Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Liten fun fact: Bruno og Ighalo spilte såvidt sammen i Udinese noen uker. 

Enig med dere. Vi blir ikke dårligere av å ha Ighalo på benken i stedet for ingenting i 3,5 måneder. Når det først var umulig å få tak i noen andre/bedre, så tror jeg dette var en grei løsning. Minner jo litt om da klubben hentet Henke Larsson egentlig. At Ighalo er United-fan gjør det hele litt romantisk også. Det ødelegger heller ingenting for langtidsplaner og sommerkjøp.

Han gikk til Kina for pengene (ifølge ham selv), nå går han til United fordi det alltid har vært drømmen hans å spille for oss. Motivasjonen og viljen til å gjøre alt han kan på banen vil være der. Hvis han klarer å være på nivå med det han var i Afrikamesterskapet i sommer så kan det fungere.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Solid vindu har det nå ikke vært, litt under middels med tanke på hva vi egentlig trenger og hvor lang tid det tok å få det gjennomført.

Men laget stiller sterkere nå med flere alternativer på topp og forhåpentligvis så vil Bruno slå til å vise hva som bor i ham. Vi slipper ihvertfall Andreas og Lingard i hver eneste kamp fremover, forhåpentligvis.

Lenke til kommentar

Nå fikk vi 1 av 3 spillere som klubben hadde ønske om.  Selvsagt dumt at ikke alle gikk igjennom, men det viser også hva type spillere og profil de ønsker å få inn.

Haaland, Bruno og Bellingham var vel de vi seriøst prøvde oss på igjennom vinduet. Det hadde vært ett fantastisk vindu for oss.

Nå fikk vi en av de + en nødløsning i angrep. 

Velger en å se positivt på det og klubben jobber skikkelig frem mot sommeren så klarer en kanskje å hente 2-3 spillere som passer profilen da, og forhåpentligvis har de ordnet det langt tidligere enn siste dagene av vinduet

Lenke til kommentar

At vi ikke fikk Haaland kan vi takke Keane for. Jeg håper så inderlig at alle her inne glemmer Haaland snart, han ønsker ikke å være en United-spiller. Han har antagelig vokst opp med å hate United, noe jeg forstår helt sinnsykt godt. For landslaget så er det uansett kanskje bedre at han at gikk til Dortmund, har større tro på utviklingen hans der enn hos oss

Lenke til kommentar
bshagen skrev (1 time siden):

At vi ikke fikk Haaland kan vi takke Keane for. Jeg håper så inderlig at alle her inne glemmer Haaland snart, han ønsker ikke å være en United-spiller. Han har antagelig vokst opp med å hate United, noe jeg forstår helt sinnsykt godt. For landslaget så er det uansett kanskje bedre at han at gikk til Dortmund, har større tro på utviklingen hans der enn hos oss

Tror ikke Keane har noe som helst med det å gjøre. Alfie har selv sagt at han ikke bærer noe nag. Måtte ikke Alfie legge opp på grunn av skade i den andre foten i tillegg?

Tror at Braut gikk til BvB fordi de trodde det var der rette steget i karriæren på dette tidpunktet. Han har selv sagt at PL er en drøm for han, og da må vi søre for å være i en posisjon hvor han vil vurdere oss, når han skal videre. Om ikke Greenwood vil det annerledes.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Enig. Haaland gikk til Dortmund fordi han ville til Dortmund, ferdig snakka. At vi ikke fikk tak i verdens mest attraktive unge spiss er ingen skandale, men det ble i hvert fall prøvd.

Ser man på hva som har skjedd siden Solskjær kom så er det noen positive tegn på mer fornuftig overgangs- og spillerlogistikk ja. Allerede kvitt det meste av "dødkjøttet", tre gode og fornuftige kjøp i sommer og Bruno inn nå. Det tok litt for lang tid, men nå er han i hvert fall på plass. Aller helst skulle det kommet en fast spiss på plass i sommer eller januar også, men jeg støtter 100% å heller la være å signere noen permanent hvis ikke rett mann er mulig å dra i land. Da er det bedre å vente.

Det sies forresten at Brunos lønn er så "lav" som 70k, som jo er positivt. Hvis det fortsetter på denne måten har jeg trua på at vi ender opp med et bra lag etterhvert.

Endret av Snikpellik
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Jakobk skrev (42 minutter siden):

Tror ikke Keane har noe som helst med det å gjøre. Alfie har selv sagt at han ikke bærer noe nag. Måtte ikke Alfie legge opp på grunn av skade i den andre foten i tillegg?

Jo, det stemmer det, men han var ut lenge og kom aldri skikkelig tilbake. Altså, jeg skylder ikke  på dette som eneste grunn, men det er åpenbart at han ikke ville til oss. At Alf-Inge ble lemlestet av Roy Keane og samtidig var ihuga Leeds-supporter *hjelper* ikke akkurat. Roy Keane har til og skrotet av de i biografien sin. Hadde jeg vært guttungen hans så hadde jeg ikke vært United-fan. Men det er vel bare meg som tenker slik? 

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Sikker på at Haaland hadde signert for oss om United hadde gitt etter for kravene. Utkjøpsklausul og videresalgssum osv. Dortmund var vel enda mer desperat enn oss og måtte vel nesten bare la det stå til. Men det får vi aldri vite og det er egentlig ikke verdt å spekulere i eller diskutere. Finnes flere gode spisser der ute, og forhåpentligvis får vi førstevalget vårt i sommer. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

0-0, kjipt. 

Kamp som bar preg av slitne spillere og fraværet av en midtbane med bein. Martial er helt på siste verset fysisk, samme med James og Wan-Bissaka. Lite overskudd når vi angriper, det stopper opp, og det er ikke bare på grunn av dårlige bevegelser, men kreftene som ikke er der. Wolves likeså, ganske skrapt der også hvor mange ble slitne mot slutten.

Pereira var (som ventet dessverre) helt forferdelig i kveld. Grusom kamp av han. Dessverre har vi ingen andre å bruke sentralt uten Matic + skadene. 

Jævlig glad det er vinterpause nå, det trenger disse spillerne som har måtte spille alle kampene siden desember startet. Er vi heldige kan McTominay være tilbake snart, og Matic + Fred får etterlengtet hvile frem til 17 februar. 

Positivt? Maguire, som var klasse. Kaptein så det synger i dag, vant vel så og si alle duellene. Wolves scorer alltid, men skapte nesten ingenting i dag og det er mye på grunn av at han turte å stå høyt og tok ut farene. 

Litt uheldig også at vi ikke setter ballen i mål på den siste gigamuligheten til Dalot.

Lenke til kommentar

Synes opprinnelig synd i Bruno under kampen i går. Det var tilnærmet null bevegelse rundt ham, ingen løp, intet initiativ. Har får jo ikke brukt sine styrker i det hele tatt, og ble i tillegg satt dypere i banen når vi trenger mål.

Nå har de bare hatt en trening sammen før kamp, men bevegelse med og uten ball, løp osv skulle vært innøvd i laget lenge før Bruno kom. Er jo ikke rart vi sliter med å få mål. Selv dårlige spillere klarer å lære seg denne type ting på trening, så her må Ole og resten ta ansvar føler jeg.

Nå har vi 6 relativt tøffe kamper på rad. Ser ikke at vi sanker mye poeng i disse kampene, og hva gjør de da om vi sitter igjen med 3-4 poeng på de neste 6, eller 4-5 poeng på de siste 9 kampene når vi er ferdig med Mars? 

Vi har jo flere av disse "unge lovende" i klubben, jeg skjønner ikke hvorfor de ikke får prøve seg når Lingard og Andreas gang på gang er helt elendig. Skal ikke Garner være så stort talent, eller Gomes? Kan da umulig gjøre det dårligere enn de to nevnte.

Endret av ProphetSe7en
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
ProphetSe7en skrev (12 timer siden):

Har får jo ikke brukt sine styrker i det hele tatt, og ble i tillegg satt dypere i banen når vi trenger mål.

Her er jeg uenig. Grepet i andreomgang med å flytte Bruno dypere var for å få han mer involvert i spillet og mer på ballen rettvendt mot mål. Det var ikke et defensivt grep, men et offensivt.

I stedet for Pereira, ble det Bruno som fikk jobben med å transportere ballen opp i banen og finne åpningene. Det fungerte bedre, for etter det var det omtrent kun vi som hadde ballen mens Wolves la seg helt ned. Bruno selv kom til flere skudd etter endringen enn før og vi skapte 3 sjanser, mot 1 i førsteomgang. Du kan egentlig sammenligne det med hvordan De Bruyne blir posisjonert dypere som en slags sentral midtbanespiller ved siden av Rodri i City, eller hvordan Eriksen vandret hjemover for å være med og spille seg rundt første pressledd under Pochettino.

Hovedgrunnen til at han ikke fikk brukt styrkene sine mer er fordi de vi hadde foran ballen var fullstendig ubrukelige i går (Pereira, Martial, James, Mata). Helt stillestående fra en utslitt Martial, mens Mata og Pereira mistet ballen hele tiden. James er også utslitt og orker ikke ta løpene bak forsvaret, mens Greenwood fremdeles har et stykke igjen før han har sjans mot fysiske stoppere som står i en lav blokk. Der kunne Ighalo bidratt i går med sin fysiske tilstedeværelse.

Det sier egentlig alt om troppen som er tilgjengelig for spill når de eneste Solskjær kan sette inn mot slutten når vi jager mål heter Lingard og Dalot. 

Dette laget savner Rashford så voldsomt. Ikke tilfeldig at vi slutter å score mål i det han blir skadet.

Nå er det heldigvis 16 dager hvile og treningsleir i Marbella før Chelsea-kampen hvor også Matic er tilbake. Disse gutta trenger ny energi. Er vi heldige kan McTominay bli klar til kampen etter, hjemme mot Watford. 

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Ja jeg er egentlig litt uenig med selv i den delen, litt for rask med å uttale meg uten å tenke skikkelig over kampen. Blir ofte slik når en er frustrert og oppgitt etter kamp for tiden.

Vi får håpe en liten pause hjelper på, for uten bedre bevegelse rundt Bruno så er vi like langt.

Håper de er godt i gang med å kartlegge hvilke kantspiller vi kan hente inn på høyre til sommeren, sammen med en angriper og en cm. 

Lenke til kommentar

Solskjær etter Wolves, ble spurt om slitne spillere, hva slags lag han vil bygge, Sir Alex etc:

"Martial is giving us everything he can. He's been asked now to play — I think he's started the last seven games — in this past month alone, and he's running probably 20% more than what he did when I came here."

"As a striker, if you don't just get there that split second, that's a big, massive difference, and I've praised him, I've sat down with him and I know that he's very tired, but he's never ever dodged anything in a training session."

"We have to give him more support, give him rest when he deserves it. If he does have that rest, if he plays a little bit less, because he's been asked to play too much as well, especially now when Marcus is injured."

"We've got players here now who will go that extra yard, that culture I want to set. That's the MUFC culture. I know we're not in the Sir Alex Ferguson era, but the players we have, they have the right mentality and they're good personalities."

"That hard work, for me, is the first tick. You don't stay here if you don't give everything to this team. When I came in, the squad weren't right. Of course, we are a different squad to the championship-winning one that Sir Alex had."

"This group of players haven't had that experience of winning. But that will come in the next few years, definitely. That's what we're working for and that's why those players are here."

 

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Kampprogrammet etter vinterpausen er satt, og det ser litt stygt ut for oss, det er veldig komprimert. Vi skal spille hele 7 kamper på 20 dager. Kun to dager hvile mellom alle kampene, bortsett fra før den nest siste, hvor vi får tre dager. 

Chelsea borte
2 dager hvile
Club Brügge borte
2 dager hvile
Watford hjemme
2 dager hvile
Club Brügge hjemme
2 dager hvile
Everton borte
3 dager hvile
Derby/Northampton borte
2 dager hvile
Manchester City hjemme

Så er det endelig en hel uke fri før vi skal møte Tottenham borte, og etter det er det mange flere dager mellom kampene. For å komme oss gjennom her kan vi ikke få flere skader, og vi bør få tilbake Tuanzebe og McTominay så fort som mulig. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...