Gå til innhold

Demo av F.E.A.R. (PC)


Anbefalte innlegg

to ting..

 

For det første.

Hvor gamle er dere egentlig?? Høres ut som om dere er en gjeng med 8 år gamle skolejenter. Greit at det er litt skummelt. Men jeg leser om folk som må avslutte spille, hente mamma å suge litt pupp, før de tørr fortsette.

 

For det andre.

Hva er det med folk og små barn egentlig. For ikke snakke om små kinesiske barn (the grudge, the ring osv).

Når skjedde det at en 4år gammel jente drepte noen. For de som synes små fireåringer er skumle, bør tra seg en tur i barnehagen. Der er det mye skumlere ting som skjer enn i all kinesisk hollywoodcrap du kan finne. Der er det grining, skriking, snørr og sesamstasjon langt opp i rævva. Det er skummelt. Hun jenta i F.E.A.R synes jeg så ganske snill ut i forhold til det jeg har sett av småunger i den alderen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et par ting...

 

For det første, folk reagerer forskjellig og alder har lite med det å gjøre.. Noen sitter bare og ler av the grudge (som du tar som eksempel), andre har litt vondt for å sove etterpå. Jeg for min del befinner meg et sted midt imellom. Jeg synes den japanske grøsseren er noe av det skumlere jeg ser av film. Den japanske "the ring", eller ringu om du vil, var fæl. Den amerikanske var bare masse effekter. Det har egentlig mye med alt du ikke ser å gjøre, men som du tenker deg til. Så noen av oss synes det kanskje er litt skumlere enn andre ting, og av det jeg har sett av FEAR, så er det helt klart inspirert av japanske grøssere (som de du nevnte).

 

For det andre, det er små japanske barn. :) Uansett, dette med det mørke lange håret er en slags japansk tradisjon når det gjelder grøssere. Kanskje på samme måte som blod, involler og ting som spretter ut av magen din er det i amerikanske, for å sette det litt på spissen. Behøver heller ikke være små barn (var da ingen små skumle barn i ringu, så vidt jeg kan huske?), holder lenge at det er en kvinneskikkelse med langt, sort hår. ;)

 

For det tredje, jenta er sikkert snill hun, det vet jeg ikke, men det er stemningen og måten hun plutselig dukker opp på. Og for meg er det faktisk hakket mer spooky at det er en slik skikkelse enn en bloddryppende zombie som dukker opp i den settingen. Og derfor gleder jeg meg til at FEAR blir sluppet og jeg kan oppleve resten av historien.

 

For ordens skyld, jeg er gammel nok til å ha to barn selv, begge går i barnehagen og ja, det kan være rimelig skummelt der ja. Spesielt når ettåringen som knapt kan prate kommer hjem og bæljer "skip o'hoi"... *grøss*

Lenke til kommentar

hehe.

det var bare for å sette det på spissen. noe jeg tror dere forstår :p

 

Da jeg så The grudge følte jeg en blanding av redsel og en følelse av "skjerp deg det er en liten japse som sitter å gaper". Etter det satt jeg bare å lo. The ring var morsom hele tiden,uten at jeg synes at den var verdt å bruke 2 timer av livet mitt på.. Ringu var en bra film men ble ikke spesielt skremt av den heller.

 

og det er helt sant som baltie sier at folk reagerer på forskjellige ting. Men jeg synes man er i grenseland til å være en skikkelig pyse hvis man absolutt ikke klarer å fullføre fear demoen.. og jeg tror uten tvil at dette kommer til å bli et bra spill.

Lenke til kommentar
to ting..

 

For det første.

Hvor gamle er dere egentlig?? Høres ut som om dere er en gjeng med 8 år gamle skolejenter. Greit at det er litt skummelt. Men jeg leser om folk som må avslutte spille, hente mamma å suge litt pupp, før de tørr fortsette.

 

For det andre.

Hva er det med folk og små barn egentlig. For ikke snakke om små kinesiske barn (the grudge, the ring osv).

Når skjedde det at en 4år gammel jente drepte noen. For de som synes små fireåringer er skumle, bør tra seg en tur i barnehagen. Der er det mye skumlere ting som skjer enn i all kinesisk hollywoodcrap du kan finne. Der er det grining, skriking, snørr og sesamstasjon langt opp i rævva. Det er skummelt. Hun jenta i F.E.A.R synes jeg så ganske snill ut i forhold til det jeg har sett av småunger i den alderen.

Vel for å svare på det med små barn...

 

Det er psykologisk at når ting vi ser på som uskyldige og ufarlige blir uventet endret, farlig, skummelt har ukjent atferd føler man ekstra ubehag enn mot noe som kanskje ikke var så uventet. Derfor blir detta brukt i skrekkfilm (og spill nå) som en katalysator for ondskapen, en annen ting er at barn er vansklig og forstå og er litt "mystiske" av den grunn, noe som hjelper å skape "spookey" stemming. Det ukjente og uventede er det som er skummelt, se bare på folk som er mørkredde, det er jo ikke noen monster som ligger i skogen, men som blir "redde" fordi det er uvant og man ikke har full oversikt.

 

 

Noe rotete post, men hva kan man forvente halv fire om natta ;)

Lenke til kommentar
to ting..

 

For det første.

Hvor gamle er dere egentlig?? Høres ut som om dere er en gjeng med 8 år gamle skolejenter. Greit at det er litt skummelt. Men jeg leser om folk som må avslutte spille, hente mamma å suge litt pupp, før de tørr fortsette.

 

For det andre.

Hva er det med folk og små barn egentlig. For ikke snakke om små kinesiske barn (the grudge, the ring osv).

Når skjedde det at en 4år gammel jente drepte noen. For de som synes små fireåringer er skumle, bør tra seg en tur i barnehagen. Der er det mye skumlere ting som skjer enn  i all kinesisk hollywoodcrap du kan finne. Der er det grining, skriking, snørr og sesamstasjon langt opp i rævva. Det er skummelt. Hun jenta i F.E.A.R synes jeg så ganske snill ut i forhold til det jeg har sett av småunger i den alderen.

:!:

 

Er litt hard tatt i når man angriper Alt+F4 når man kvepper.. man kvepper - man KVEPPER ikke ^^

 

EDIT: Noen gjør tydeligvis det :p

 

-Jar

Endret av Jarek
Lenke til kommentar
Tror ikke på busemannen og sjekker hverken under senga eller i skap. :)

 

På den annen side, tenk hvor mye mer glede jeg har av skumle filmer og spill enn de som bare sitter og ler av dem? ;)

Har aldri sagt at jeg ler av dem. Jeg gråter av filmer som "The Grudge", og ikke fordi de er skumle, men fordi de er så latterlig dårlige.

Men jeg elsker gode horror-filmer, og jeg digger det skumle i DOOM3 og FEAR. ;)

Lenke til kommentar
to ting..

 

For det første.

Hvor gamle er dere egentlig?? Høres ut som om dere er en gjeng med 8 år gamle skolejenter. Greit at det er litt skummelt. Men jeg leser om folk som må avslutte spille, hente mamma å suge litt pupp, før de tørr fortsette.

 

For det andre.

Hva er det med folk og små barn egentlig. For ikke snakke om små kinesiske barn (the grudge, the ring osv).

Når skjedde det at en 4år gammel jente drepte noen. For de som synes små fireåringer er skumle, bør tra seg en tur i barnehagen. Der er det mye skumlere ting som skjer enn  i all kinesisk hollywoodcrap du kan finne. Der er det grining, skriking, snørr og sesamstasjon langt opp i rævva. Det er skummelt. Hun jenta i F.E.A.R synes jeg så ganske snill ut i forhold til det jeg har sett av småunger i den alderen.

Vel for å svare på det med små barn...

 

Det er psykologisk at når ting vi ser på som uskyldige og ufarlige blir uventet endret, farlig, skummelt har ukjent atferd føler man ekstra ubehag enn mot noe som kanskje ikke var så uventet. Derfor blir detta brukt i skrekkfilm (og spill nå) som en katalysator for ondskapen, en annen ting er at barn er vansklig og forstå og er litt "mystiske" av den grunn, noe som hjelper å skape "spookey" stemming. Det ukjente og uventede er det som er skummelt, se bare på folk som er mørkredde, det er jo ikke noen monster som ligger i skogen, men som blir "redde" fordi det er uvant og man ikke har full oversikt.

 

 

Noe rotete post, men hva kan man forvente halv fire om natta ;)

noen som hadde psykologi som valgfag på ungdomskolen??

Lenke til kommentar
to ting..

 

For det første.

Hvor gamle er dere egentlig?? Høres ut som om dere er en gjeng med 8 år gamle skolejenter. Greit at det er litt skummelt. Men jeg leser om folk som må avslutte spille, hente mamma å suge litt pupp, før de tørr fortsette.

 

For det andre.

Hva er det med folk og små barn egentlig. For ikke snakke om små kinesiske barn (the grudge, the ring osv).

Når skjedde det at en 4år gammel jente drepte noen. For de som synes små fireåringer er skumle, bør tra seg en tur i barnehagen. Der er det mye skumlere ting som skjer enn  i all kinesisk hollywoodcrap du kan finne. Der er det grining, skriking, snørr og sesamstasjon langt opp i rævva. Det er skummelt. Hun jenta i F.E.A.R synes jeg så ganske snill ut i forhold til det jeg har sett av småunger i den alderen.

Vel for å svare på det med små barn...

 

Det er psykologisk at når ting vi ser på som uskyldige og ufarlige blir uventet endret, farlig, skummelt har ukjent atferd føler man ekstra ubehag enn mot noe som kanskje ikke var så uventet. Derfor blir detta brukt i skrekkfilm (og spill nå) som en katalysator for ondskapen, en annen ting er at barn er vansklig og forstå og er litt "mystiske" av den grunn, noe som hjelper å skape "spookey" stemming. Det ukjente og uventede er det som er skummelt, se bare på folk som er mørkredde, det er jo ikke noen monster som ligger i skogen, men som blir "redde" fordi det er uvant og man ikke har full oversikt.

 

 

Noe rotete post, men hva kan man forvente halv fire om natta ;)

noen som hadde psykologi som valgfag på ungdomskolen??

Vel, nå er jeg ferdig med vidregående, så har nok litt mer erfaring enn bare ungdomskolen ;)

Lenke til kommentar

Jeg og en kamerat spillte demo'en sammen idag, graffiken var knall og det ble bare skummlere, men vi greide oss fint helt til vi kom til "stigen" heh.. Når jenten dukka opp skvatt vi som bare **** ( Kameraten min satt på en krakk og spratt bakover og jeg bare stoppa helt i 1 sekund.. så greide vi tilslutt og ta oss sammen og kom oss ned resten av stigen.. heh her skvatt vi da enda mer, kameraten min spratt inn i vegen og jeg greide og hoppe litt opp fra stolen min.. etter det turte vi nesten ikke spille mer men greide og komme oss til slutten da :). Vi er da to ekstremt skvettene ungdomer som syntes at filmer som the grudge osv. er bare morsome mens filmer som ringu og psycho er helt sinsykt skummle..

-Sorry for skrivefeil osv. orker ikke og sitte og rette nå.

Lenke til kommentar

Dette var ikke så verst. Er allergisk mot hjernedøde FPS-spill (syntes både FarCry og HL2 var svært så dårlig, kom bare halvveis før jeg gikk lei). Men dette virker mer interressant, spesielt da det virker som om de holder plotet i livet gjennom hele spillet, og ikke bare en elendig video som bruker 1 minutt på å begrunne vagt hvorfor du skal bruke de neste 20 timene på å plaffe ned x antall identisk dumme monstre. Fikk litt Thief3-flashbacks når hun små piken dukket opp ;).

 

Og så har vi grafikken da....kan kalles mildt sagt nyyydelig..første gang 7800gtx-en min har måtte jobbe litt etter å nærmest ha gått på tomgang gjennom WoW og eldre spill de siste ukene. Nådde nesten 80 grader på coren, men fy så pent det ble. :love::love:

 

Edit: Spilt mye Thief3 og litt Doom3 , er så og si immun mot alle klisjefylte horror-filmer og ble ikke mye skremt at demoen. Mulig jeg var for opphengt i grafikken, men men. Håper hovedspillet har noe skikkelige overraskelser på lager. :thumbup:

Endret av brsseb
Lenke til kommentar

Ja spillet er helt sykt bra med maks på...

Kjører spillet med alt på maks utenom at jeg bare har 2x fsaa da. Veldig så krevende spillet er. Har ikke mer enn 1 gig ram i for tiden da, så kanskje det fikser litt hakking, men damn for et nydelig spill. Smooth shadows var faktisk mer enn en gimmick grafikkmessig.

Skrekkbiten i spillet synes jeg er nydelig implementert, med uforutsigbare hendelser uten at det oser over av bare skrekk... (blabla doom3 bla bla kjedelig...) =)

Gleder meg til resten av spillet. Håper det er mer optimalisert da. Kan ikke tro at min 4000+ a64 med 7800gtx ikke skal kunne kjøre dette på maks uten å ende i 30 fps på d verste.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hmm, vet, hakke turt å spille noe lengre jeg..

Skjønner faenke at folk KLARER det..!

Dette spillet hadde sikkert vært skummelt multiplayer!! hehe!

Doom 3 er ikke skummelt når man cheater, men det er sikkert dette!! :(:(

Er ingen måte å komme igjennom det på!! :(

Er sikkert bare ett brett og, de harikke behov for å lage noe mer :p hehe! alle som skal spille det kommer til å enten dø av hjerteanfall eller pisse seg ut! :p

visste du at det du sa der som er uthevet er tatt med i annonsene for FEAR i gamereactor? kanskje flere steder og. den er etter testen av driver 4 i nyeste gamereactor.

 

 

 

Unødvendig qouting fjerna-ttt.

Endret av ttt
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...