Gå til innhold

Bytting av navn.


Veritæs

Anbefalte innlegg

Vet dere om noen nettsider der jeg kan lese om hvordan jeg bytter navn? Som Navnetaten.no eller Navnregisteret.no eller noe sånt. takk

 

Går det i det hele tatt an å gjøre dette på nettet?

Leste for en stund siden om en som byttet navnet til noe utrolig useriøs or morsomt, tenker kanskje jeg skal gjøre det samme, man kan vel bytte tilbake til det gamle når som helst.

Endret av Squy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja, folkeregisteret heter det, og det er litt pes, du må jo bytte pass, og id'er og slikt, samt si ifra til banker og mange andre viktge institusjoner. du kan jo eventuelt bare legge til et "morsomt" mellomnavn f.eks. Hvis du heter Per Sten kan du kalle deg Per Balle Sten, eller Per Fekt ("perfekt") Sten, da trenger du sikkert ikke bytte pass osv.

Lenke til kommentar

Kanskje ikke helt on-topic men..

 

Hvorfor vil du bytte navn? Kan jeg spørre om hvilket navn du nå har, og hva du eventuelt tenker å bytte til? ..personlig så tror jeg at jeg ville ha følt at "identiteten" min ville bli litt borte ved et eventuelt navnebytte?! Jeg ville også ha følt det som direkte frekt mot min far og mor som i sitt stolte(?) øyeblikk engang navnga sin lille førstefødte sønn.. Men, det er jo meg, og jeg vet jo ikke hva du tenker.. .. :ermm:

Lenke til kommentar
Kanskje ikke helt on-topic men..

 

Hvorfor vil du bytte navn? Kan jeg spørre om hvilket navn du nå har, og hva du eventuelt tenker å bytte til? ..personlig så tror jeg at jeg ville ha følt at "identiteten" min ville bli litt borte ved et eventuelt navnebytte?! Jeg ville også ha følt det som direkte frekt mot min far og mor som i sitt stolte(?) øyeblikk engang navnga sin lille førstefødte sønn.. Men, det er jo meg, og jeg vet jo ikke hva du tenker.. .. :ermm:

kanskje han ikke er førstefødt! som meg ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...