Gå til innhold

Blir ikke kvitt dokument i printer kø


Anbefalte innlegg

Jeg har hatt et dokument som har låst seg i printer kø'en. for å kunne printe ut noe, må jeg fjerne den fra køen, og så går alt bra. neste gang jeg starter maskinen på nytt, er den tilbake, akuratt som før. dette har nå pågått i nesten et halvt år!!

 

kan noen foreslå en løsning på dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

angående printerkøen så skal det gå an å bestemme rekefølgen av utskriften

desverre så husker jeg ikke hvordan

 

en gang jeg ikke fikk stoppet en urskrifti så skrev jeg den ut men brukte samme ark for hver side - og for å begrense blekk forbruket så slo jeg av og på skriveren flere ganger. da ttømmes bufferene i skrivren hver gang og dokumentet forsvinner fra køen.

 

 

bruker du valgene "stans utskift mildeltidlig" og " avbryt utskrift" ?

 

 

 

et alternativ er at du har fått virus og må kjøre en virsus skann.

 

et annet alternativ er å fjeren og legge skriverdriveren på nytt

Lenke til kommentar

Jeg har skrudd printeren av og på flere ganger, også hatt den av i uker ad gangen.

jeg fjerner dokumenet som du foreslår, og alle mulig andre måter som er mulig i det vinduet

jeg har fjernet driveren, og installert den på nytt

jeg har ikke virus på maskinen

 

jeg har begynt å bli en anelse frustrert! :roll:

 

:)

 

Mistenker problemet ligger i Windows et sted (er alltid et greit sted å legge skyld )

Lenke til kommentar

For å fjerne dokumenter som absolutt ikkje vil ut av køa:

 

1. Sjekk hvor de blir mellomlagra.

(Start/Innstillinger/Skrivere og telefakser/Fil-meny/Server egenskaper.../Avansert)

 

2. Stans utskrifts tjenesten ( NET STOP SPOOLER ifra kommandolinje)

 

3. Slett filene i katalogen ifra pkt. 1 Filene skal a navn som viser til jobbnr. så man kan slette bare de som tilhører den jobben som henger, eller hele røklet om man vil...

 

4. Start utskriftstjenesten igjen (NET START SPOOLER )

Lenke til kommentar

Glimrende! Det var det jeg lurte på!!! Deilig å endelig få løsningen. Litt morsomt å kunne gå inn i mappen, finne to filer fra januar som lå der på tross av at jeg har slettet dem fra printer køen. (trengte faktisk ikke å avslutte Spooler) :yes:

 

ER det forresten noen som har noen teori om hvorfor dette skjedde?

 

N.

Lenke til kommentar

DET er et mysterium som selv ikkje den store BillG kan svare på...

 

Ooops.. Må tørke litt, det flyter over av sarkasme...

 

Eg har jobbet med denne problemstillinga siden NT40 serverne, og har enda ikkje funnet noen god forklaring.

 

Forresten, ett lite tips:

Om maskina har to disker/partisjoner, så endre path'en til f.eks D:\spooler (Du må stoppe og starte spooleren for at det skal tre ikraft)

Katalogen må lages før man endrer path'en.

Ikkje bare blir det da enklere å finne frem til de uregjerlige filene, men du opplever heller ikkje at en skriver som henger( og brukere som burde ha vært hengt) fyller opp systemdisken...

 

Har faktisk opplevd at det kan tvinge en server i kne...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...