Gå til innhold

kjøp av ny bærbar 10-15k


Fuel

Anbefalte innlegg

Valget består egentlig mellom disse 2:

http://www.psdata.no/ps.asp?it=112269&mlevel=090100

og

http://www.psdata.no/ps.asp?it=112330&mlevel=090400

 

Tundra 1559R:

+ battlevetid 4t

+ skjermoppløsning 1400x1050

+ bedre specs

+ under 3kg (2,9)

- 4500 dyrere

- trur pc data skru den sammen sjøl, er vel oftere problemer med slike pc'er ??

- ikke med XP

 

Acer AS5014WLMi:

+ Kjent merke som står for kvalitet

+ 64 bit støtte som er framtiden (vista støtter vel 64 bit når den kommer , og kommer ikke til og bytte laptop før det)

+ bra prg. bare bundel

- 3,6kg

- 2 timer ?? (fant dette på ei engelsk side, men er plass til ett til)

- skjermoppløsningen er 1280 x 800 og widescreen, noe som gjør at bilde blir dratt ut i spill

 

Er ikke oppgitt rpm på disken, men sendte mail til psdata og fikk oppgitt at det var 5400rpm.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
oi, det har ikke eg sett....det tilbudet slo hverfall acer'en. Får ta og se litt nøyrer epå den saken :)

Den koster vanlig vis 2000 kr mer, og selv uten tilbudet synest jeg at den er bra pc for pengene. Legg merke til CPUen, 3700+ som er den kraftigeste du kan få på denne typen bærbare pcer.

Lenke til kommentar
Noen som vet hvordan nVidia 6600 MXM 128mb yter i forghold til ati9700pro?

6600GO 128mb er nesten dobble så raskt som 9700 jeg fikk 2900 poeng i 3DMark med 9700 kortet (3D Mark er et ytelseprogram for grafikk) med min nye maskin Netshop 154WS som har 6600 kortet får jeg drøye 5300 poeng.

 

Vil jo selsagt anbefale den også da http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=7142 :thumbup:

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Jeg hadde en 1559P, det er den nest dårligste med 1.73 GHz, 512 RAM, 60 GB HD, geforce 6600.

I spill er den veldig god, det eneste er bare at du må nesten ha 1 GB. Jeg benyttet angreretten av følgende årsaker:

- Tykk, hele 4 cm, men det er pga noen veldig høye gummi greier den står på, selve maskinen tror jeg ikke er mer enn 3.2 cm...

- Pipelyd, noe all 1559 eier kjenner til

- Mange ganger den ikke ville starte opp, jeg måtte ta ut batteriet å blåse før den ville starte igjen, jeg har ikke hørt om noen andre som har dette problemet dog...

- Alt dette i tillegg til en død pixel fikk meg til å sende den til service. Da jeg fikk den tilbake hadde de byttet den med en pixelfra skjerm og alle problemer var fikset bortsett fra det lille start opp problemet. Så de avgjørende manglende var at den hadde en pipelyd, var veldig tykk, bråkte også en del under spill, og at den ikke ville starte opp noen ganger.

 

Så jeg var uten laptop, da begynte jeg å snuse litt på forgjengeren til 1559, 1557.

Og jeg kan ikke si annet enn at jeg er superfornøyd! Den er kun 3 sm tykk, 2.7 kilo, og ytelsen er veldig fin, selvfølgelig lavere enn 1559 men denne veier opp det med prisen og størrelsen. Jeg kjører BF2 med 1024x768 med alt på medium hel laggfritt!

 

Men det er jo selvfølgelig prioritering, vil du ha en maskin som er litt lettere og litt mer stillegående gå for en 1557. Hvis du heller bil ha en ren skrivebordserstatter gå for en 1559.

 

Uansett, lykke til med valget!

Lenke til kommentar
Er ikke oppgitt rpm på disken, men sendte mail til psdata og fikk oppgitt at det var 5400rpm.

Ikke ta det som en god fisk. Da jeg spurte dem om hvor rask disken var på Acer 3212WXMi så oppga de det samme. Sannheten er at disken bare spinner på 4200rpm.

 

Kan tenke meg at dette er tilfellet på Acer-maskinen, som du ser på, også. Det virker som om at Acer bare bruker 5400rpm disker i toppmodellene deres.

 

Edit: Det er ikke verre enn at du i senere tid bytter ut disken slik jeg gjorde. Kjøpte en 80GB 5400rpm Hitachi-disk hos netshop for 900kr.

Endret av gixer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...