Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Lovlig for 14-15åring med bensinssparkesykkel?


lokeland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg? 17-18? Hvorfor trodde herren (håper du ikke er jente? :) Da er det plutselig jeg som har driti på draget! :p ) skjønte såpass på min ekstremistiske umodenhet..

Er veldig glad i smiley og jeg gidder ikke skrive så utrolig saklig etter 1 time på MSN med han du gjør en webjobb for.. Det er psykisk utmattende og måtte skrive som en anstendig mann! :whistle:

 

Blir Thunderball istednefor da.. Jaja.. F**k Norges lovet! :thumbdown:

Endret av Glisevask
Lenke til kommentar
Jeg? 17-18? Hvorfor trodde herren (håper du ikke er jente? :) Da er det plutselig jeg som har driti på draget! :p ) skjønte såpass på min ekstremistiske umodenhet..

Er veldig glad i smiley og jeg gidder ikke skrive så utrolig saklig etter 1 time på MSN med han du gjør en webjobb for.. Det er psykisk utmattende og måtte skrive som en anstendig mann! :whistle:

 

Blir Thunderball istednefor da.. Jaja.. F**k Norges lovet! :thumbdown:

eg e gutt, ikkje jente.

Lenke til kommentar
Elektrisk er det samme som en leke bil.. det med bensin motor er at de går raskere og har mer efekt.. kan komme opp i en fart fra 45-70km/t (kommer an på CCM på motoren og HK) Mens en elektrisk har omtrent ikke skyving

Hvis det var meg du refererte til så vil jeg bare si at det ikke var poenget mitt. En elektrisk har en motor den også, selv om den ikke går så fort.

Lenke til kommentar

Goped og motoriserte sparkesykler er ikke godkjent for bruk på offentlig vei. Dette gjelder både de som er bensindrevne og elektriske. I og med at disse er motoriserte, regnes de som motorvogn, og må typegodkjennes og registreres før de er lovelige på offentlig vei. Lykke til med det! :!:

Lenke til kommentar
Goped og motoriserte sparkesykler er ikke godkjent for bruk på offentlig vei. Dette gjelder både de som er bensindrevne og elektriske. I og med at disse er motoriserte, regnes de som motorvogn, og må typegodkjennes og registreres før de er lovelige på offentlig vei. Lykke til med det! :!:

Vel, må vel si meg enig der ;)

 

Ikke GODKJENT.. Det fant jeg ut for 1 år sia da jeg fikk bot på ca. 3 lapper... :cry:

Lenke til kommentar
  • 5 år senere...

Har sikla på sparkesykkel med sete og bensinmotor.

Hvor får man kjøpt det? Og er det lovlig som 14-15åring å kjøre den på vei? Er det lovlig med elektrisk isåfall? Er litt usikker, men har litt lyst å sleppe å tråkke på sykkelen.. :p

 

det er dessvere ikke lovlig med goped, men hvis du får den EU godkjent med lys og nesten samme krav som mopeder. og har et bevis så kan du bruke den på fortauet, forsiktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...