Gå til innhold

Dele ut webområde med passorbeskyttet tilgang


Anbefalte innlegg

Hei!

Sitter her og konstruerer (vet ikke om det er riktig ord å bruke engang) nettside for det fotballaget jeg trener. Vi har kjøpt et område på nettet med egen nettadresse osv...

Siden jeg ikke er særlig stø i HTML-programering, bruker jeg FrontPage. Forstår det slik at det er en del kritiske røster på forumet om bruk av FrontPage. Men saken er nå den at jeg bruker det programmet og det funker for meg så langt.

 

Men jeg har noen problemer som jeg hadde håpet noen skarpe sjeler på forumet kunne hjelpe meg med.

 

1. Hvordan kan jeg klare å opprette en egen tilgang til 1 bestemt side som kapteinen på fotballaget skal skrive inn sine tanker og meninger osv. Vil absolutt ikke dele ut brukernavn og passord for hele området. Jeg tenker at hun kunne fått en "side" der hun logget seg inn med sitt brukernavn og passord via nettleser og skrev det hun hadde på hjertet. Finnes det noen enkle script til slik bruk? Eller finnes det funksjoner i FrontPage 2003 som kan hjelpe meg ut av knipa?

 

2. Jeg hadde utgangspunktet tenkt å bruke ferdig-scripter som feks Mambo o.l. for å spare meg og omgivelsene for problemer med hjemmesidene. Finnes det GODE, enkle og godt forklare "bruksanvisninger" for slik bruk?

 

Håper noen smarte og snille sjeler kunne hjelpe meg med spm mine.

 

Med vennlig hilsen,

Tor-Inge

Endret av MechWalker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...