkelen!

Er også villig til og betale. For hvis det er mulig på mopeden din går jeg og legger meg.

 

En kamerat av meg som har en Kawasaki kmx 125 uplombert, cirka 20+ HK. Den holder 90 med 2 på oppover en bakke med 7% stigning. Hvis din usle småtrimma moped holder 80 oppover, skyter jeg meg selv..

Lenke til kommentar

Kompis som lurer.

 

Blir MALOSSI 47mm MHR M/TOPPLOKK LUFTKJØLT og et gianelli effektanlegg litt for overkill til en ellers helt orginal

Peugeot Speedfight 2?

 

Og lurer på hvordan akselerasjonen blir med dette (lette variatorkuler). Mulig å dra på bakhjulet med dette?

 

EDIT: Kanskje litt feil tråd å spørre i. Men jaja! Gjort er gjort. :roll:

Endret av Thewiz
Lenke til kommentar
speedoet går til 120, ekte fart er 110 hvis jeg er heldig. 80 i skikkelig oppoverbakke med en bakpå, fra purken :p

 

Jeg vil gjærne sitte på og måle med GPS at du holder 80 i en skikkelig oppovergakke med 2 på sykkelen!

Er også villig til og betale. For hvis det er mulig på mopeden din går jeg og legger meg.

 

En kamerat av meg som har en Kawasaki kmx 125 uplombert, cirka 20+ HK. Den holder 90 med 2 på oppover en bakke med 7% stigning. Hvis din usle småtrimma moped holder 80 oppover, skyter jeg meg selv..

Vel, speedoet viser 10 for mye, og han som satt på er 160 høy og tynn, så er ikke noe 70+ kilo på sykkelen. Bare toppfarta som er målt med gps, oppoverbakken jeg kjørte i var oppover, så retter den seg litt ut også oppover igjen, enkelt å f.eks kjøre sparkesykkel laangt ned uten å gi fart.

Lenke til kommentar
Kompis som lurer.

 

Blir MALOSSI 47mm MHR M/TOPPLOKK LUFTKJØLT og et gianelli effektanlegg litt for overkill til en ellers helt orginal

Peugeot Speedfight 2?

 

Og lurer på hvordan akselerasjonen blir med dette (lette variatorkuler). Mulig å dra på bakhjulet med dette?

 

EDIT: Kanskje litt feil tråd å spørre i. Men jaja! Gjort er gjort. :roll:

vil tro han kan dra ganske lett på hjulet med dere ja..Og hvorfor skulle det bli overkill om han passer på å gi den riktig med luft/bensin osv.? :)

Lenke til kommentar
Vel, speedoet viser 10 for mye, og han som satt på er 160 høy og tynn, så er ikke noe 70+ kilo på sykkelen. Bare toppfarta som er målt med gps, oppoverbakken jeg kjørte i var oppover, så retter den seg litt ut også oppover igjen, enkelt å f.eks kjøre sparkesykkel laangt ned uten å gi fart.

For og si det sånn da, jeg satt på med han kameraten min sin Kawa opp den bakken, jeg veier 55 kilo presis og han veier rundt 70 kan jeg tenke meg. Så kan vi vell regne ca 10 km feilvisning på speedoen hans også. Da er vi i 80 km/t

 

Men etter som du sier "oppoverbakken jeg kjørte i var oppover, så retter den seg litt ut også oppover igjen, enkelt å f.eks kjøre sparkesykkel laangt ned uten å gi fart." Så betyrdet jo at det bare var slakk stigning oppover?

 

Når du sier skikkelig oppoverbakke så regna jeg med du mente SKIKKELIG oppoverbakke :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...