Gå til innhold

Beste coverlåter - Dine favoritter


Döden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har sansen for Everclear sin versjon av "Brown Eyed Girl". Den får meg i godt humør. :)

Er det ikke lagwagon? eller har everclear en og? er ikke sikker men punk rock covre har en tendens til å bli "feil døpt"

Dette er ikke en punk rock-cover. :shrug:

 

Kan godt stemme at Lagwagon har en cover av samme sang, men dette er koselig rock på sitt aller beste. :)

Lenke til kommentar
Whiskey in the Jar - Metallica (Thin Lizzy)

Er vel ikke Thin Lizzy som komponerte den saken, vel?

Utan å vere stort meir enn 90 % sikker, trur eg det eigentleg er ein irsk folkesong som vart spelt inn på plate rundt 50-talet (ac the Dubliners?), seinare har i vertfall U2, Thin Lizzy og Metallica spelt songen.

Var faktisk en lang tråd om akkurat dette temaet:HER

Lenke til kommentar

Mye bra som er nevnt her. Ellers kommer jeg bare på én til akkurat nå:

 

Yes - America (Simon & Garfunkel)

 

Originalen er dødfin, mens coveret kunne like så godt vært en helt annet låt. Yes har lagt til masse andre instrumentalpartier i tillegg til versene. (Originalen er omtrent 3 min, Yes' versjon er 10). Liker originalen best, selvsagt, men coverlåten er skikkelig kul den også.

 

EDIT: Skrev bare Paul Simon, det er selvsagt Garfunkel også.

Endret av Dommedagsprofet
Lenke til kommentar
Jeff Buckley - Hallelujah (Leonard Cohen)

 

Edit: La til navn på opprinnelig artist.

Enig.

Ja ikke at det er den absolutt nr 1 beste sang. For all del sangen er drit bra og nydelig. Men jeff covrer den og løfter den så bra at han faktisk fortjener nesten like mye ære som cohen

Lenke til kommentar
Jeff Buckley - Hallelujah (Leonard Cohen)

 

Edit: La til navn på opprinnelig artist.

Enig.

Ja ikke at det er den absolutt nr 1 beste sang. For all del sangen er drit bra og nydelig. Men jeff covrer den og løfter den så bra at han faktisk fortjener nesten like mye ære som cohen

no offense, men det var jeff buckley som laga den låta, ikke leonard cohen.. cohen var det som covra buckley...

Lenke til kommentar
Jeff Buckley - Hallelujah (Leonard Cohen)

 

Edit: La til navn på opprinnelig artist.

Enig.

Ja ikke at det er den absolutt nr 1 beste sang. For all del sangen er drit bra og nydelig. Men jeff covrer den og løfter den så bra at han faktisk fortjener nesten like mye ære som cohen

no offense, men det var jeff buckley som laga den låta, ikke leonard cohen.. cohen var det som covra buckley...

nei, er veldig sikker på cohen har laget den

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...