Gå til innhold

Vifter som ikke bråker.


Guffen Duck

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nexus er kjent for å være ganske bra og stille. Ellers vil jeg tatt alle disse db-tallene med en klype salt, mange av de er åpenbart vås.

 

Lurer på om ikke tricool er vifter som kan ha et ganske brett spekter av lydnivå og blåseeffekt. Det greieste er vel å kjøpe en vifter med bra lagre og som tåler å undervoltes en del uten å stoppe.

 

AtW

Lenke til kommentar
Poenget med det at SilenX er så bra er at de, imotsetning til Papst, suger ganske mye luft samtidig som de er støysvake!

 

Har du testet dette selv eller stoler du bare på hva SilenX oppgir?

 

Har ikke testet noen andre vifter enn Papst selv, og de fungerer greit hos meg. Etter hva jeg har sett på Silent PC Review forumet er disse de beste viftene for undervolting. Har testet 18, 26 og 32dB varianten av 12cm viften i min maskin, og bruker nå 18 og 26dB vifter.

Kjøpte også inn en 12dB 8cm vifte til det forrige kabinettet mitt, men var skuffet over hvor lite luft den flyttet.

 

Problemet med viftene du har kjøpt er at de ikke er laget for å være stille, og da er de som regel ikke det selv om du undervolter dem. Dette merket jeg godt med 32dB viften, den laget vesentlig mere støy enn en 26dB vifte selv om de kjørte på samme turtall.

Om du prøver denne vil du forhåpentligvis slippe den støyen som 37dB viftene gir. Test med en vifte først, iallefall om du har mulighet til å kjøpe dem over disk, sånn at du slipper å kjøpe dusinvis av vifter som ikke tilfredsstiller dine krav.

 

Det kan også være problemer med å få vifter til å starte på kun 3V, for mange av dem trenger minst 5-7V for å komme igang.

 

Sjekk f.eks. Fans & Control på SPCR forumet for info om vifter. Jeg fant iallefall masse info der når jeg skulle kjøpe 12cm vifter.

Lenke til kommentar

Det kan sikkert også være lurt å ta i betraktning at når produsenten designer en vifte tenker de nok desidert mest på egenskapene med full spenning. Forstår at du vil ha muligheten for å hente ut litt ekstra når det trengs. Kan du få det til ved å heller slå på en ekstra vifte vil jeg tro det er bedre. Dermed vil viftene brukes ved designhastigheten. Har ikke selv fått prøvd det ut, men skulle gjerne hatt mulighet til å gjøre det.

Lenke til kommentar
Poenget med det at SilenX er så bra er at de, imotsetning til Papst, suger ganske mye luft samtidig som de er støysvake!

 

Har du testet dette selv eller stoler du bare på hva SilenX oppgir?

 

Har ikke testet noen andre vifter enn Papst selv, og de fungerer greit hos meg. Etter hva jeg har sett på Silent PC Review forumet er disse de beste viftene for undervolting. Har testet 18, 26 og 32dB varianten av 12cm viften i min maskin, og bruker nå 18 og 26dB vifter.

Kjøpte også inn en 12dB 8cm vifte til det forrige kabinettet mitt, men var skuffet over hvor lite luft den flyttet.

 

Problemet med viftene du har kjøpt er at de ikke er laget for å være stille, og da er de som regel ikke det selv om du undervolter dem. Dette merket jeg godt med 32dB viften, den laget vesentlig mere støy enn en 26dB vifte selv om de kjørte på samme turtall.

Om du prøver denne vil du forhåpentligvis slippe den støyen som 37dB viftene gir. Test med en vifte først, iallefall om du har mulighet til å kjøpe dem over disk, sånn at du slipper å kjøpe dusinvis av vifter som ikke tilfredsstiller dine krav.

 

Det kan også være problemer med å få vifter til å starte på kun 3V, for mange av dem trenger minst 5-7V for å komme igang.

 

Sjekk f.eks. Fans & Control på SPCR forumet for info om vifter. Jeg fant iallefall masse info der når jeg skulle kjøpe 12cm vifter.

Jeg har selv 3 Silen-X vifter, veldig fornøyd med disse med tanke på støy/ytelse :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...