Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

bshagen skrev (Akkurat nå):

Det er jeg enig i, han bryter regelen der som går å sette egne spillere i negativt lys. Han kastet ham ikke under bussen, men han kunne sagt noe annet. Uproft i mine øyne, særlig i dag der klimaet er at spillere er mer influensere enn atleter

EDIT: aner ikke hvorfor jeg siterte meg selv, denne skulle vært til Rocky over her

Endret av bshagen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sancho har jo hatt ett problem i BvB, City, landslaget og nå i United.

Pep sa vel i ett intervju som det var innstillingene som gjorde at de ikke ville ha ham med videre, at han ikke tålte utfordringer osv.

I BvB og på landslaget ble han vel utelatt fra kamp fordi han ikke klarte å overholde tider.

Så det er helt tydelig et mønster her.

Hvordan United har forholdt seg til Greenwood og Antony er nok nøye planlagt sammen med spiller, advokater osv. Tror ikke de uten videre har lyst å sette gode spillere ut av laget og betale de millioner for å ikke spille.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
bshagen skrev (1 minutt siden):

Likevel så er det er tankekors at vi har så mange «feil» spillere i troppen 

Selvsagt, men det gjøres det jo noe med? Uten økonomi får en ikke gjort alt på en gang

Flere spillere er borte, i tillegg er Maguire er satt som 5 valg, men nektet å dra i sommer. 

Sancho er ute i kulden og ønskes bort 

Greenwood er på utlån og har en uviss fremtid 

Antony er isolert fra resten av laget på ubestemt tid.

Av disse så er det kun Antony som er hentet under EtH, de andre er problemer han har fått kastet i fanget. Rimelig sikker på at han ikke var klar over situasjonen rundt Antony heller når han valgte å bringe ham til United

Sancho burde vært enkelt å avslørt, og dermed styrt unna. Men de fikk vel lovnader om at han skulle skjerpe seg osv. 

Maguire er ikke spillertypen EtH ønsker, ikke mer dramatikk der.

Så får klubben se seg selv i speilet og ta tak der det trengs mest, på rekruttering av spillere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Danielzu skrev (1 minutt siden):

Uten økonomi? Kun Chelsea har  brukt mer penger på spillere  i premier league. 

Det var ikke økonomi til å erstatte alt av problemer nå i sommer, uavhengig av hva andre klubber har brukt av penger

Hadde de fått solgt Sancho, McT, Maguire, Greenwood, Martial og Antony så hadde det vært annerledes, men med 6-7 spillere som ikke er ønsket og en ikke får penger for så er det ikke mulig å ta tak i alt samtidig 

Lenke til kommentar

Jeg tror det er forbedringer på gang. Vi har sett det litt på spillere ut, DDG fikk ikke ny monsterlønn osv.

Det jeg reagerer på er at det nok en gang virker som at manager har for mye makt i valg av spillere inn. Her burde manager blitt fremstilt x antall kandidater i posisjon vi skal forsterke, så være med å ta siste avgjørelse sammen med resten av de som er ansvarlig for rekruttering av spillere

For all del, om manager vet om noen unge kommende stjerner må han få spille de inn som er forslag, men jeg ønsker å unngå signeringer av typen vi har gjort der manager henter tidligere spillere de har hatt. Her bør klubben ha bedre oversikt og det bør være en rød tråd på hvem vi henter 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Godt å få kampen litt på avstand.

Synes vi har vært uheldige denne sesongen. Manglende uttelling foran mål, motstander putter på sine første sjanser og ikke minst skadene. Selv om det er en del uflaks, så er det tydelig at det er noe mer som ligger bak spillet og resultatene denne sesongen.

I tillegg så mener jeg vi skulle hatt straffe mot Arsenal, samt jeg mener vi fikk feilaktig annullert et mål i går. Mot Tottenham var vi klart det beste laget helt til vi fikk en i mot, akkurat som i går. Ting kunne fort sett veldig annerledes ut, men vi må heller ikke glemme at vi fikk en heldig seier mot Wolverhampton 

Sist sesong var det klem, high fives osv hver gang en takling satt, innlegg ble blokkert eller når DDG reddet. Slapp vi inn så du at det ble glemt med en gang og de nullstillete seg og kjørte på videre. Tilsvarende i angrep. Det virker å være helt fraværende nå. Kroppspråk som viser de ikke har troen hverken i angrep eller i forsvar. Moralen virker å være på bånn. 

Lett å peke på Mount som feilkjøp, men han må nesten få noen kamper før en kan uttale seg, men vanskelig å se hvordan han passer inn i dette laget. 

Casemiro virker å være helt ute av form. Om det er en spiller på hell eller midlertidig ute av form gjenstår å se, men med tanke på alder er det for meg uforståelig at det ikke ble hentet inn en erstatter for ham i sommer.

Det er mulig at midtbanen vil fungere bedre når Amrabat er klar, men det får meg igjen til å stille spørsmål til hvor Mount passer inn om Casemiro og Amrabat er tenkt å spille sentralt med Bruno foran.

Krysser fingrene for at Amrabat er en åpenbaring i dette laget og nøyaktig hva vi trenger. En som kan holde ballen, passere ledd og hjelpe oss å holde ballen på motstanders banehalvdel. En som er rask i bena og kan bidra til å opprettholde press på motspiller.

Har fortsatt tro på at dette kan snu, men det ser mørkt ut nå på litt for mange områder. Men seier til uken og helgen så ser det hele straks litt lysere ut, men vi er avhengig av at det skjer noe positivt nå som vi kan bygge videre på.

Endret av ProphetSe7en
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er fremdeles på en hangover deluxe, jeg HATER ALT jeg ser i dette laget nå, vi slipper samtlige motstander inn til store sjanser, i 100% av alle kamper - det er helt jævlig å se hvor inni gamperæva dårlige vi er bakover, passiviteten og tafattheten er provoserende. Vi har sluppet inn 10 mål allerede, det 17. plass i ligaen. 2 mål per kamp. Det er ikke *uflaks* og jeg håper ikke de går rundt på Carrington og syns synd på seg selv, for de er de eneste som har skyld i dette selv. På tide at alarmklokka går, nå må de se til helvete å komme seg på jobb

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men slapp vi til så mye mindre sjanser sist sesong? Spør fordi jeg ikke vet.

Før kampen i går mener jeg at jeg leste at 7 av 10 skudd på mål hadde gått inn så langt denne sesongen.

Skal ikke felle noen dom på Onana, jeg mener det var rett å erstatte DDG pga hans begrensninger. Men med DDG fikk en til tider helt syke redninger der han alene holdt oss inne i kamper. Det var ikke like kritisk med et forsvar som feilet når han trakk frem den ene redningen etter den andre. Noe slikt har vi ikke sett enda med Onana, og det som er hans styrker har vi ikke fått utnyttet til nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
bshagen skrev (43 minutter siden):

Jeg er fremdeles på en hangover deluxe, jeg HATER ALT jeg ser i dette laget nå, vi slipper samtlige motstander inn til store sjanser, i 100% av alle kamper -

Dette stemmer ikke. Brighton har én sjanse i første omgang. Og scorer. De scorer også på sin første sjanse i andre omgang.

Arsenal scorer også på sin første sjanse. Forest scorer på sine to første sjanser. Tottenham scorer på sin andre (mens ManU hadde fire de ikke scoret på). 

ManU har, til tross for den elendige starten, ikke vært så verst bakover. Men siden vi ikke scorer, og slipper inn ekstremt lette, til tider bisarre mål, må vi opp å jage og dermed ut av formasjon, og det ser tidvis litt planløst ut (nesten alt av sjanser mot kommer de siste tyve minuttene).

Jeg er kanskje håpløst naivt, men jeg mener at det skal ganske få justeringer til - og litt mindre uflaks - før dette laget er oppe og slåss. Spesielt fordi vi endelig har en spiss, og snart er kvitt skadeplagene våre. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

God kamp i går.

Men bare spillemessig, og bare i 60-70 minutter. De første 25-30 minuttene var kanskje det beste hittil denne sesongen. Veldig mye bra, spesielt det som skjedde på venstresida, men igjen slipper United inn på den første lille målsjansen mot, og klarer heller ikke omsette egne sjanser. Mange her peker på effektivitet/ineffektivitet som det største problemet denne sesongen og det er jeg enig i. Slipper inn på "alt", scorer på "ingenting".

Selvsagt er det full krisemaksimering i sosiale medier nå som vanlig. Jeg ser i likhet med dere to over her ikke fullt så mørkt på det, egentlig. Vi er to centimeter fra seier borte mot Arsenal i forrige runde og kanskje noen millimeter fra en rask utligning til 1-1 i går og stor sannsynlighet for et annet utfall enn det ble til slutt. Det er først og fremst resultatene som er dårlige, men jeg er egentlig ganske ok fornøyd med det spillemessige i 90% av kampene og ser ingen grunn til å forandre så mye eller forlange at akkurat det skal være så mye bedre. Laget skaper nok sjanser og slipper til få sjanser, men det hjelper ikke en pøkk når det alltid svikter i boksene, og man aldri er i ledelsen.

Lyspunkter: Reguilon, han var bra. Højlund ser meget bra ut og kult med Hannibal som scorte et deilig debutmål.

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
Lenke til kommentar
bshagen skrev (13 minutter siden):

Dere trenger virkelig en reality check. Gud bedre. *Krisemaksimering*

Dette fra meg du sikter til?

Snikpellik skrev (1 time siden):

Selvsagt er det full krisemaksimering i sosiale medier nå som vanlig.

Har du sett i sosiale medier? Ten Hag skal sparkes, Onana er verdens dårligste keeper, Rashford skal selges, Casemiro skal frigis og så videre. Det er krisemaksimering ut av en annen verden.

Sitat

Fyttafaen så tjukke brillene deres er.... Våkne opp!! 

Hva er du uenig med oss i? :) 

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...