Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Linksys WRT54G, dårlig hastighet!


Anbefalte innlegg

Hei!

Sitter med 8000/700 linje fra tafjord mimer i ålesund som er koblet inn i en linksys WRT54G router. Farten jeg får når jeg kobler meg opp med trådløs (digi sin måling) blir bare på 3600/700, men når jeg bruker vanlig kabel så ligger den på 6000/700! :cry:

Noen som vet hvilken innstillinger som kan være feil på routeren? :hmm:

Har prøvd den nyeste fw til linksys, HyperWRT og Alchemy sin...

MTU står på 1492 og har i tillegg prøvd forskjellige kanaler...

Har Linksys sitt trådløse kort i maskinen, WMP54G!

 

 

 

EDIT: la inn noen ekstra opplysninger..

Endret av P|zZa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

den er noe dritt jeg gikk på samma fella og kjøpte en helt lik som deg den er bare

 

noe piss jeg prøvde å ha den linksys på rommet til søstra mi og jeg satt i stua med

 

laptopen den fanga så vitd på 10 m men linksys er kjent får å ha gode prudukter

 

men denWRT54G, kan man bare kasste og jeg har bra klientkort på pc intel 2200bg

Endret av bluemac
Lenke til kommentar

Sitat fra test hos hw:

"Men likevel oppnår den over 14Mbit/s, noe som bør holde i massevis." dette var ut mot nettet via det trådløse nettet...

Så skjønner ikkje heilt korsn jeg bare kan få 3,5 mbit fra den trådløse delen?

Har jo ellers fått god omtale routeren...

Lenke til kommentar
Sitat fra test hos hw:

"Men likevel oppnår den over 14Mbit/s, noe som bør holde i massevis." dette var ut mot nettet via det trådløse nettet...

Så skjønner ikkje heilt korsn jeg bare kan få 3,5 mbit fra den trådløse delen?

Har jo ellers fått god omtale routeren...

Nyeste firmware?

Byttet kanal?

Noe annet som kan tenkes og støye i huset?

Lenke til kommentar

Har samme ruter og opplever litt merkelige ting med den :). Plutselig kommer ikke web sider opp, de bare henger liksom.. men etter å tatt ut strømen av rutern og inn igjen, så funker den som gull igjen. La inn siste DD-WRT firmware på den, og fikk iallefall bedre rekkevidde (imotsetning til hva hyperWRT ga). Overføringshastigheten er på "labre" 1mb/sek ca. Og da har klient en Very good og AP 77% signalstryrke. Men hva kvaliteten på styrken er står det ikke noe om :).

 

Testet en Planet(108mbit, men klientene er 54mbit) ruter i samme oppsett og samme plassering, funket nok endel bedre, men WRT'en får holde imens. Planet er så si det samme som topcom(men med mye bedre strømforsyninger).

 

Men du har jo sykt bra internetthastighet. Ville nesten sjekka ut 108mbit eller 125mbit rutere da asså. (SparkLan vant vistnok en test i PC world med sin WX-6615GT)

 

Har 3 maskiner i nettverket, en som er kobla til en WAP-54G AP (wlan bridge mot ruteren), og 2 stk Linksys USB enheter.

 

PS! Linksys har hatt endel problemer med de ruterene, er ikke for ingenting at det finnes V1-2-3 av de :).

Lenke til kommentar
PS! Linksys har hatt endel problemer med de ruterene, er ikke for ingenting at det finnes V1-2-3 av de :).

Nåja, de versjonene er ikke annet enn litt forskjellig HW, dog så er det de aller siste som har slitt seriøst da man tydeligvis fant de for dyre og produsere med den tidligere maskinvaren.

Lenke til kommentar

Har samme router. Jeg opplever "very good" linjekvalitet, men internett detter ut med jevne mellomrom, for så å koble seg opp igjen med en gang. Irriterende på mirc og DC++...Skjønner ikke helt hvorfor den detter ut når den allikvel får kontakt igjen med en gang?

 

Har firmware v3.03.1, mulig den er gammel?

Lenke til kommentar
Har samme router. Jeg opplever "very good" linjekvalitet, men internett detter ut med jevne mellomrom, for så å koble seg opp igjen med en gang. Irriterende på mirc og DC++...Skjønner ikke helt hvorfor den detter ut når den allikvel får kontakt igjen med en gang?

 

Har firmware v3.03.1, mulig den er gammel?

4.20.6 ligger på www.linksys.com

Lenke til kommentar

Ut fra hastigheten du får (med lokal test 1m fra), så høres det ut til at du kun har 11b aktivisert i router software.

Har sett test på routeren som gir 14Mbps trådløst innenfor 10M avstand.

PS: Hvis du har flere klienter som bruker trådløs (spesielt med 11b/g mix) får du lavere hastighet.

Lenke til kommentar

Har lasta ned nyeste firmware, og får se om det funker bedre nå.

 

Sånn generelt; Når signalstyrken er veldig bra el. perfekt, så vil vel det si at både internett og lokalt nett har gode forhold? Er det andre forhold som spiller inn og skal kunne gjøre at jeg mister internettlinje mellom routeren og trådløstkortet?

Lenke til kommentar

Det kortet som sitter i pcen har også en del å si, det hjelper lite at du mottar bra signaler, om sendestyrken til kortet er dårlig. Det kan jo også være det at en burde sjekke mot et annet kort.

 

På intel 2200AG og 2219AG har det vært noen problemer med de siste driverne, men den som er lagt ut nå skal ha dette løst (erfart selv)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...